סטטיק בקמפיין פרטנר / צילום: צילום מסך מתוך הקמפיין
כשלושה שבועות אחרי שהפרסומת החדשה של חברת התקשורת פרטנר עלתה לאוויר, השבוע היא מתמקמת במקום הראשון בדירוג הפרסומות הזכורות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה.
● בלעדי | סלקום בעקבות נטפליקס: תטיל "קנס" על מי שישתף את פרטי המינוי
● ברגע האחרון: אמזון נכנסת למרוץ לרכישת טיקטוק
הפרסומת האנרגטית מבוססת על השיר "על הראסי" של הפרזנטור סטטיק, והוא מופיע כאן כעיתונאי טלוויזיה - כדי שאף אחד לא יפספס, כתוב "PRESS" על המעיל. הדיווח ה"חדשותי" מתכתב עם מבצע הביפרים של חיזבאללה בלבנון ("ברייקינג ניוז לאדוני, אתה עם ביפר קדמוני"), והמהלך כולו נועד לקדם את רשת Private 5G שהושקה בשנה האחרונה.

הפרסומת האהובה ביותר השבוע שייכת לחברת התעופה אל על, והיא נפתחת עם השאלה שכמעט כל ישראלי מתחבט מה לענות עליה בחו"ל: "מאיפה אתה". מכיוון שהפרזנטור הוא הזמר חנן בן ארי, אין סיכוי שההמשך לא יגיע בצורת שיר. רק שבניגוד לנעשה בפרטנר, כאן מדובר בשיר של מישהו אחר - "אח יא ראב יא ראב" מסלאח שבתי, שעבר התאמה עם מילים חדשות ועם הרבה הומור.

ההמשך גם מוכר לרבים: מה להגיד כששואלים אותך מה שמך, למשל בזמן קניית כוס קפה. במקרה הנוכחי, חנן הופך ליוהן, וזה ממשיך לספורט - "עד שפתאום בורחת העברית".
אם לוקחים בחשבון שאורך הפרסומת המלאה הוא דקה ו־30 שניות, לא טריוויאלי שרק בשליש האחרון מגיעה ההתייחסות הראשונה לכך שהפרסומת היא לאל על, ולא סתם לטיסות לחו"ל. כשאתה מותג חזק, אתה יכול להרשות את זה לעצמך, ובכל מקרה, שוב מוכח שנוסטלגיה ישראלית זה קלף מנצח.
על שתי הפרסומות, הן הזכורה ביותר והן האהובה ביותר, חתום משרד הפרסום מקאן תל אביב. לפי נתוני יפעת בקרת פרסום, אל על היא גם הגוף המפרסם שהשקיע השבוע את התקציב הגדול ביותר מבין המפרסמים בכלל ערוצי הטלוויזיה - כ־1.8 מיליון שקל.
ההשקעה השנייה בגודלה לפי נתוני יפעת, כ-1.4 מיליון שקל, שייכת ל־yes וקמפיין "או ש־yes או שזה רע", שמתברג השבוע במקום הרביעי בזכירות, אחרי שבשבוע שעבר היה במקום העשירי. נועה קירל ואמיר שורוש מציגים כאן את הגרסה החדשה ל"אין כבר דרך חזרה", או במילים אחרות, שוב נוסטלגיה ישראלית עם מילים חדשות. אלא שיש גם טוויסט: במקום אביר על סוס לבן שמגיע להציל את הנסיכה, קירל היא זו שיושבת על הסוס ובאה להציל את שורוש.

אגב, הפרסומת של המתחרה הוט - עם כל כוכבי הסדרות שמגיעים לחתונה של גדליה ודבורה מ"שבאבניקים" - מתמקמת השבוע במקום החמישי בזכירות, והשלישי באהדה.
ההשקעה השלישית בגודלה, כ־1.1 מיליון שקל, שייכת לתנובה שעלתה במספר קמפיינים לתנובה GO, גבינת עמק ופיראוס - שאף אחד מהם לא מתברג השבוע בדירוג.
ירידה בהשקעה
ההשקעה בפרסום יורדת מ־49 מיליון שקל בשבוע שעבר ל־44 מיליון שקל השבוע.
המשרד האהוב
המשרדים האחראים לשלוש הפרסומות האהובות ביותר הם מקאן תל אביב (אל על), גליקמן־שמיר־סמסונוב (ביטוח 9) וגיתם BBDO (הוט).
דאבל קמפיין
בני הזוג יעל בר זוהר וגיא זו-ארץ מככבים בימים אלה בקמפיין הטלוויזיה של פוקס הום, אחרי שעד לאחרונה היו באוויר עם הקמפיין של שירותי בריאות כללית.
המדור, המתפרסם כאן מדי שבוע ב־20 השנים האחרונות, מתבסס על דירוג של חברת גיאוקרטוגרפיה ושם דגש על ניתוח מגמות ושינויים, קריאייטיב ייחודי, צעדים משלימים בדיגיטל ועוד. דירוג הפרסומות הזכורות והאהובות, כולל את כלל האוכלוסייה במדינת ישראל לרבות החברה הערבית.