גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הרכב שיגרום לאנשים לעצור ולבקש מכם סלפי. המחיר בהתאם

קשה לשפוט מכונית שעולה 3.4 מיליון שקל במונחי "תמורה לכסף", אבל עבור הגשמת חלום, הבנטלי קונטיננטל משלבת ביצועים מסעירים, התנהגות חדה ונוחות ● מבחן דרכים

בנטלי קונטיננטל GT פלאג–אין / צילום: יח''צ
בנטלי קונטיננטל GT פלאג–אין / צילום: יח''צ

המכס בגובה 25% שהוטל החודש על כלי רכב שמיובאים לארה"ב, הנחית מהלומה על יצרני הרכב האירופיים, ובמיוחד בגזרת האולטרה-פאר, שעבורם ארה"ב היא יעד אסטרטגי. אבל יש פיצוי: סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי לאחר הודעת הנשיא דונלד טראמפ על הטלת המכסים, רשמו השורטיסטים שהימרו נגד מניות אמריקאיות רווח עצום של 127 מיליארד דולר על הנייר. ההרפתקה הכלכלית הזו יצרה לא מעט מולטי-מיליונרים חדשים, ואולי גם מיליארדרים. זו תמיד בשורה טובה ליצרנים של מוצרי הראווה, ובמיוחד של רכבי פאר.

מבחן דרכים | תמורת 215 אלף שקל תקבלו קרוס-אובר משפחתי מרווח, איכותי ומאובזר
תוכנית המכסים של טראמפ עשויה להביא לישראל רכבים ב"הזדמנות חד פעמית"

לרגל המהומה הפיננסית העולמית, ולכבוד אותם מתעשרי השורט, מוקדש השבוע מבחן הדרכים למכונית אולטרה-פאר שוברת שיאים. עם תג מחיר של 3.4 מיליון שקל כולל תוספות, בנטלי קונטיננטל GT "ספיד" החדשה היא המכונית היקרה ביותר שהתארחה אי פעם במדור. עם הספק של 781 כ"ס, זו גם המכונית החזקה ביותר שנסענו בה. ובטרם תצוץ השאלה הנדושה "מי קונה כאלה דברים בישראל", נציין שברבעון הראשון בלבד עלו שבע מכוניות בנטלי קונטיננטל GT על כבישי ישראל, במחיר ממוצע של 2.5 מיליון שקל לרכב אחרי תוספות. ויש גם רשימת המתנה.

עיצוב חיצוני

חיצונית הקונטיננטל GT מנסה - ומצליחה - ללכת על החבל הדק שבין עידון בריטי על זמני לבין נוכחות כביש שאי אפשר להתעלם ממנה. מצד אחד היא שומרת על העיצוב הקלאסי של בנטלי עם חרטום ארוך ורחב וגריל "בריטי" גדול ומכובד. בחזית ממוקמים צמד פנסים אליפטיים קלאסיים. פרופיל הצד נמתח לאחור בקו מהיר ונקי עם שמשות צד דמויות טיפה, ואילו הגג גולש בזווית מתונה לעבר שמשה אחורית כמעט אופקית וזנב סולידי, שגם הוא כולל צמד פנסים אליפטיים.

מצד שני, הרכב הזה גדול מהחיים. מכסה המנוע הוא בגודל שולחן אוכל משפחתי ומאחור יש כנפיים שריריות וענקיות, שיוצרות כמעט מדרגה בינן לבין עמוד הגג. הוסיפו לכך חישוקי 22 אינץ' מושחרים עם צמיגים ברוחב זחל נגמ"ש, וקיבלתם רכב שגורם לנהגים ועוברי אורח לעצור אותך באמצע הכביש ולבקש "סלפי".

פנים הרכב

גם תא הנוסעים נע בין הקלאסי למודרני. לתחושת רכב הפאר "של פעם" תורמים משטחים מוצקים ושמרניים למראה, שזורמים מדלת לדלת ועטויים בעור רך בתפירה ידנית מודגשת. פתחי האוורור גדולים ועגולים וריפוד המושבים הרך והריחני החזיר אותנו לעידן שבו העור הגיע מפרות בריטיות מיוחסות, ולא ממפעלי פולימרים בסין. אלה גם מושבים מהנוחים ביותר, שאי פעם תזכו לשבת עליהם (אם תזכו).

מולטימדיה ומצלמות

לתחושה העכשווית תורמים מסכי LCD כולל מסך רוחבי גדול במרכז הקונסול. בלחיצת כפתור המסך מסתובב, נעלם בגומחה ומוחלף במערך שעונים אנלוגי יוקרתי. מספר ההתאמות האישיות שניתן להזמין הוא כמעט אין סופי. אם תחשקו בריפוד עור כתום משולב עם תפירה בזהב, קרוב לוודאי שהיצרן ייעתר לבקשתכם תמורת סכום הולם.

הנדסת האנוש תוכננה בעליל עבור נהגים בוגרים, אולי אפילו מבוגרים. מערך הפיקוד עמוס במתגים גדולים שיוצרים תחושת רטרו, ומוט ההילוכים גדול ומסיבי. תפריטי התפעול של מסך המולטימדיה מזכירים קצת יותר מדי את ממשק האנוש של בת הדודה הרחוקה פורשה, וברכב בליגת המחיר הזו היינו מצפים לפיקוד קולי קצת יותר מדויק וזריז.

שלל האופציות שמציע היצרן יכולות להוסיף בקלות מאות אלפי שקלים למחיר, אבל גם האבזור התקני מכובד וכולל מערכת קול שלבדה עולה כמו רכב קוריאני חדש.

הישיבה מאחור נוחה למרות קימור הגג. שני מבוגרים ממוצעי קומה ייהנו ממרחב רגליים וראש הולם, אם כי נוסעים גבוהים במיוחד עשויים למצוא שראשם קרוב מדי לגג. חבל שאין פתח מיזוג נפרד מאחור.

תא מטען

תא המטען די דחוק ויתקשה לאכלס מטען משפחתי טיפוסי. אולם, קרוב לוודאי שמי שמוציא סכום כזה על רכישת רכב חדש מחזיק בחניה גם איזה SUV (ובאטלר) לצורך נשיאת המזוודות לשדה התעופה.

מנוע וסוללה

האלמנט הדואלי ביותר באישיותה של הקונטיננטל בא לידי ביטוי בהנעת הפלאג-אין. מתחת למכסה מסתתר מנוע טורבו בנזין עם 8 צילינדרים, משולב עם מנוע חשמלי חזק וסוללה בקיבולת של כ-26 קילוואט-שעה. הנתונים הטכניים אימתניים. ההספק המשולב עומד על 782 כ"ס, המומנט הוא 101 קג"מ וכל אלה נמצאים עמוק בטריטוריה של מכוניות ספורט אקזוטיות. התאוצה מאפס ל-100 קמ"ש היא 3.2 שניות והמהירות המרבית 335 קמ"ש.

מי שהנתונים הללו גורמים לו לחרדה, ובצדק, יכול להירגע. בנטלי חשבו גם על שימוש יום יומי, וברירת המחדל היא שיוט חשמלי חלק לטווח של עד כ-80 ק"מ. אפשר לנוע כך כל היום, ואף בצריכת דלק "הגיונית".

על הכביש

מי שרוצה להוציא את השד מהבקבוק צריך לשלב למצב התכנות הספורטיבי או ללחוץ בעוצמה על דוושת התאוצה. בהרף עין השקט הבריטי המנומס מתחלף בגרגור בס קולני. התאוצות הופכות אלימות, העברות ההילוכים מזכירות תת מקלע וצבירת המהירות מערפלת החושים. המכונית הזו מגיעה למהירויות שלילת רישיון כבר בהילוך השלישי מבין השמונה שבתיבה. ראו הוזהרתם.

כדי לדעת מה המכונית הזו יודעת באמת לעשות תצטרכו לקחת אותה למסלול מרוצים מבוקר, וספק אם מישהו יעשה את זה במכונית שעולה כמעט מיליון דולר. נוכל רק לספר שההגה כבד, חד ומדויק, אחיזת הכביש אימתנית ולמרות המאסה העצומה, על כבישים מפותלים היא מרקדת בחינניות כמו ההיפופוטם-בלרינה ב"פנטזיה" של דיסני.

רכב המבחן צויד גם בבלמים קראמיים - אופציה של כ-100 אלף שקל - שכוח ההאטה שלהם יגרום לכם לראות כוכבים בעת בלימת חירום ממהירות גבוהה. את החבילה משלימים היטב מתלים נשלטים אלקטרונית, שמצליחים לפצות על רוב הפגמים של האספלט הישראלי.

מחיר

את הקונטיננטל "הרגילה" תוכלו לשים בחניה תמורת כ-2.1 מיליון שקל. גרסת ה"ספיד" היא כבר 2.59 מיליון שקל, לפני תוספות. מכוניות כאלה לא מוגדרות במונחי "תמורה לכסף" אלא במונחים של "הגשמת חלום". אמנם החלום הזה מתומחר כמו דירה, אבל אפשר להניח שמי שרוכש מכוניות כאלה, במיוחד בארץ, לא שובר לשם כך קרן השתלמות.

חלק מהמתחרות

אסטון מרטין DB12

2.15 מיליון שקל הוא מחיר הבסיס של אסטון מרטין DB12, ולה עיצוב אקזוטי ותא נוסעים מפואר ועמוס בטכנולוגיות. המנוע הוא V8 טורבו-בנזין בנפח 4 ליטר, שמייצר 680 כ"ס

אסטון מרטין DB12 / צילום: יח''צ

מזראטי גראן-טוריסמו

1.55-1.85 מיליון שקל עולה הגראן-טוריסמו, שלה ארבעה מושבים מפוארים ותא נוסעים בעיצוב יוקרתי. לגרסה החזקה יש מנוע V6 שמייצר 550 כ"ס

מזראטי גראן-טוריסמו / צילום: יח''צ

עוד כתבות

אביגדור וילנץ / צילום: אינטל

זנדסק מגיעה לישראל: רוכשת את אנליש בכ-40-50 מיליון דולר

הרכישה תאפשר לחברת התוכנה האמריקאית לפתוח לראשונה מרכז פיתוח בישראל ● בין המשקיעים המוקדמים בחברת ה-AI הקטנה: קרן TLV Partners, אביגדור וילנץ, בני שניידר ואריק קליינשטיין מקרן גלילות

תבשילים בלחם בית / צילום: דוד ששון

העסק שהתחיל על תלת־אופן לפני 40 שנה הוא היום ממלכה קולינרית נדירה

סמבוסק חומוס ממולא בסביח, בוריקה בתוך לחם, קבב עיראקי בלאפה וסופגניות שהן אגדה ● שבע תחנות אוכל באור יהודה, שגרמו לנו להכתיר אותה כמלכה קולינרית בלתי מעורערת

פינוי פצועים משדה הקרב / צילום: דובר צה''ל

הכשרה ממומנת ועבודה מובטחת: כך המדינה משלבת פצועי צה"ל בענף הסייבר הלוהט

מיזם ייחודי של משרד הביטחון מכשיר בשנה האחרונה פצועי צה"ל בתחום הסייבר, במטרה להעניק להם נתיב תעסוקתי חדש ● גם המדינה מרוויחה מכך - כוח אדם איכותי בתחום שזקוק לו ● מאור, משתתף בתוכנית: "הרגשנו שקופים, וראו אותנו"

גם זה קרה פה / צילום: Shutterstock

שכירים? גם בשנה הבאה קרן ההשתלמות שלכם תהיה שווה פחות

ההטבה הכי גדולה של השכירים מתכווצת ● ומכסת הגיוס היא רק המלצה ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

אביגדור קפלן / צילום: יונתן בלום

"אנחנו עם של בכיינים. רבים ממי שעוזבים היום, יחזרו": אביגדור קפלן מציג את הפתרונות לבעיות הכי בוערות בישראל

האיש שניהל את גופי הבריאות והביטוח מהגדולים במשק, החליט לחזור להיות סטודנט כדי להתמודד עם פצצה מתקתקת של החברה הישראלית: משבר הביטוח הסיעודי ● בראיון מיוחד הוא מנתח את הזינוק בעלויות המערכת ומציע רפורמה שתאחד את כלל תקציבי הטיפול תחת קורת גג אחת ● וגם: איך להישאר חיוני בגיל השלישי וכמה חשובה המלחמה בבדידות

מה הייתה הסדרה הראשונה שהפיקה נטפליקס? / צילום: Shutterstock

מה הייתה הסדרה הראשונה שהפיקה נטפליקס?

כמה ערי בירה יש לרפובליקת דרום אפריקה, מה מקור השם שפעת ובאיזו סדרת אנימציה חיית המחמד נקראת Santa's Little Helper? ● הטריוויה השבועית

דימונה. המספרים לא פוגשים את הביקוש / צילום: Shutterstock

למה נתניהו הבטיח השבוע הגירה שלילית של 20 אלף תושבים לדימונה?

בפעם השנייה בתוך שבע שנים הבטיח בנימין נתניהו לדימונה הבטחות להקמת עשרות אלפי יחידות דיור ● אחרי שני הסכמים ויותר מ־10 מיליארד שקל על הנייר, ברור שהמבחן הוא מי באמת מגיע לגור שם

בחזית המדע. FOFO / צילום: Shutterstock

לא מסתכלים על תוצאות בדיקות? החוקר שמגלה מתי אנחנו נמנעים ממידע

אחרי ה־FOMO, הכירו את ה־FOFO, תופעה שמתארת את הפחד לדעת (Fear of finding out) ● פרופ' יניב שני חוקר בשנים האחרונות מה גורם לנו להימנע ממידע חשוב כמו תוצאות בדיקות או מבחנים, אבל גם מה מביא אותנו לחפש מידע חסר תועלת ● בראיון לגלובס הוא טוען: "אנחנו לא מחפשים מידע כדי לקבל החלטות, אלא לשם ויסות רגשי"

גיל שי / צילום: עומר הכהן

בגיל 14 הוא כבר כתב קוד. היום הוא אחרי שני אקזיטים ומנהל מאות מיליוני דולרים

"בכיתה ד' עברנו לברוקלין. אבא חשב שיהיה שם טוב יותר כלכלית, אבל נאבק לשרוד במכירת מקלטי רדיו בדוכנים. גרנו בשכונה לא טובה. גנבו ממני כסף באיומי סכין וקראו לי 'יהודי מלוכלך' בבית הספר" ● שיחה קצרה עם גיל שי, שותף-מנהל בקרן מירון קפיטל

וול סטריט / צילום: Shutterstock

וול סטריט ננעלה בעליות; אנבידיה ואורקל זינקו, נייקי נפלה ב-11%

אורקל הצטרפה לקבוצת משקיעים שאמורה להוביל את פעילות TikTok בארה״ב ● הדוח של נייקי: שיפור בארה"ב, ירידה חדה במכירות בסין ● בוול סטריט נערכים ליום פקיעת האופציות הגדול בהיסטוריה ● הבנק המרכזי של יפן החליט להעלות את הריבית במדינה ל-0.75%, הרמה הגבוהה ביותר מאז 1995 ● הבורסות באירופה ננעלו במגמה חיובית

טארטלט לימון שומשום / צילום: יעל יצחקי

בדרך לצפון עוצרים בכרמל: הביסטרו המנחם בבית האבן בן ה-100

מי שהתגעגע ליד של גיא רוזמרין ישמח לבקר בבית האוכל שמציע בבוקר מאפים, בצהריים אוכל מקומי חם וערב אחד בשבוע – מתפרע

Playground של Nex . אלגנטי / צילום: יח''צ

על הצעצוע הכי חם של השנה חתום סטארט־אפ טכנולוגי שלא שמעתם עליו

חברה אלמונית שהתחילה בכלל מאפליקציות וכמעט אזל לה הכסף - הצליחה לבנות משחק שהפך ללהיט ● הרעיון: קונסולת משחקים שגם הורים רוצים לילדים שלהם, וקהל היעד שלה הוא ממש לא הגיימר הסטריאוטיפי

KGM טורס הייבריד / צילום: יח''צ

עם מנוע מסין והחל מ-180 אלף שקל: הקוריאנית החדשה שתתחרה ביונדאי וטויוטה

היצרנית הקוריאנית חדורת המוטיבציה נכנסת לפלח ההיברידי באמצעות "קיצור דרך": KGM טורס הייבריד כולל מערכת הנעה מוכחת מתוצרת BYD ● העיצוב קשוח, צריכת הדלק נמוכה יחסית ורמת האבזור מכובדת ביחס למחיר, אבל השכנים מקוריאה מציבים תחרות קשה

מאירה ברנע-גולדברג וכראמל / צילום: ליה יפה

הסופרת שהקימה מפעל של מיליונים: "בתעשייה כועסים, אבל אני לא מתנצלת"

עם יותר מחצי מיליון עותקים, חמש עונות בטלוויזיה, 300 אלף צופים בהצגות ושלל מרצ'נדייז - המותג כראמל הוא לא רק סדרת ספרים, אלא מפעל קמעונאי שהכניס עד כה יותר מ-10 מיליון שקל ● מאירה ברנע-גולדברג, שעומדת מאחורי התופעה, מסבירה: "סופרים מזלזלים במי שעושה מאמצים. אבל אני לא יכולה להיות חולת שחפת בעליית גג, לכתוב ספר ולזכות בפרס נובל"

זום גלובלי / צילום: AP

קרב אגרופים בפרלמנט הבולגרי ו"סדר חדש" בבוליביה

מנהל נאס"א הנבחר ובעל בריתו של אילון מאסק גורם לחשש בארה"ב ● בעקבות ירידה בילודה, בסין מטילים מס חדש על האוכלוסייה ● ובצד השני של העולם - ממשלת בוליביה מפסיקה לסבסד את הדלק אחרי 20 שנה ● זום גלובלי, מדור חדש 

בודקים את המיתוס. נס פך השמן / צילום: Shutterstock

החשמונאים לא שמעו על פך שמן שהספיק לשמונה ימים

אחת לשבוע המדור "בודקים את המיתוס" יעסוק בעיוותים היסטוריים מפורסמים, מדוע נוצרו, וכיצד הם משפיעים עד ימינו • והשבוע: כולנו שרים את "כד קטן", אך למעשה הוא הפך לחלק מסיפורי החג רק כעבור מאות שנים

מה יהיה מחר בבורסה? / צילום: Shutterstock

הנתון שעשוי לסלול את הדרך לראלי בוול סטריט, ומה צפוי מחר בת"א?

לאחר שבוע שיא בבורסה בת"א, המסחר צפוי להיפתח מחר בצל העליות בוול סטריט ● האינפלציה הנמוכה והתאוששות במניות ה-AI מפיחה אופטימיות לגבי ראלי סנטה קלאוס בניו יורק ● המניות הדואליות יחזרו למסחר בת"א בפערי ארביטרז' מעורבים ● חברת הביטוח והקמעונאית שצפויות לרדת ● וגם, הרשימה הלא קטנה של ההפתעות של השנה

על דמי חנוכה: הזדמנות לתת יופי של שיעור לחיים

דמי החנוכה הם הרבה יותר משטר מקופל שמחליק לכף יד קטנה ● מדובר במסורת יהודית בת מאות שנים, שנולדה מתוך חינוך לנדיבות ועזרה לזולת ואף סמלה אמצעי שיקום לנפש הלאומית ● כיום למטבעות החנוכה יש ערך מוסף מפתיע: הזדמנות ראשונה ללמד ילדים על כסף, אחריות וחיסכון 

בנייה חדשה / צילום: Shutterstock

83 אלף דירות מחכות לקונים - וזו הסיבה שהיזמים ממשיכים לבנות

נתוני הלמ"ס מצביעים על כך שמלאי הדירות הלא מכורות בישראל הכפיל עצמו בתוך חמש שנים ועומד על שיא היסטורי ● תל אביב מובילה ברשימה, ואחריה ירושלים ובת ים ● מהן הסיבות שהיזמים לא מפסיקים לבנות, ואיפה ייקח 7 שנים להיפטר מהמלאי?

גיא נתן / צילום: תומר שלום

בגיל 27 הוא מנהל קרן גידור ויש לו 100 אלף עוקבים: "אנחנו נוביל את התעשייה. הבמה כבר לא שמורה רק למוסדיים"

חמוש בטריקו ושרשרת עם שור מזהב, הפך גיא נתן לגורו של משקיעי ריטייל, עם למעלה מ־100 אלף עוקבים באינסטגרם, פודקאסט מצליח וקרן גידור ● בראיון לגלובס הוא מספר איך פציעה בצבא שינתה לו את המסלול, מה מנהלי השקעות מסורתיים מפספסים: "כבר אין מנטליות של קח את הכסף וזהו", וממה הוא חושש: "אנשים יאבדו הרבה מאוד כסף וילמדו את השיעור הכי קשה של החיים"