קובי מרנקו, מנכ''ל ארבה רובוטיקס / צילום: דיוויד גראב
כפי שקורה לא פעם, הודעה על שיתוף-פעולה או קשר עסקי של חברה כלשהי עם ענקית השבבים אנבידיה מוביל מיידית לזינוק במניית אותה חברה. הפעם מדובר במניית ארבה רובוטיקס , שזינקה עם פתיחת שבוע המסחר בוול סטריט בכ-50% בעקבות דיווח כזה. בבורסה בתל אביב מניית ארבה רובוטיקס עלתה בכ-42%.
● בשורה אחת עם אנבידיה: המניה הישראלית שנכנסה למועדון יוקרתי בוול סטריט
● משקיע-העל חוזר לאנבידיה, אבל נפרד ממניות החברה הגדולה בעולם
● שווי של 16.7 מיליארד דולר: הישראלית בוול סטריט בשיא כל הזמנים
חברת האוטוטק ארבה, שהוקמה ומנוהלת על-ידי קובי מרנקו, דיווחה כי במסגרת שיתוף-הפעולה, טכנולוגיית הרדאר של ארבה משתלבת בפלטפורמת אנבידיה (NVIDIA DRIVE AGX) כדי לאפשר מיפוי נתיב פנוי מדויק המבוסס על עיבוד בינה מלאכותית.
לפי החברה, הפתרון המשותף נועד לשפר את יכולות הנהיגה האוטונומית ומאפשר עיבוד מהיר וחזק של בינה מלאכותית המשפרת את מיפוי הנתיב הפנוי לנהיגה. שילוב זה יאפשר נהיגה "ללא ידיים" ויישומי בטיחות בזמן אמת. הפתרון יוצג בתערוכת CES 2025 בלאס וגאס.
בארבה מציינים כי שלב החידוש הוא העיבוד המופעל על-ידי AI של ענן נקודות צפוף במיוחד, ברזולוציה גבוהה - טכנולוגיה המאפשרת זיהוי מדויק של אובייקטים בסביבה עירונית ובכבישים מהירים בתנאי סביבה מאתגרים.
גיוס על-תנאי
ארבה רובוטיקס נסחרת בנאסד"ק ובבורסה בתל אביב. החברה מפתחת שבב לרדארי הדמיה לרכב, המיועדים לאפליקציות של בטיחות ולעולם הרכב האוטונומי. בשנה שעברה החברה גייסה כ-103 מיליון שקל בהנפקת איגרות חוב להמרה בבורסה בתל אביב, אך לפי תנאי הגיוס, הסכום יועבר אליה בתנאי שתזכה במכרז או חוזה לאספקת מוצריה לאחד מיצרני הרכב המובילים, וגם שער הנעילה של מנייתה בנאסד"ק יהיה מעל 3.1 דולר במשך 30 ימי מסחר רצופים.
מניית ארבה רובוטיקס, שננעלה בסוף השבוע במחיר נמוך יותר של 2.63 דולר, מזנקת כעת בטרום מסחר למחיר גבוה ממחיר הסף הנדרש - כ-4.8 דולר (אם כי כאמור, על החברה לעמוד בתנאי זה במשך 30 יום). המחיר בטרום משקף לחברה שווי של מעל 407 מיליון דולר. ארבה מוזגה לפני כשלוש שנים לחברת SPAC לפי שווי של כחצי מיליארד דולר.
מרנקו מסר: "ארבה פועלת להגדיר מחדש את תחום בטיחות הרכב עם פתרונות הדור הבא של הרדאר שמספקים מידע מדויק ומפורט על סביבת הרכב במהלך הנסיעה ומאפשרים אינטגרציה חלקה עם מצלמות וחיישנים נוספים ברכב. בהדגמות החיות ב-CES נציג את הדרך שבה הטכנולוגיה שלנו מקדמת את החזון של נהיגה בטוחה ללא תאונות דרכים, ובסופו של דבר, של הרכב האוטונומי".