דודי חברון וגבי זלצמן, בעלי חברון-זלצמן / צילום: אילן בשור
1 משרד הפרסום שקורא תיגר על משפיענים
בניסיון לעלות למגרש של הגדולים, משרד הפרסום חברון-זלצמן מקים שתי חברות-בנות חדשות: ספיריט סושיאל וידאו להפקת תוכן פרימיום לרשתות החברתיות; וספיריט סאונד - אולפן סאונד וחדר הקלטות המעניק שירותי פודקאסט מצולם. היקף ההשקעה במהלך עומד על כחצי מיליון שקל.
● אירועים ומינויים | המחלף החדש שיקצר לכם את הדרך לנתב"ג
● אירועים ומינויים | האם ישראייר תחזיר את הפעילות הבינלאומית לנמל התעופה רמון המנומנם
"בעקבות הקורונה והמלחמה חיפשנו להמציא את עצמנו מחדש", מסביר לדברי הבעלים המשותף דודי חברון. "זיהינו ביקושים גוברים והולכים מצד הלקוחות לתוכן וידאו איכותי, וראינו איך ערוצי הפודקאסט תופסים תאוצה ותורמים למותגים. לנוכח השינויים והשתנות כללי המשחק בעולם הפרסום, החלטנו לבצע את המהלך".
"משרד הפרסום המסורתי איבד מהרלוונטיות שלו", מוסיף גבי זלצמן, בעלים המשותף. "השירותים שאנחנו מציעים היום ללקוחות הם תוכן מערכתי לכל דבר ועניין. החברות החדשות שלנו מפיקות, כותבות, מצלמות ועורכות דקות תוכן גם ללקוחות המשרד וגם לערוצים 12, 13, 14 ו-i24".
לשם המחשה מספר זלצמן על קמפיין של בנק שעלה לטלוויזיה בדצמבר בצורת חמישה סרטונים שונים בני דקה כל אחד, שהתרכזו בבעלי עסקים מהצפון והדרום שנפגעו במלחמה. את הסרטונים עטפו חסויות של הבנק, אך הם פורסמו ללא עלות המדיה, משום שהם נחשבים לדקות תוכן ולא לדקות פרסום. לאחר מכן עלו הסרטונים גם ברשתות החברתיות.
"היום לגייס משפיענים שהם איי-ליסט עולה לא פחות מקמפיין טלוויזיה קטן", מסביר זלצמן את הרציונל מאחורי המהלך. "לקוחות בינוניים שפעם עשו שימוש במשפיענים, מגלים שהמחירים לסטורי הגיעו לרמה שזה לא כלכלי עבורם. אנחנו מחליפים את המשפיען באנשי התוכן וה'מייקרים' (makers) שלנו, שמייצרים סרטונים מקוריים שעושים את העבודה ומגיעים לחשיפה שאף יכולה 'לנצח' משפיענים".
מיהם ה"מייקרים"? "אלה צעירים שיש להם כמה כישרונות - הם יודעים גם לערוך, גם לכתוב, גם לצלם וגם לעשות את הקידום ברשתות", מחדד חברון. "זה סוג של יוצר חדש שמתאים לעידן הנוכחי ומשדרג את משרד הפרסום, במקום לגייס בעלי מקצועות מסורתיים כמו קופירייטר, ארט דירקטור או תקציבאי. היום כל היצירה היא באדם אחד".
משרד הפרסום חברון-זלצמן הוקם ב-2006. בין לקוחותיו הבולטים נמנים זכותי, באדג'ט, רויאלטי, מרכנתיל, קבוצת קלי, קרדן נדל"ן, כרומגן, יקבי רקנאטי, קופרבוש ועוד. המשרד מעסיק כ-25 עובדים, וכמחצית מפעילותו מתקיימת בדיגיטל.
2 מינויים חדשים
אודי שגיא, 50, מונה למנכ"ל קבוצת כתר, המעסיקה כ-5,000 עובדים, לאחר שבחודשיים האחרונים שימש כמנכ"ל זמני. קודם לכן שימש בשורת תפקידים בכירים בקבוצה, כולל מנכ"ל משותף של כתר ישראל.
רונית גנון-עמית מונתה למנכ"לית רשת i24NEWS, ותחליף את פרנק מלול שיעבור לשמש כיו"ר. קודם לכן שימשה כמשנה למנכ"ל רשת 13, כחברת דירקטוריון בחדשות ערוץ 2 וכסמנכ"לית לקוחות ב-yes.
"זוהי הזדמנות נדירה להוביל קבוצת ערוצים שהחלה את דרכה ברחבי העולם ובשנה האחרונה התרחבה לפעילות בישראל", אומרת גנון-עמית. "בתקופה קריטית זו אני רואה חשיבות רבה בלספר את הסיפור שלנו ושל האזור בו אנו חיים בדרך חדשה, המותאמת לצרכים של קהלים מגוונים ולצריכת מדיה בעולם הדיגיטלי".
3 גיימינג
הקלאסיקה מגיעה לעולם המשחקים: חברת הגיימינג הישראלית פלאריום, המפתחת משחקים למובייל ולמחשב עם כחצי מיליארד שחקנים רשומים, מכניסה חמש דמויות מ"אליס בארץ הפלאות" של לואיס קרול למשחק הפופולרי שלה RAID: Shadow Legends.
הדמויות הן אליס, הכובען המטורף, החתול צ'שייר, מלכת הלבבות ונסיך הלבבות. את הדמות של אליס, למשל, ניתן להשיג בחינם במסגרת תוכנית נאמנות בת 14 ימים.
השקת המהלך כוללת טריילר קולנועי שיעלה ברשתות החברתיות ובאתרי הגיימינג.
לדברי סמנכ"ל השיווק של החברה, מאיר דויטש, "מדובר בגרסה הייחודית שלנו לעולם הקסום של 'הרפתקאות אליס'. בפיתוח הנרטיב החדש שימרנו את הקסם של הסיפור המקורי, שממשיך להשפיע על עולם הבידור המודרני. כל פרט, ממבוך בן 30 שלבים ועד לעיצובים המורכבים של הדמויות, עוצב כחוויה מקורית המכבדת את חומר המקור ומשתלבת בהרמוניה עם האווירה האפלה של RAID".
בנובמבר נמכרה פלאריום, שבראשה עומד המנכ"ל שרגא מור, לקבוצת הגיימינג הבינלאומית MTG תמורת סכום שהוערך ב-820 מיליון דולר. החברה מעסיקה בישראל כ-250 עובדים.