גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

בין קמפיין דלתא, דרך בזק ועד קרן הרפתנים של תנובה: ההתגייסות של המותגים במלחמה

בפאנל שנערך היום בנושא "מותגים מתגייסים" בכנס אחריות עסקית של גלובס, נבחנה השאלה כיצד השיווק יכול לעשות אימפקט, וכיצד פעילות ה-ESG שהחברות מפתחות בשנים האחרונות סייעה בשנת המלחמה האחרונה לייצר פתרונות שיווקיים

פאנל בהשתתפות רותם נחמני, טלי תובל ונוי קדם-מדמון ובהנחיית שירלי קנטור בכנס אחריות עסקית של גלובס / צילום: כדיה לוי
פאנל בהשתתפות רותם נחמני, טלי תובל ונוי קדם-מדמון ובהנחיית שירלי קנטור בכנס אחריות עסקית של גלובס / צילום: כדיה לוי

בצל המלחמה, עיקר הנושאים המעסיקים את הארגונים הגדולים הם הנושאים המהותיים כמו שרשראות אספקה וכוח-אדם, אבל גם לשיווק יש תפקיד משמעותי. בפאנל שהתקיים היום (ג') בנושא "מותגים מתגייסים: ליצור ערך עסקי באמצעות שיווק אחראי" בכנס אחריות עסקית של גלובס, נבחנה השאלה כיצד השיווק יכול לעשות אימפקט, וכיצד פעילות ה-ESG שהחברות מפתחות בשנים האחרונות סייעה בשנת המלחמה האחרונה לייצר פתרונות למוצרים, ולשיווק עצמו. 

כנס אחריות עסקית | סמנכ"ל ישראכרט: "ארגונים הם חלק מאקו־סיסטם כלכלי: כשהוא טוב - למותגים טוב"
כנס אחריות עסקית | החשב הכללי: "לטפל בעתיד ולהסתכל על הטווח הארוך זה לא לוקסוס, זה הכרח"
כנס אחריות עסקית | סמנכ"לית מזרחי טפחות: "העשייה החברתית היא חלק מה-DNA שלנו"

"הממד החשוב ביותר של חברה הוא המוצר שלה, והוא מייצר את האימפקט המשמעותי ביותר. שם נמצא המוח של החברה, הערך המוסף הייחודי, החדשנות שלה, והערך הזה משוכפל בצורה הכי רבה ומשמעותית אם עושים עיתון, הלוואות, קפה או טכנולוגיה", ציינה מנחת הפאנל שירלי קנטור, מומחית לקיימות ואימפקט מרקטינג. "הדבר השני הוא המותג - הממד של הסיפור, כשדרך הסיפור של מותגים חזקים ניתן לייצר סיפורים שמשפיעים עלינו ומקדמים אגקנדות חיוביות. הפעולות השגרתיות של הייצור, ההעסקה והפרסום, וככל שחברות עושות אותן בצורה טובה יותר, האימפקט שלהן טוב יותר. נושא התרומות וההתנדבות, הדברים שלא יושבים על הביזנס, שהם לא חלק מהאסטרטגיה של החברה, תרומתם חשובה ויפה, אבל לא משמעותית כמו הדברים שיושבים על הביזנס, כמו השיווק". 

דוגמניות עם פרוטזות בדלתא 

אחד ממהלכי השיווק הזכורים מהשנה האחרונה הוא של חברת דלתא, שהשיקה את קולקציית ADAPTIX, הלבשה תחתונה נגישה לשימוש וללבישה, כשדוגמני הקמפיין הם קטועי רגליים. לא מדובר בפעם הראשונה שדלתא שמה דגש על גיוון ומשלבת בצילומי הקמפיינים אנשים עם צרכים מיוחדים המדגמנים את קולקציות המותג בשילוב עם דוגמניות ודוגמנים ללא צרכים מיוחדים.

"כחברת אופנה יש לנו אחריות מתוקף העובדה שאנחנו עושים המון ימי צילום בשנה ומוציאים המון שיווק החוצה, וחשוב לנו שיהיה ייצוג רחב, ומשם זה התחיל", מספרת רותם נחמני, סמנכ"לית השיווק של דלתא. "אבל החידוש הפעם הוא הקולקציה הנגישה - הלבשה תחתונה של תחתוני גברים, נשים וגוזיות, שאחרי עבודת מחקר וחשיבה, ניסינו להפוך אותם לנגישים ככל שניתן.

"דלתא נמצאת הרבה בבתי חולים ובמרכזי שיקום. לפני שנתיים עשינו פרויקט מקסים עם בחורה שהייתה מאושפזת במחלקה האונקולוגית באיכילוב, ויחד איתה צוות העיצוב שלנו יצר חולצות נגישות לאשפוז שיש בהן סקוצ'ים מיוחדים כדי להקל את החלפת הבגדים. זה פתח לנו חשיבה נוספת, איך אנחנו יכולים לקחת את המוצרים, את הבסיס שלנו, לצאת מהקופסה ולחשוב איך אנחנו יכולים לעשות אותם נגישים יותר. וכך נולדה אדפטיקס, שהתחלנו לעבוד עליה לפני ה-7 באוקטובר, אבל המציאות בארץ רק חידדה את הצורך".

את המוצרים פיתחו יחד עם צוות המחקר והפיתוח של החברה-האם, דלתא גליל, לאחר שהיו בבתי חולים ודיברו עם אנשים. נחמני מספרת כי היה לחברה היה חשוב שהקשת תהיה רחבה. "אנחנו לא יכולים לענות על הצרכים של כולם, אבל השתדלנו שהמוצרים יהיו נגישים לכמה שיותר אנשים. נגד עינינו עמדה קבוצה מאוד מסוימת, אבל פתאום שמענו פידבק גם מנשים מבוגרות שקשה להן לסגור את החזייה או מגברים שלא יכולים להחליף תחתונים בשטח, והבנו שהמוצרים משמשים לא רק את הקבוצה עלינו חשבנו, ושיש פה קהל יעד נוסף".

נחמני מציינת כי בדלתא הופתעו מהמכירות ומכמות החשיפה האורגנית והשיתוף. "כשהעלינו את המוצרים לאתר, עוד לא הספקנו להתחיל קמפיין שיווקי, אבל באופן אורגני זה תפס תהודה ושותף על-ידי המון אנשים. קיבלנו מאות תגובות, אלפי אנשים הקליקו ורצו לראות את הקולקציה, וגם הרכישות הפתיעו. הופתענו כי מדובר בקבוצת נישה מסוימת, אבל גם ברמה העסקית וגם ברמה של לעזור לנו לקדם את האג'נדה החברתית שלנו, שאנחנו פונים לכולם, ובסופו של דבר גם את המותג. היו תגובות מאוד חיוביות ואוהבות שהראו העדפה של מותג מאנשים שהם לאו דווקא קהל היעד של הקולקציה, אלא פשוט אהבו מאוד את מה שעשינו ומאוד התרגשו מהיוזמה".

על השאלה האם לא היו חששות בנוגע למותג כשמציגים את הבגדים על דוגמניות עם פרוטזות, נחמני מציינת כי מדובר במהלך שנמשך שנים. "אנחנו משלבים אנשים בעלי מוגבלויות לצד אנשים ללא מוגבלויות, וקיבלנו רק תגובות טובות. אנחנו באים להראות משהו שמאוד מתכתב עם החיים עצמם, אותנטי, אנחנו מפיקים המון ימי צילום בשנה, ואנחנו באים לנרמל משהו שהוא פה וחלק מהמציאות שלנו. לא חששנו, ומאוד התרגשנו. הופתענו רק מכמות האהדה והתמיכה שקיבלנו. אנשים מעריכים ואוהבים את זה, ובסוף זה נוגע לכולנו, אם זה ברמה המשפחתית, החברית או בעבודה. ואני חושבת שיש פה ציפייה ואחריות למותגי אופנה".

סיוע לרפתנים בתנובה 

חברת נוספת שיצאה במהלך שריגש רבים היא חברת המזון הגדולה בישראל, תנובה, שכבר בחודשים הראשונים של המלחמה הקימה קרן לשיקום רפתות העוטף שנפגעו במלחמה בהשקעה של כ-15 מיליון שקל. "כבר בשעות הראשונות של ה-7 באוקטובר התכנסנו להערכת מצב והתחלנו לבדוק מה שלום מחזיקי העניין שלנו", מספרת נוי קדם-מדמון, ראש מערך התקשורת והאחריות התאגידית של תנובה. "איפה העובדים שגרים בעוטף, מי צריך פינוי, מי גויס בצו 8, כמה עובדים יגיעו מחר בבוקר למפעלים וכמה נהגים למרלו"גים, ואיך ממשיכים לייצר רציפות עסקית גם בשיא הכאוס ואי-הוודאות, כי המכולת בעוטף ובהמשך במטולה ובכפר גלעדי היו חייבות חלב וקוטג'.

"לתנובה יש שיח קבוע עם מחזיקי עניין", מוסיפה קדם-מדמון. "יש תפיסה ארגונית, ומהיום הראשון למלחמה זה היה ברור שכדי לשמור על המשכיות עסקית ועל ביטחון המזון של הציבור, צריך לטפל בכל מחזיקי העניין, לרבות הרפתנים בעוטף.

"הצורך הקיומי של הרפתנים בעוטף, שאנחנו בקשר אישי איתם שנים רבות, פגש אצלנו צורך עסקי של המשכיות עסקיות. 5% מכלל החלב שלנו מגיע מרפתות העוטף, והיה ברור שחייבים לסייע להם מיידית כדי להשתקם.

"כבר באוקטובר 2023 הקמנו קרן לתמיכה ברפתות העוטף בהיקף של כ-15 מיליון שקל, מתוך מטרה לשקם אותן במהירות, ואני שמחה לשתף שסייענו לרפתנים לרכוש ציוד וטרקטורים ואמצעים לחליבה, ובקיבוץ כיסופים אנחנו מסייעים בהקמת הרפת מחדש, אחרי שהרפת נהרסה, ומנהל הרפת נרצח בה על-ידי חוליית מחבלים".

כידוע לכולם, אימפקט לא נמדד במהלך אחד, אלא לאורך תקופה. במיוחד בחודשים הראשונים של המלחמה הצורך בביטחון שיהיה מזון, במיוחד מוצרי בסיס, היה קריטי, בצל החששות מהסלמה, הנחיות פיקוד העורף שהורו בתחילה להצטייד במזון ומים וציוד חירום, וגרמו לגלי פניקה שהובילו את הציבור להסתער על הסופרמרקטים. כל נושא האמון בין הצרכנים לספקי המזון ומוצרי הצריכה הוא קריטי, במיוחד בתקופות כאלה. 

"זה שהצרכנים הגיעו לסופרים, והמדפים לא היו ריקים, זה לא טריוויאלי, זה בזכות יצרניות המזון שדאגו כל הזמן לספק ולשנע מוצרים", מציינת קדם-מדמון. "הציבור ידע שגם מחר יהיו לו חלב וקוטג', ובתקופה של אי-ודאות זה קריטי לייצר ודאות ואמון. הציבור צריך את הוודאות הזו ואת הידיעה שיש על מי לסמוך.

"כשיש משבר, חשוב לאחד את כולם סביב נרטיב משותף, כחלק קריטי להמשכיות העסקית של הארגון ולהתאוששות מהמשבר. לא ראינו מדפים ריקים בישראל, וכדי להמשיך ולשמור על ביטחון המזון של הציבור, צריך ליצר נרטיב - והנרטיב אצלנו הוא המשמעות וביטחון המזון.

"כשמייצרים לעובדים משמעות, כל הארגון נרתם לייצר ולשנע מוצרים, כדי שלא יהיו מדפים ריקים. זה אומר שגם הפועל בקו הייצור במפעל תנובה גליל בקריית שמונה ימשיך להגיע לעבודה תחת אש מטבריה כדי לטגן שניצלים של מאמא עוף במפעל, למרות שהוא מפונה מהבית שלו יותר משנה. ליצר קוטג' או שניצלים לעם ישראל זה אומר להרגיש משמעותי".

טכנאים תחת אש בבזק 

נושא ההמשכיות העסקית מוביל גם הוא לשאלת האמון, וברקע התחרות בין החברות והספקיות, כשלקוחות שומרים פחות על נאמנות ועוברים מחברה לחברה בקלות יתרה מבעבר, גם החברות נדרשות להוכיח את עצמן, בכל פעם מחדש.

בזק יצאה גם היא בקמפיין מוקדם יותר השנה, שקרא לציבור לשמור ולחזק את הקשר עם בני משפחתם המבוגרים, תחת המסר "מתי בפעם האחרונה התקשרתם לסבתא?" בשיתוף משפחתו של רב-סרן טל גרושקה ז"ל שנפל בקרב ליד קיבוץ כפר עזה ב-7 באוקטובר, יחד עם סטודנטים מאונ' רייכמן. תובל מעידה כי הוא יצר תהודה רבה בדיגיטל, עם מעל 2 מיליון חשיפות בסטורי. "הבחירה בפרויקט ליוותה את החיבור שלנו למסר של טל שאמר לפקודים שלו, בכל פעם לפני שיצאו הביתה, להתקשר לסבא וסבתא. זה יצר חיבור אמיתי ועמוק, שעורר פידבקים מאוד טובים".

"כחברה שנותנת שירותים לארגונים הגדולים בישראל, כמו בתי חולים, רשויות מקומיות וכוחות הביטחון, מפרוץ המלחמה זה פגש אותנו קודם כל עם העובדים שלנו, כשמעל 800 מילואימניקים קיבלו צו 8, והיינו צריכים לדאוג לרווחתם של העובדים, שהם הנכס הכי חשוב שלנו", אמרה טלי תובל, סמנכ"לית תקשורת תאגידית ו-ESG בבזק. "בלי עובדים אין חברה, וזה חלק מתפיסת ה-ESG שלנו. יש לנו מעל 1,000 טכנאים שמסכנים חייהם מדי יום תחת אש בליווי כוחות הביטחון, לפעמים עם טנקים ומסוקים.

"כשמדובר על מוצרי צריכה בסיסיים כמו בתנובה, מים, חלב וביצים, לא מבינים את הצורך בשירותי תקשורת, כי זה מובן מאליו. אבל כשיש אזעקה, הדבר הראשון שעושים במרחב המוגן הוא להוציא את הטלפון, מסתכלים באינטרנט ודואגים ליקרים לנו. כשזה לא קורה, אתה מרגיש מנותק, ואין לך קשר לעולם, וזה הצורך שלנו. כדי שזה יקרה, העובדים עושים זאת יום-יום מאז ה-7 באוקטובר, כשלא מעט בסיסים צבאיים נותקו מתקשורת, והחזרנו אותם לתקשורת רציפה.

"אחד האתגרים הגדולים הוא גם אמון הלקוחות, והביקושים היו אדירים. חיבור רשויות מקומיות ל-1,000 מקלטים בצפון מהיום להיום ללא עלות, או בתי חולים שלא יכולים לתפקד בלי שירותי תקשורת, וזה השירות הבסיסי שאף חברה אחרת לא יכלה לעשות.

"גם זה מתקשר לעובדים, שתמיד שואלים אותם אם הם לא מפחדים לצאת לשטח ברמת סיכון כל-כך גבוהה, ואף אחד מהעובדים לא סירב. כך היה גם כשליווינו את תושבי רעים וכיסופים לבתיהם החדשים והתקנו ללא עלות שירותי אינטרנט, לצד כל המפונים מהצפון והדרום, ולא חייבנו אותם על כל שירותי הטלוויזיה והאינטרנט בעלויות של 2 מיליון שקל לחודש. אנחנו ממשיכים לעשות את הדברים האלה, מכיוון שזה חשוב לנו". 

תובל סיכמה באומרה כי בשנה האחרונה, התחדדה בחברה החשיבות במיקוד. "יש המון צרכים, בעיקר במלחמה, אבל כדי ליצור אימפקט אמיתי וחזק ונכון, צריך להתמקד בפרויקט אחד או שניים גדולים שמתחברים לליבה ולתוכנית העסקית".

*** גילוי מלא: הכנס בשיתוף בנק מזרחי טפחות, נספרסו, ישראכרט, IBI והרצוג

עוד כתבות

וול סטריט / צילום: Shutterstock

נעילה מעורבת בוול סטריט; הביטקוין שבר שיא חדש

האינפלציה בארה"ב עדיין רחוקה מהיעד של הפדרל ריזרב ● ישראליות בוול סטריט: אמדקוס עמדה בתחזיות, סימילרוב צמחה מעל הצפי • הביטקוין חצה את רף ה-92 אלף דולר למטבע, מחיר הזהב ירד ב-5% מאז הבחירות • בג'יי.פי.מורגן מסמנים את האינדיקטור שיכול להצביע על סיום הראלי בוול סטריט • תחזית: הדולר ימשיך להתחזק מול האירו ומול מטבעות זרים נוספים

עו''ד עמית בכר, ח''כ חנוך מילביצקי, השר יריב לוין / צילום: דוברות לשכת עורכי הדין, נועם מושקוביץ'/דוברות הכנסת

המאבק על 90 מיליון השקלים שיקבע את אופייה של לשכת עורכי הדין

הצעת החוק לפיה שר המשפטים ישלוט בתקציב הלשכה באמצעות קביעת דמי החבר, עברה בקריאה טרומית בנימוק כי התשלום גבוה מהעולם והתקציב מתנהל בחוסר שקיפות ● היו"ר עמית בכר תוקף: "לא ניכנע לסחיטה באיומים, השר לוין איבד את כל הבלמים"

ויווק רמאסוואמי / צילום: Reuters, Zach D Roberts

איך טראמפ ינהג עם ישראל? זה מה שאחד האנשים הקרובים אליו חושב

ויווק רמאסוואמי הקים חברת ביוטק שהגיעה לנאסד"ק וחברת הון סיכון שמנהלת נכסים במיליארד דולר, כל עוד לא מדובר בהשקעות ESG ● אחרי שרץ בפריימריז הרפובליקניים הוא חבר לדונלד טראמפ ● בעיניו טראמפ מועיל ליציבות העולמית, לישראל יש זכות להגיב לתוקפיה ללא התערבות, והשמרנים צריכים לעבוד על חלופה טובה לשמאל הרדיקלי ● רמאסוואמי נבחר על ידי טראמפ לעמוד ביחד עם אילון מאסק בראש "המחלקה ליעילות ממשלתית", ובעקבות המינוי, אנחנו מפרסמים מחדש את הראיון איתו

משכנתא / צילום: Shutterstock

בנק ישראל: מגזר המשכנתאות הנדחות ממשיך לככב

מנתונים חלקיים שפרסם בנק ישראל עולה כי היקפי המשכנתאות שנלקחו באוקטובר 2024 הגיעו ל-6.89 מיליארד שקל ● אומנם מדובר בירידה לעומת החודשים שעברו, אך זו מוסברת בריבוי חופשות החגים שהיו בחודש זה ● בהשוואה לנתוני חגי תשרי של השנה שעברה נרשם גידול של 17%

יצחק תשובה / צילום: תמר מצפי

יצחק תשובה ומנהלים בקבוצת דלק ישלמו 27 מיליוני שקלים על כשלים בדיווח

הפיצוי יתבצע במסגרת הסכם פשרה בתביעה ייצוגית שהוגשה נגד נושאי משרה בדלק עקב דיווח למשקיעים שבוצע באיחור סביב שיעבודים והלוואות של הקבוצה ● חברות הביטוח, ובראשן הפניקס, יישאו בתשלום

צמיגים של חברת אליאנס / צילום: אתר החברה

חשש: מפעל הצמיגים אליאנס בחדרה בסכנת סגירה 75 שנה לאחר שהוקם

עלויות ייצור ושינוע גבוהות עלולות להוביל להחלטה של קונצרן יוקהמה ראבר היפני על סגירת המפעל בו מועסקים כ־450 עובדים ● בשנת 2016 נמכרה החברה האם של אליאנס לידי היפנים תמורת כ־1.2 מיליארד דולר ● אליאנס: "כשתתקבל החלטה נעדכן ראשית את צוות העובדים"

פריקת סחורה / צילום: Shutterstock

עם עובדים ברמאללה ומשקיע מקטאר: הישראלית שהכפילה ערכה בשבועיים

פרייטוס שפיתחה מערכת לתמחור אוטומטי של הובלת סחורות בים, צנחה אמנם ביותר מ־80% לאחר מיזוגה ל־SPAC בנאסד"ק, אך לאחרונה התאוששה חלקית בעקבות המלצה באתר משקיעים ● נכתב שם שהיא אמנם אינה רווחית, אך משקפת פוטנציאל מצד הפלטפורמה שלה

מייק האקבי, השגריר הבא של ארה''ב בישראל / צילום: ap, Nati Harnik

נוצרי אדוק ואוהב ישראל: זה השגריר של טראמפ למדינה

מושל ארקנסו לשעבר, מייק האקבי, יהיה השגריר הבא של ארה"ב בישראל בממשל טראמפ החדש ● "מייק היה משרת ציבור נפלא, מושל ומנהיג באמונה במשך שנים רבות. הוא אוהב את ישראל ואת אזרחי ישראל, והאהבה היא הדדית. מייק יעבוד ללא לאות כדי להביא שלום למזרח התיכון", כתב טראמפ בפוסט ברשתות החברתיות

צילומים: AP, Oded Balilty, Evan Vucci, J. Scott Applewhite, George Walker IV

הכוורת של טראמפ מתגבשת: המגיש הפרו ישראלי ימונה לשר ההגנה, ומי יהיה אחראי על "עסקת המאה"

נשיא ארה"ב הנבחר יצא בשרשרת מסחררת של מינויים פרו־ישראליים נלהבים למערך הביטחון הלאומי שלו ● סוחר נדל"ן יהודי, שותף קריפטו של משפחת טראמפ, מתמנה לשליח מיוחד למזרח התיכון ● כוהן דתי אוונגליסטי הוא השגריר החדש לישראל ● מנחה פוקס ניוז עומד להיות שר ההגנה הבא, והוא כבר הודיע כי יטהר את הצבא מ"מרקסיסטים"

נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן / צילום: ap, Stephanie Scarbrough

ארדואן הצהיר על "ניתוק קשרים", אבל השגרירות הטורקית פועלת כבשגרה

הדיפלומטים הטורקים הופתעו מאמירתו של ארדואן על ניתוק יחסים עם ישראל ● כאשר נשאל נשיא טורקיה "האם טורקיה ניתקה את יחסי המסחר עם ישראל", הוא השיב "ניתקנו את היחסים עם ישראל" ● עוד הוסיף נשיא טורקיה כי כל עוד משלוחי האמל"ח לישראל נמשכים, מדיניות זו תהיה יותר אגרסיבית

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

ביהמ"ש דחה את בקשת נתניהו לדחות את עדותו: "לא חל שינוי מהותי בנסיבות"

נתניהו ביקש לדחות את עדותו בחודשיים וחצי, בטענה כי לא יכול היה להתכונן נוכח האירועים הביטחוניים והמדיניים ● הפרקליטות התנגדה - וביהמ"ש דחה את הבקשה ● השופטים: "נתנו את דעתנו לכלל השיקולים, ובהם מצב המלחמה" ● עדותו של רה"מ תחל ב-2.12.2024

אלעד בן בג'י, אוראל לוי ועופר סנדלר / צילום: תמונה פרטית

המיזם החדש של אוראל לוי ממור השקעות

בנו של המנכ"ל המשותף בבית ההשקעות מור מקים קרן גידור חדש יחד עם שני שותפים ● קמפיין פרסום ראשון עולה על הרכבת הקלה של גוש דן, וחברת פתרונות הסייבר קוד בלו של רפאל פרנקו מתרחבת לאיטליה • אירועים ומינויים

איור: גיל ג'יבלי

תחלקו ל־12: איך קרה שרק הישראלים פיצחו את שיטת התשלומים?

בסופר, בקניון וכמעט בכל חנות, השאלה "האם לחלק לתשלומים", עולה בכל עסקה ● אבל השיטה שעבור הישראלים נחשבת שיגרתית, כמעט ולא קיימת בארה"ב ובאירופה ● איך קרה שהקדמנו את העולם והאם השינוי בדרך? ● שאלת השבוע

סטיב וויטקוף, השליח המיוחד של טראמפ למזרח התיכון / צילום: ap, Evan Vucci

ידיד קרוב אך חסר ניסיון: זה השליח המיוחד של טראמפ למזרח התיכון

טראמפ ממנה את סטיב וויטקוף, איש נדל"ן יהודי ושותף בעסקי קריפטו, לשליח מיוחד למזרח התיכון ● ידידות אישית אמיצה של עשרות שנים התגלתה כאשר וויטקוף שיחק גולף עם טראמפ בשעה שמתבקש פוטנציאלי ארב ליד הגדר בפלורידה

החטוף סשה טרופנוב, בתיעוד של הג'יהאד האסלאמי / צילום: צילום מסך

החברה שמסרבת לדבר על העובד החטוף הפכה למכניסה בהייטק הישראלי

הג'יהאד האיסלמי פרסם היום סרטון של החטוף הישראלי סשה טרופנוב, שנמצא בשבי הארגון כבר 404 ימים ● טרופנוב עובד בחברת השבבים הישראלית אנפורנה לאבס, שנרכשה על ידי אמזון והפכה למנוע הכנסות משמעותי ● בענקית הטכנולוגיה לא התייחסו עד כה לכך שאחד מעובדיה חטוף

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: Shutterstock

קרנות אלטרנטיביות ודירות יוקרה: כך נעלמו כספי החוסכים באחת הפרשות הפיננסיות החמורות שהיו במדינה

מסמך חדש שהוגש לבית המשפט מגלה טפח מהאופן שבו התאדו מאות מיליוני שקלים באחת הפרשיות הפיננסיות החמורות בתולדות המדינה ● סכומי עתק הועברו לקרנות שמחזיקים ישראלים המסרבים לשתף פעולה, חלק מהכסף הלך לרכישת דירות יוקרה ומקורבים קיבלו משכורות מנופחות שמעלות סימני שאלה ● הבשורה המעודדת: המנהל המורשה הצליח להשיב 134 מיליון שקל אבודים

דודי אמסלם, הליכוד / צילום: יוסי זמיר

האם דוח המבקר על המשרד לשת"פ אזורי לא נוגע לכהונת השר אמסלם?

כמה עדכנית הביקורת על המשרד לשת"פ אזורי? יותר ממה שהשר בראשו חושב ● המשרוקית של גלובס

כטב''ם / צילום: Shutterstock

חיל הים יירט כטב"ם באילת ששוגר מכיוון עיראק

אזעקות במעלות-תרשיחא בשל ירי טילים • חיל האוויר יירט כטב"ם בשמי סוריה • 6 לוחמים נפלו בקרב בדרום לבנון • שני פצועים קל בפיגוע דריסה ליד רמאללה • כל העדכונים

ליאור שליין, ניר צוק, טלי בן עובדיה / צילומים: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט, טל גבעוני, כפיר זיו

5 הטעויות הבולטות של מיזם הטלוויזיה רלוונט שנסגר החודש

שנה אחת ו-100 מיליון שקל השקיע היזם ניר צוק במיזם רלוונט שהתקשה למשוך צופים ● מודל עסקי לא ברור, קבלת החלטות לא קוהרנטית וחוסר מיקוד הובילו לסגירה ● "הייתה שאלה מה אנחנו", מספרים עובדים. "טלוויזיה? סטרימינג? אנחנו פעם, אנחנו מחר? מה רוצים מאיתנו?"

אילוסטרציה: Shutterstock

משקיע נדל"ן פרטי או עוסק מורשה? הקו הדק שעלול לעלות לכם ביוקר

משקיעים שיסווגו כעוסקים בפעילות עסקית עלולים לשלם מע"מ על מכירה והשכרה של נכסים ● באילו נסיבות ייקבע מי משקיע, ומה אומרת הפסיקה