ג'וני ווקר. יתייקר ב-4.5% / צילום: Shutterstock, ElenaVah
החברה המרכזית למשקאות מצטרפת לגל העלאות המחירים, ומעלה את מחירי חלק ממוצרי האלכוהול שהיא מייבאת באמצעות IBBLS מקבוצתה. העליות יחולו על מותגי ג'וני ווקר שחור ואדום 700 מ"ל, שיתייקרו ב-4.5%; סמירנוף אדום 700 מ"ל, שיתייקר ב-2%; ואפרול, שיתייקר ב-4.5%. ההתייקרויות ייכנסו לתוקף ב-1 בפברואר.
● נתונים חדשים חושפים גל רכישות במשק, רגע לפני שהגזירות נכנסו לתוקף
● המחירים בסל הצריכה שיתייקרו בשיעור דו-ספרתי
● כל ההתייקרויות והגזירות שנכנסות לתוקף כעת
בחברת IBBLS מקבוצת החברה המרכזית עדכנו את הקמעונאים כי ההעלאות מתבצעות בעקבות עליות מחיר של היצרנים מחו"ל. באפריל שעבר העלתה החברה את מחיר חלק ממוצרי האלכוהול שלה, גם אז בעקבות עליית מחירים של היצרנים, וקדמה לכך עלייה במרץ 2023 מאותן סיבות.
מהחברה המרכזית נמסר: "ככלל, החברה לא מתייחסת לנושאי מחירים בתקשורת".
גל התייקרויות
רק לפני יומיים הודיעה ויסוצקי על עלאת מחיר התה השחור בשיעור של 6%. את גל העלאות המחירים הנוכחי פתחה שטראוס, כשהודיעה בתחילת דצמבר על העלאת מחירים בחלק ממוצרי השוקולד והקפה שלה בהיקף של עד 18%.
לא הרבה אחריה, הודיעה גם ענקית המזון יוניליוור על התייקרות במוצרי השוקולד. החל מ-1 בינואר יתייקרו מותגי השוקולד של החברה - ורד הגליל ומותג קליק - בשיעור ממוצע של 14.7%, והעלייה במחיר למוצר תהיה בין 12% ל-16%, כשגם בחברה הסבירו את ההתייקרות בעלייה מתמשכת במחירי ה קקאו בעולם.
אסם-נסטלה הודיעה גם היא בחודש שעבר ללקוחותיה כי היא מעלה מחירים "בשיעור ממוצע של כ-2.2% ממחירון כלל מוצרי החברה". המוצרים שהתייקרו יהיו בקטגוריות קפה, שוקולד, מאפים, קטשופ ורטבים, טבעול וצבר.
בהמשך הודיעה גם חברת הממתקים כרמית על העלאת מחירים בשיעור על עד 17% על רוב מוצריה, ביניהם שוקולד Marabou, מרשמלו, עוגיות, טבלאות שוקולד, נטיפי שוקולד צ'יפס, שלוקים קפואים ומטבעות השוקולד. העלייה לא תחול על חטיפי האנרגיה והגרנולה רפאלס.