קניון עופר רחובות / צילום: שי וליץ
1 בלעדי: ההשקעה החדשה של מליסרון
אחרי ההשקעות הנרחבות בקניוני עופר רמת אביב ופתח תקווה, גם קניון רחובות על הכוונת של מליסרון. לגלובס נודע כי בימים אלו החלו שיפוץ נרחב ושינויים בתמהיל המותגים בחנויות, יחד עם פרויקט הקמת מגדל משרדים מעל הקניון והוספת מקומות חנייה. היקף ההשקעה מוערך בכ-185 מיליון שקל. מתוך זה, כ-100 מיליון שקל יושקעו במגדל המשרדים שהקמתו תחל ב-2025, ויתר הסכום קשור לשינויי התמהיל ולהשקעות השוכרים.
● אירועים ומינויים | על מה דיבר יוסי כהן בפורום העסקי של תגלית
● אירועים ומינויים | המרכז הרפואי שמיר גייס 18 מיליון שקל. מי הגיע לאירוע?
● אירועים ומינויים | גיל שויד פינה את מקומו כמנכ"ל צ'ק פוינט באופן רשמי
המהלך המשמעותי ביותר מבחינת השוכרים שייך לקבוצת אינדיטקס, בעלת זארה, ברשקה, פול אנד בר וסטראדיבריוס. בסיכום משותף עם שופרסל, רשת המזון יוצאת מהקניון יחד עם רשת הפארם שלה BE, ואילו לשטח שהתפנה תיכנס זארה. החנות תתרחב ל-3,500 מ"ר במקום 1,500 מ"ר היום, וצפויה להיפתח בספטמבר 2025, לקראת החגים. ברשקה ופול אנד בר מתרחבות גם הן, ויתפרסו על פני 500 מ"ר כל אחת, במקום 250 מ"ר כיום. המותג סטראדיבריוס ייכנס לראשונה לקניון, עם חנות בגודל של 500 מ"ר.
חנות קסטרו, שמתפרסת על פני 450 מ"ר, תשופץ ותתרחב ל-600 מ"ר, ואדידס תתרחב מ-300 מ"ר ל-400 מ"ר. רשת ויקטוריה'ס סיקרט, שהגיעה לישראל באפריל האחרון, תפתח את הסניף החמישי שלה שיתפרס על פני 400 מ"ר.
במליסרון מודעים לכך שברדיוס הקרוב לקניון קיימים סניפים של שופרסל, יוחננוף, טיב טעם, סופר ברקת וצרכניות, ולכן בחרו להכניס במקום שופרסל דיל סניף קטן של רשת סיטי מרקט, שיתפרס על פני כ-300 מ"ר בלבד.
נזכיר כי בשנתיים האחרונות השקיעה מליסרון כ-65 מיליון שקל בשיפוץ ושדרוג קניון פתח תקווה, וכ-120 מיליון שקל בהרחבת ושדרוג קניון רמת אביב. בעלת השליטה בחברה היא עופר השקעות של ליאורה עופר.
2 תערוכה
התערוכה "עדות מקומית" תיפתח בשבוע הבא במוזיאון ארץ ישראל בתל אביב (25.12), עם כ־170 עבודות של 69 צלמות וצלמים, שנבחרו מבין 8,600 תצלומים שנשלחו לתחרות. אוצרת התערוכה, שמתמקדת באירועי המלחמה ובהשלכותיה המתמשכות על החיים בישראל, היא ענת סרגוסטי.
3 יוזמות עתיד
אופטימיות עסקית: מנתוני עמותת "יוזמות עתיד", המסייעת לנשים מהפריפריה החברתית והגיאוגרפית להקים ולפתח עסקים קטנים, עולה כי השנה הצטרפו כ-1,300 יזמיות חדשות לתוכניות העמותה. מתוכן, 60% הן בעלות עסק קיים והיתר בעלות רעיון עסקי. צעירות בנות 25-35 מהוות את קבוצת הגיל הגדולה ביותר (40%).
העמותה השיקה השנה תוכנית הבראה עסקית בעקבות המלחמה, ו-56% מבעלות העסקים שהשתתפו בה דיווחו על עלייה משמעותית בהכנסותיהן, כאשר 41% מתוכן אף חצו את רמת ההכנסה שהייתה להן לפני פרוץ המלחמה.
לפי המנכ"לית, צופית גורדון, תופעה מעודדת במיוחד היא כניסתן של נשים מבוגרות יותר לעולם היזמות, כאשר כ-7% מהיזמיות החדשות הן בנות 60 ומעלה. "רבות מהנשים שפנו אלינו השנה עשו זאת מתוך הכרח כלכלי, לאחר שנפלטו משוק העבודה או חוו פגיעה בהכנסתן", היא מציינת. "עבור חלקן, פתיחת עסק עצמאי היא דרך להתמודד עם המצב ולייצר לעצמן מקור פרנסה חדש. האתגר שלנו הוא לתת להן את הכלים והליווי המקצועי שיאפשרו להן להפוך את ההכרח להזדמנות".
4 ישראל מתגייסת
מדי סוף שנה אזרחית משיקה מיקרוסופט את קמפיין הסוודר המכוער שלה - והשנה מדובר הוא שואב השראה מאחד המשחקים האייקוניים שלה, הסוליטר. כל ההכנסות מכירת הסוודר יועברו כתרומה לעמותת "חמניות", התומכת בילדים שהתייתמו מהוריהם עקב אירועי ה-7 באוקטובר. הקמפיין נבנה בשיתוף עם העובדים ויחד עם החברה נתרמו כ-200 אלף שקל.
5 מינויים חדשים
דירקטוריון נת"ע אישר את מינוי הסמנכ"לים עדי קין קרני וקובי בן עטר לראשי מנהלות קווי המטרו בנת"ע. השניים יצטרפו ללאה שמול, שמינויה אושר לאחרונה. כל סמנכ"ל ינהל את אחד משלושת הקווים של המטרו, M1, M2 ו-M3, לצד המשנה למנכ"ל נעה אורן.
פרויקט המטרו הוא פרויקט תשתית התחבורה הגדול והמקודם ביותר כיום בישראל. הוא כולל שלושה קווים, אשר ירחיבו וישלימו את מערכת הסעת ההמונים במרכז המדינה. הפרויקט צפוי לעבור דרך 109 תחנות לאורך 150 ק"מ, ובשטחן של 24 רשויות מקומיות.