קמפיין המילטון / צילום: שי כהן-ארבל
1 המותגים שמוותרים על משרד פרסום
בתחילת השבוע עלתה סלקום לאוויר עם קמפיין פרסום ישן-חדש בהשקעה של 5 מיליון שקל. מדובר בפרסומת שעלתה בעבר, וכעת מקדמת הצעה מוצרית חדשה: קו טלפון לילדים ללא עלות למשך שנה. כפי שפרסמנו בגלובס, בחברת התקשורת, שהתקציב שלה עמד עד כה על 25 מיליון שקל בשנה, בחרו שלא לעבוד יותר עם משרד פרסום קבוע.
● אירועים ומינויים | "קופה ראשית" מגיעה לנטפליקס
● אירועים ומינויים | ראובני-פרידן וסלקום מפרידים כוחות

אלא שסלקום אינה היחידה שעלתה השבוע בקמפיין ללא משרד פרסום, ונראה כי מדובר במגמה שמשתרשת. מותג ההלבשה התחתונה פמינה, עם הפרזנטורית בר רפאלי, עלה בקמפיין לקולקציית הקיץ בהשקעה של 2.5 מיליון שקל. הפרסומת, שמתאפיינת בשפה נקייה, הופקה על-ידי We Do Production, והקריאייטיב נבנה על-ידי אנשי פמינה והבמאי רומן בוצ'אצקי.

לדברי סמנכ"לית השיווק טל כדורי, "לאורך השנים היו ניסיונות לעבוד עם משרדי פרסום, אך ההרגשה הייתה שאין הבנה מספיק מעמיקה של המותג, ואין את הרגישות לעולם תוכן כל-כך אינטימי ונשי. לפמינה יש צוות נשים שכולו הגיע מעולמות הפרסום והשיווק, ואני מאמינה שאין מי שמבין את המותג, את הלקוחות ואת הערכים שחשוב לנו לשדר יותר, מהן".
קמפיין שלישי שעלה השבוע בהפקה עצמאית שייך לקבוצת המילטון, שלרגל פסח מקדמת את מותג שואבי האבק BISSELL עם הפרזנטורית מלי לוי. הקמפיין עלה תחת המיתוג Pet Proven ובהשקעה של 5 מיליון שקל, בהובלת סמנכ"לית השיווק של המילטון רוני אהרוני והבמאי ירון שילון.
"הבנו שאם אנחנו מוותרים על משרד פרסום, תהליך העבודה יהיה קצר יותר, בלי גורמים מתווכים, נחסוך בעלויות מטורפות של פערי התיווך, ונוכל להשקיע יותר בתקציב ההפקה עצמה", מסבירה אהרוני. "אומנם בהיעדר משרד פרסום נופל יותר נטל על מחלקת השיווק, אבל בהסתכלות אחורה זה המהלך הכי טוב שיכולנו לעשות לעצמנו".
2 תיירות
חברת הטרוול-טק סטארנקסט, מיזם משותף של איסתא וlastminute.com, מרחיבה את פעילותה בדרום אמריקה באמצעות שיתוף-פעולה עם TIJE. שווי העסקה נאמד בכ-20 מיליון שקל, כולל השקעה ונכסים.
המהלך נועד לחזק את מעמדה של סטארנקסט בשוק נסיעות האונליין הבינלאומי, והצפי הוא להכנסות שנתיות של מיליארד שקל תוך שלוש שנים.

3 קמעונאות
אלקטרה מיזוג אוויר השיקה את פתיחת עונת קיץ 2025 באירוע ענק באקספו תל אביב, בהשתתפות כ-1,500 אורחים. האירוע התקיים גם לרגל 80 שנה למותג, ובדברי הפתיחה ציין המנכ"ל צביקה שווימר (בתמונה עם דודו אהרון, מיקי ביטון ופאר טסי) כי "החזרנו את הכתום לחיים, ולא רק באופן מטאפורי" - כשהכוונה היא שהחברה חוזרת למיתוג הכתום שאפיין אותה בעבר, ולקמפיין הפרסום עם הפרזנטורית החדשה, ליהי קורנבוסקי.

4 שיווק
לרגל השקת הסרט "מיינקראפט" באפריל, רשת מקדונלד'ס תציע ארוחות קונספט במהדורה מוגבלת, שיכללו רוטב רויאל חריף ממותג בהשראת המשחק, אריזות ממותגות וצעצועים. מי שיקנה שתי ארוחות קונספט יקבל קוד משחק ייחודי, וארוחות הילדים יגיעו עם קוד למשחק דיגיטלי שמתקיים בעולם של הסרט.

5 שיווק 2
האחים אמיר באסטרטגיה חדשה למשיכת הלקוחות: שופרסל רכשה את הזכויות למופע הגיימינג "מנורה גיימס 360" שייערך בחול המועד פסח בהיכל מנורה תל אביב, ותציע את הכרטיסים למחזיקי כרטיס האשראי שלה וללקוחות המועדון במחירים מוזלים.
אירועי גיימינג תופסים תאוצה בשנים האחרונות, ובאירוע שייערך בפסח יתחרו משפיעני הגיימינג טים דה כהן וטים מאסטר אוהד, לאחר שכבר ערכו שישה מופעים קודמים שבהם מכרו יותר מ-40 אלף כרטיסים.
6 מינויים חדשים
עו"ד ד"ר יצחק לקס, לשעבר יו"ר עמידר ויו"ר קרן מכבי שרותי בריאות, מצטרף למשרד ללום כמגשר עסקי.

אופיר רשף מונה לשותף בקרן הסקנדרי Israel Secondary Fund (ISF).
אבי גולן מונה למנכ"ל חברת הסייבר הישראלית סיגניה (Sygnia).