מנכ''ל בנק ירושלים, יאיר קפלן / צילום: רמי זרנגר
למרות שחתמה בליל ראשון על הסכם השקעה חדש עם קבוצת דלק, וביטלה את ההסכם הקודם שנחתם בסוף אוקטובר מול חברת הביטוח מנורה מבטחים , יש לחברת כרטיסי האשראי ישראכרט עוד מחזר אחד שלא מתייאש: בנק ירושלים .
● פרשנות | תשובה קרוב מתמיד להשתלט על ישראכרט, מה הוא יעשה איתה אחרי הרכישה?
● זינוק של 300% בשנתיים: המלכה החדשה של הקיבוצים בבורסה
הבנק בניהולו של יאיר קפלן שיגר אמש מכתב עם הצעה משופרת להשתלטות על חברת ישראכרט, אף שדירקטוריון ישראכרט בחן בעבר את הצעתו הקודמת מול זו של מנורה ודלק והעדיף את האחרונה.
בנק ירושלים מציע להשתלט על ישראכרט במתווה שונה מזה שגיבשו מנורה ודלק: החלפת מניות. הוא משפר את יחס החלפת המניות ל-1:1.15. לאחר מיזוג של ישראכרט לתוך הבנק, יקבלו בעלי מניות ישראכרט את מניות בנק ירושלים וכעת יחזיקו ב-60.1% מהונו (מול 59% בהצעה הקודמת). לפי הבנק הצעתו משופרת על הצעת דלק (שבינתיים נחתם הסכם ההשקעה איתה) ב-10% וב-28% ביחס להצעת מנורה.
כמו בהצעות הקודמות, בנק ירושלים מפרסם טבלה שבה השווי למניה שאמורים לקבל בעלי המניות בישראכרט, בתוספת הדיבידנד שיחולק בעסקה. השווי מוערך כעת ב-16.2 עד 17.4 שקל (שיפור מול 16-17.1 שקל למניה בהצעה הקודמת מה-27 בדצמבר). זאת מול שווי של 14.8 שקל למניה במנורה ו-15.6 למניה בהסכם עם דלק, כך לפי דיווח הבנק.
לפי ההערכות דירקטוריון ישראכרט יידרש לדון בהצעה, אך לא ברור אם יש בה בכדי להוביל אותו לביטול ההסכם מול דלק. ככל שיחליטו בישראכרט להתקדם עם דלק, עשוי בנק ירושלים לפנות להליכים משפטיים או לחלופין לסגת מכוונתו להשתלט על החברה.