קניות / צילום: איל יצהר
מבצעי שופינג IL העלו את מחזורי הקניות השבוע, אך נראה כי הציבור ממתין למבצעים הבאים - יום הרווקים הסיני (שחל השבוע), בלאק פריידיי, סייבר מאנדיי ומבצעי סוף השנה, שבהם נפטרים הקמעונאים ממלאי.
במסגרת המהלך של גוגל, במשך יומיים מתקיים אירוע קניות מקוון של הנחות והטבות, שהשנה לקחו בו חלק כ-3,000 עסקים מקומיים וכחצי מיליון צרכנים ישראלים. על-פי מדד הפניקס גמא, בשבוע החולף (3-9.11.24), שבו חל האירוע, נרשמה עלייה במחזורי הקניות ובכמות עסקאות בכרטיסי אשראי, בעיקר בענפי הצריכה שלקחו חלק במבצעים.
● התחרות בתחנות הדלק מעלה הילוך: פז וסונול קורצות ללקוחות
● גיאוקרטוגרפיה משקיעה בסקרים במוניות בבריטניה
כך, ענף האופנה עלה ב-12% במחזור הקניות, ענף התיירות עלה ב-11%, וענף המחשבים ב-7%. מתוך זה, ביומיים של האירוע (6-7.11) נרשמו עליות חדות יותר.
כאשר משווים את ימי שופינג IL לאלה של 2023, רואים עליות דרמטיות במחזורי הקניות, על אף שגם אז נרשמו ביצועים יפים שהוציאו את המשק מההאטה שהייתה בתחילת המלחמה. כך, בענף האופנה נרשמה עלייה של 56% במחזורי הקניות של 2024 לעומת אשתקד, וענף המחשבים עלה ב-37%. ענף התיירות היה אז מושבת כמעט לחלוטין, ולכן עלה באופן טבעי בכ-600% במחזור הקניות ובכ-400% במספר העסקאות.
"ביחס לשבוע שעבר, ראינו עלייה במחזורי הקניות ובכמות העסקאות בכרטיסי האשראי במרבית ענפי הצריכה במשק שמשתתפים במבצע שופינג IL - ומדובר בעליות גבוהות יותר ממה שראינו בשנה שעברה", אומר נדב לחמני, מנכ"ל קונטרול מבית הפניקס גמא. "אנו גם רואים שהציבור רוכש חכם, ועל כן מחכה להמשך מבצעי נובמבר".