רונן גלפרין, מנכ''ל מועדון הנוסע המתמיד של אל על / צילום: איל יצהר
מועדון הנוסע המתמיד של אל על הודיע כי החל מ-1 באפריל 2025, ייכנסו לתוקף עדכונים בתנאי המועדון, שמטרתם "להטיב עם הלקוחות הנאמנים"- כך נמסר מהחברה.
במועדון יש חמש דרגות חברות: מתמיד (דרגת הבסיס), כסף, זהב, פלטינה וטופ פלטינה. לקוחות היוקרה הם לקוחות בדרגת זהב ומעלה. ככל שהדרגה גבוהה יותר - כך צוברים יותר נקודות בכל רכישה, וסל ההטבות משתפר ומתרחב וכולל בין היתר כניסה בלתי מוגבלת לטרקלינים, קדימות בעלייה למטוס, שירות צמוד ממנהל אישי ועוד. כדי לעבור משלב לשלב, צריך לצבור "יהלומים".
● חדשות התעופה | גם ישראייר משיקה מבצע: סימני השאלה בהטבות של חברות התעופה
● חברות התעופה הישראליות בוחנות הפעלת טיסות לארה"ב. האם המונופול של אל על יישבר?
כעת, עם העדכון בתנאי המועדון המעבר ממעמד למעמד צפוי להיות קשה יותר והנוסעים יצטרכו לשלם יותר כדי להתקדם. רונן גלפרין, מנכ"ל מועדון הנוסע המתמיד ו-FLY CARD, מסביר כי בצד השני של המטבע, "לקוחות היוקרה יקבלו הרבה יותר, מעבר לכל ההטבות שיש היום ללקוחות החלטנו לתת שורה של הטבות שלקוחות יוכלו לבחור מתוכן ולהעצים את חוויית הטיסה שלהם, מדובר בהטבות הכי משמעותיות שיכולנו להעניק. לא אני אקבע ללקוח מה הוא לוקח מבין ההטבות, אלא הלקוח יוכל להתאים את ההטבות לצרכים שלו, וככל שללקוח יהיו יותר יהלומים הוא גם יהנה מיותר הטבות".
בין היתר צפויים שינויים בתנאי צבירת המעמדות ובכמות היהלומים הדרושה להתקדמות, לצד השקת תוכנית הטבות חדשה שמיועדת ללקוחות בדרגות יוקרה. השינוי, שיכנס לתוקף בעוד כ-4 חודשים, לא ישפיע ישירות על הערך של נקודות הנוסע המתמיד, אלא על הדרך בה חברי המועדון מתקדמים במעמדות.
מה ההבדל בין נקודות לבין יהלומים?
נקודות משמשות כמעין "כסף" לרכישת כרטיסי טיסה, שדרוגים, והטבות נוספות. הערך שלהן לא משתנה בתוכנית החדשה. כלומר, כמות הנקודות שנצברו והאופן שבו יוכלו הלקוחות לממש אותן נשארים זהים.
יהלומים, לעומת זאת, נועדו לקביעת המעמד במועדון.
איך צוברים יהלומים?
כל דולר ברכישות באל על (כרטיסי טיסה, שדרוגים, כבודה) מזכה ביהלום אחד. מחזיקי כרטיס FLY CARD נהנים מ-1.2 יהלומים על כל דולר, ורכישות בכרטיסי האשראי של המועדון מעניקות יהלום על כל 80 שקלים.
מה יהיה השינוי שיכנס לתוקף באפריל?
השינויים החל מאפריל 2025 משפיעים על כמות היהלומים שצריך לצבור כדי להתקדם במעמדות או לשמור על המעמד הקיים. חבר מועדון שירצה לשמור על המעמד הקיים או להתקדם למעמד גבוה יותר, יצטרך לצבור יותר יהלומים (כלומר, להוציא יותר כסף או לטוס יותר טיסות) בהשוואה לעבר. חבר מועדון שמתכנן להשתמש בנקודות שצבר לרכישת כרטיסי טיסה או לשדרוגים, לא יושפע מהשינויים בתוכנית באופן ישיר, היות והערך של הנקודות נשאר זהה.
הספים החדשים לעומת הקודמים
התוכנית המעודכנת מעלה את מספר היהלומים שיש לצבור ולמספר קטעי הטיסה המינימליים שנדרש לבצע כדי לעבור בין המעמדות. עם השינוי, כמות היהלומים שנדרשת למעבר ממעמד למעמד תעלה בשיעור של 20%-30%.
בנוסע המתמיד מפרסמים כעת תוכנית הטבות חדשה בשם FlyPlus, והיא מיועדת ללקוחות יוקרה מחזיקי כרטיס פליי קארד, שיתווספו להטבות המוענקות ללקוחות היוקרה (גולד ומעלה) כיום. בין ההטבות ייכללו זוג כרטיסי טיסה בהנחה, עשרות אלפי נקודות מתנה, הנחה על כרטיסי בונוס, הטבות Extras לשדרוג חינם, כניסות נוספות עבור נלווים לטרקלין. הלקוחות שיהיו זכאים להטבות יוכלו לבחור את ההטבות שמתאימות להם ביותר, כאשר מגוון ההטבות ושווין יגדל ככל שיצברו יותר יהלומים. שווי ההטבות שהמועדון יעניק ללקוחות במסגרת FlyPlus צפוי לעמוד על עשרות מיליוני שקלים.
מי ירוויחו ומי יפסידו מהשינויים?
עבור נוסעים שמבצעים מעט טיסות או הוצאות נמוכות יחסית, הדרך למעמדות כמו זהב ופלטינה עשויה להיות ארוכה יותר. מצד שני, לקוחות בדרגות היוקרה (זהב ומעלה) יקבלו ערך נוסף בזכות הטבות FlyPlus שמאפשרות בחירה בהתאמה אישית של הטבות יוקרתיות יותר. השינויים משקפים את השאיפה למקד את המשאבים בחברי מועדון שטסים בתדירות גבוהה ומשתמשים בשירותי החברה באופן קבוע. לקוחות בדרגות יוקרה ייהנו מהטבות חדשות ומותאמות אישית, אך הלקוחות בדרגות הנמוכות עשויים להרגיש את השחיקה בתנאים ואת הקושי להתקדם במעמד.