סניף קרפור סיטי בדיזנגוף, תל אביב / צילום: בר לביא
קמעונאית המזון קרפור תספוג את עליות המחירים הנגזרות מהעלאת המע"מ ל-18% במוצרי המותג הפרטי שלה, לתקופת זמן שאינה מוגבלת. ברשת מבהירים כי מדובר במוצרי מזון, פארם, טואלטיקה וניקיון, לצד מוצרים טריים של בשר, עופות ודגים.
● ללמוד מרפורמת הסלולר: כך אפשר להוריד את יוקר המחיה
● איך מעלים מע"מ על אלפי מוצרים בבת־אחת? ההיערכות של רשתות השיווק
ברשת אומרים כי מטרתם היא להמשיך ולספוג את העלויות ככל הניתן אף שצפויה שחיקה ברווחיות, גם לחודשים קדימה, אך מסייגים כי הדבר תלוי גם בגורמים כמו עליית שער האירו ומחיר חומרי הגלם. כך, למשל, אם יהיו קפיצות נוספות במחירי הקקאו והקפה השנה, עשויה להיות לכך השפעה על המחירים.
הרשת, שהשיקה 50 סניפים ביום אחד במאי 2023, סיימה את שנת 2024 עם 126 סניפים, מתוכם 14 נפתחו בדצמבר. המהלך שהוכרז כעת מיועד למשוך אליה לקוחות מרשתות אחרות, לאור הגזירות הכלכליות הכוללות עליית המע"מ והעלאות המחירים מצד לא מעט חברות גדולות במשק, בהן שטראוס, יוניליוור, אסם ועוד.
לדברי מיכאל לובושיץ, משנה למנכ"ל קרפור, "כחלק מאסטרטגיית ההתרחבות של קרפור והכנסתם של כ-1,700 מוצרים של המותג לישראל, עם צפי להבאת עוד מאות מוצרים כבר השנה, החלטנו לספוג את עליית המע"מ במוצרים החשובים למשק הבית הישראלי".
המועצה לצרכנות פרסמה אתמול (ד') ממצאי בדיקות לסל הקנייה ברשתות מהשנה האחרונה, מהם עולה כי סל הקנייה התייקר בכ-4.9%. הרשתות שהעלו את המחיר בשיעור הגבוה ביותר הן פרש מרקט (7.6%), קרפור מרקט (7%) ושופרסל דיל (6.7%). רשתות נוספות שהעלו מחירים מעל הממוצע הארצי הן ויקטורי (6.4%), קרפור סיטי (6.4%) ומחסני השוק (5.6%).