מו''ל גלובס, אלונה בר-און, בכנס אחריות עסקית של גלובס / צילום: כדיה לוי
בזמן שהשיח על אחריות עסקית הולך ומתרחב, יותר ויותר גופים עסקיים בישראל מאמצים את הגישה. "כמות הגופים העסקיים שעוסקים באחריות עסקית אינה מובנת מאליה" - כך פתחה מו"ל גלובס, אלונה בר און, את כנס האחריות העסקית של גלובס שמתקיים היום (ג') בתל אביב.
● כנס אחריות עסקית | החשב הכללי: "לטפל בעתיד ולהסתכל על הטווח הארוך זה לא לוקסוס, זה הכרח"
● כנס אחריות עסקית | מנכ"לית נספרסו ישראל: "אם לא נעבוד להפחית את אחוזי פליטת הפחמן, לא יהיה לנו עתיד"
לדברי בר און, בשנים האחרונות, עם חדירת מושג האחריות העסקית לעולם העסקי, התגברה גם הביקורת סביבו. "אני חיה בסביבה עם דעות פוליטיות שונות משלי. כשמדברים על נושאים שקשורים באחריות תאגידית, לפעמים זה נתפס כשייך למעוזים של שמאל פרוגרסיבי קיצוני. כשאני מדברת על גיוון, זה לא רק להגיד שחשוב לי גיוון, אלא לבחון האם אנחנו עצמנו משקפים את הגיוון הזה. אני חושבת שיש הזדמנות לקחת את הנושא הזה מהשוליים הקיצוניים ולמקם אותו במרכז השיח הציבורי".
בהמשך התייחסה בר און לעשייה של גלובס בתחום האחריות העסקית. מדי שנה גלובס מפרסם דוח אמון, והדוח של שנת 2024 צפוי להתפרסם בעוד כחודש, בוועידת ישראל של גלובס.
"מדובר ביוזמה ייחודית שאין לה מקבילה בעולם העיתונות", ציינה בר און. "הדוח הזה הוא תרגום של מושג האחריות התאגידית לתחום העיתונות. השנה נפרסם את הדוח השישי במספר. אנחנו לא עושים את זה בשביל לקבל פרסים או הכרה, אלא כדי להשתפר ולתחום את הערכים שלנו כארגון. הדוח כולל את החזון, הערכים, המשימה, קוד אתי ואפילו קוד אתי לשימוש בבינה מלאכותית בעיתונות. עבורנו, דוח האמון הוא כלי עבודה חשוב שמחייב אותנו לבחון את עצמנו כל הזמן".
לקראת סיום דבריה התייחסה בר און לאופי התוכן בגלובס ולביקורת שהוא מקבל לעתים. "אנחנו רוצים להגיע למצב שבו כשאתה פותח את העיתון, הוא לא פונה רק אליך או למי שחושב כמוך. בגלובס הכותרות לרוב אינן מבטאות את הדעות האישיות שלנו, ולעתים אומרים לנו שזה ממלכתי מדי או אפילו משעמם. אבל למרות הביקורת הזו, גלובס הפך לאתר הכלכלי הכי נצפה בישראל. זה מראה שאנשים מעריכים תוכן מקצועי ואמין, גם אם הוא פחות 'צעקני'".
*** גילוי מלא: הכנס בשיתוף בנק מזרחי טפחות, נספרסו, ישראכרט, IBI והרצוג