סוניה נסטסה, מנכ''לית נספרסו ישראל, בכנס אחריות עסקית של גלובס / צילום: כדיה לוי
"כאישה זרה בישראל שעברה לכאן לפני שלוש שנים, אני עדה לאחדות שלכם ולאהבה שלכם לחיים. אני יודעת שלפעמים זה קשוח, אבל אני מעריכה את המדינה הזאת, ואני אוהבת אותה, זה הבית שלי עכשיו" - כך אמרה היום (ג') סוניה נסטסה, מנכ"לית נספרסו ישראל, בכנס אחריות עסקית של גלובס.
● כנס אחריות עסקית | החשכ"ל יהלי רוטנברג: "הלחם והחמאה שלנו זה לגייס אג"ח בארץ. יש לנו שוק חוב מזהיר שנותן המון הלוואות"
● כנס אחריות עסקית | אלונה בר און: "גלובס יפרסם בפעם השישית דוח אמון, שמחייב אותנו לבחון את עצמנו כל הזמן"
בראיון עם כתבת גלובס הילה וייסברג שנגע בין היתר בהשפעת המלחמה על פעילות נספרסו בישראל, הדגישה נסטסה את חשיבות הקשר עם הקהילה המקומית. לדבריה, "אנחנו אמנם חברה גלובלית, אבל אנחנו מאוד אהובים בישראל. התאמנו את עצמנו למצב, הבנו שאנחנו חייבים להישאר ביחד, להישאר קרובים ללקוחות ולעובדים.
"האנשים הכי חשובים בשבילי כמנהלת הם אלה שאני עובדת איתם. וידאנו שאנחנו מבינים מה המשפחות עוברות. ציידנו אותם בהרצאות, כמו גם בתמיכה פסיכולוגית".
נסטסה סיפרה גם על הפעילות החיצונית של החברה, עם הקהילה העסקית המקומית. לדבריה, נספרסו יזמה קמפיין תחת השם "כוס של תקווה", במסגרתו סייעה לבתי קפה עצמאיים שאינם עובדים עם החברה להתמודד עם התקופה המאתגרת. "כשחקן מרכזי בתעשיית הקפה המקומית, היה לנו חשוב להיות ביחד עם האנשים שזקוקים לעזרה שלנו", אמרה.
בנוסף סיפרה נסטסה כי נספרסו ערכה אירועים קולינריים בצפון ובתל אביב, בשיתוף יקב גליל, במטרה לתמוך בין היתר גם בשפים שנפגעו במהלך המלחמה.
33% מיחזור גלובלי
על השאלה למחויבות של נספרסו לנושא הקיימות ענתה נסטסיה כי "קיימות היא לא רק חלק מהעסק - זה העסק עצמו". עוד אמרה כי "אנחנו יודעים שחקלאות אחראית על 24% מפליטת הפחמן בעולם, ואם לא נעבוד להפחית את האחוזים האלה, לא יהיה לנו עתיד, לא לקפה ולא לשום דבר אחר".
לדבריה, כיום נספרסו ישראל מציגה הישגים מרשימים בתחום מיחזור הקפסולות, עם 33% ממוצע גלובלי של החברה. "ראינו שהלקוחות שלנו בישראל ממחזרים, הם אוהבים להיות חלק מהמהלך הזה", ציינה.
בהתייחסה לאתגרים העתידיים ולשאלה על השפעה אפשרית של ממשל טראמפ על נושאי הקיימות, התמקדה נסטסה בחשיבות האחריות התאגידית. לדבריה, "כולנו ערים לכל-כך הרבה אתגרים שיש לנו, זה משהו שאי-אפשר להתעלם ממנו. מה שאנחנו צריכים היום זה לחשוב על העתיד ולהמשיך ולהשתפר תמיד".
"בסוף כולם צרכנים"
נסטסה התייחסה גם לרצון של נספרסו לעורר מודעות בקרב צרכנים לכל שרשרת ייצור הקפה עד למוצר המוגמר. "כשמדברים על מוצר וקפה, הרי כולנו בסוף צרכנים. אנחנו צריכים לחשוב מה עומד מאחורי כוס הקפה, או מאחורי פריט לבוש שנאחנו קונים, מאיפה זה בא, איפה זה ייוצר, וגם מה קורה אחרי השימוש. עבורי זה הכוח שלכם, של גלובס, של אנשים שחושבים על הילדים שלהם ועל העתיד".
נסטסה הדגישה כי "אנחנו כחברת קפה צריכים קפה, ואנחנו צריכים את הקפה עם האיכות הטובה ביותר. מאז שנת 2003 אנחנו עובדים עם יותר מ-150 אלף איכרים מ-18 מדינות שונות מהן אנחנו מייבאים את הקפה. מה שאנחנו יודעים הוא שהחלק הכי גדול מפליטת הפחמן הוא דווקא בגידול הקפה הירוק. אז בעבודה עם האיכרים אנחנו מנסים למצוא דרך טובה יוצר להפחית את פליטת הפחמן".
נסטסה הדגישה בדבריה את המסר שחברת נספרסו רוצה להעביר לצרכנים: "כשאתם שותים את הקפה שלכם, תחשבו על המקום שממנו הוא מגיע. אנחנו רוצים ללמד את הילדים שלנו לחשוב ככה - בכל מוצר שישתמשו בו".
בסוף דבריה הדגישה נסטסה כי "יש לי סיפור אהבה עם ישראל ועם ישראלים, וישראלים אוהבים נספרסו. כיום אנחנו מתמקדים על להציע את איכות השירות הכי טובה שאנחנו יכולים, כמו למשל לדבר עם הלקוחות שלנו כדי להבין מה אנחנו יכולים לעשות טוב יותר".
*** גילוי מלא: הכנס בשיתוף בנק מזרחי טפחות, נספרסו, ישראכרט IBI והרצוג