גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

כשהחברה שייסדה צנחה בבורסה היא לקחה הלוואות כדי לקנות עוד מניות. ואז הגיע קאמבק של 760%

כשמניית הביטוח ליברה צנחה בכמעט 90% מהשיא, מספרת המנכ"לית ומייסדת החברה אתי אלישקוב: "לקחתי הלוואות וקניתי עוד מניות" ● היום החזקותיה בחברה שוות כ־370 מיליון שקל ● בפודקאסט כוחות השוק של גלובס, אלישקוב מדברת על מחירי הביטוח הגבוהים: "אחיינית שלי רצתה לקנות קיה פיקנטו. אמרתי לה 'בשום פנים ואופן לא'" ועל התוכניות להיכנס לשוק הפנסיה

אתי אלישקוב מנכלית ליברה / צילום: אבי מועלם
אתי אלישקוב מנכלית ליברה / צילום: אבי מועלם

ענף הביטוח שהתאפיין בתדמית אפורה ומנומנמת עובר בשנתיים האחרונות שינויים ותהפוכות. מצד אחד מניותיהן של כלל החברות הפועלות בתחום רשמו זינוק מטאורי - עם תשואה של יותר מ־300% במדד הביטוח המקומי. ומהצד השני, מחירי ביטוחי הרכב שהן מוכרות האמירו בצורה חדה, וחרף ירידה מסוימת בחודשים האחרונים, הם עדיין גבוהים בעשרות אחוזים בהשוואה ללפני 4־5 שנים.

אתי אלישקוב, המייסדת והמנכ"לית של חברת הביטוח הדיגיטלית ליברה, שהבטיחה לשנות את ענף הביטוח ולהוזיל מחירים, טוענת בראיון לפודקאסט "כוחות השוק" של גלובס, שעליית המחירים בענף הייתה הכרחית, אבל "יש חברות שהעלו יותר מדי". היא גם מדברת על מניית ליברה , שצנחה ב־80% ואז עשתה קאמבק מרשים של מאות אחוזים, חושפת אילו רכבים הגנבים מעדיפים, ומה התוכניות שלה להיכנס לתחום המוצרים הפיננסיים.

"השוק הפסיד מיליארד שקל"

לאחרונה הממונה על רשות שוק ההון והביטוח, עמית גל, פנה בדרישה לשמונה חברות בענף (בהן הפניקס, הראל, מנורה, כלל ואיילון) כי יעדכנו בתוך שלושה חודשים את מחירי הפוליסות שהן משווקות לביטוח מקיף וביטוח צד ג' לרכב. ליברה היא בין הבודדות בענף שלא קיבלו דרישה דומה.

בואי נתחיל מהפיל שבחדר. יש כאן דרישה חריגה של הממונה מחברות הביטוח להוריד מחירים. עד כמה המצב חמור?
"המחירים אכן עלו, אבל בואו נשים את הדברים על השולחן - הייתה סיבה מוצדקת לעלייה הזו. ענף ביטוח הרכב הוא עולם תחרותי ואגרסיבי מאוד. כשאני נכנסתי לשוק ב־2018, הפרמיה הממוצעת שהצעתי (ביטוח מקיף לרכב בליברה) עמדה על אלפיים שקל ועדיין ידענו להרוויח. אבל ב־2022, תקופת ה'פוסט־קורונה', השוק כולו הפסיד מיליארד שקל בתחום הרכב. הפסדים כבדים חייבו תגובה. כל חברות הביטוח, כולל ליברה, נאלצו להעלות מחירים באופן גורף".

אבל נדמה שהמחירים עלו הרבה מעבר לתיקון הנדרש. אנחנו מדברים על זינוק של עשרות אחוזים שמתורגם לאלפי שקלים בשנה למשק בית.
"בשלב מסוים אתה מבין שהגעת לשיא, ואז צריך להתחיל לעשות דיפרנציאציה נכונה ולהתאים את המחירים כלפי מטה. אנחנו התחלנו להוריד מחירים כבר מסוף השנה שעברה, ואפילו ציינו בדוחות הכספיים שיש שחיקה בתעריפים - בצדק.

"עם זאת, לא נחזור למחירים של 2021. המציאות השתנתה. אם בעבר שכיחות התביעות בליברה עמדה על 7% (כלומר 7 תביעות על כל 100 מבוטחים, ב"ל ונ"א), היום אנחנו עומדים על 11%. יש בעיה בתשתיות הכבישים, הפקקים החמירו משמעותית לעומת מה שזכרנו ב־2021, וכל המציאות הזו הגדילה את כמות התאונות".

בכל זאת, את חושבת שאולי חברות הביטוח העלו את הפרמיות יותר מדי?
"חלקן כן".

מפת הגניבות החדשה והדגמים הבולטים

אחת הסיבות לשינויים החדים במחירי הביטוח, לדבריה, היא העלייה בגניבות הרכב, לצד השינויים שחלים בסוגי הדגמים שהגנבים מחפשים: פחות מכוניות יוקרה, יותר מכוניות "עממיות" וחשמליות.

אילו רכבים הגנבים מסמנים היום?
"זה עולם מורכב מאוד. היום בראש הרשימה נמצאות יונדאי אלנטרה וטויוטה קורולה. גם קיה פיקנטו נמצאת חזק למעלה. לפני שנתיים, מאזדה CX5 הייתה הרכב הכי 'חם' אצל הגנבים. היום? היא כבר לא נגנבת. כתוצאה מזה, מחיר הביטוח שלה ירד בחצי. אם בעבר ביטוח מקיף למאזדה כזו עלה 7,000 שקל בשנה, היום הוא סביב 3,000־3,500 שקל".

אלו פערים אדירים. לציבור הרחב יש דרך לדעת את זה לפני שהוא קונה רכב?
"הרבה אנשים לא יודעים את זה. אחיינית שלי, סטודנטית, באה לקנות רכב ורצתה קיה פיקנטו. אמרתי לה 'בשום פנים ואופן לא'. הצעתי לה לקנות יונדאי i10. זה אותו רכב כמעט, אבל בביטוח ה־i10 תעלה 2,500 שקל והפיקנטו 5,000 שקל. הסיבה היא שליברה, כחברה מבוססת דאטה, יודעת לזהות בדיוק אילו דגמים נגנבים ומאיזה ערים. חברת ביטוח שלא יודעת לתמחר במדויק ברמת הדגם, תפסיד את הלקוחות הטובים או תישאר עם הלקוחות בסיכון גבוה".

אנחנו רואים שינוי גם בסוגי הרכבים?
"לפני עשור היו גונבים אאודי וב.מ.וו. היום הגנבים מחפשים את המיינסטרים - יונדאי וטויוטה. זה נובע מהביקוש לחלקי חילוף. יש להם 'טעם נרכש'. אגב, אנחנו רואים גם מעבר מסוים מגניבת רכבים חשמליים לרכבים היברידיים, כי השוק מבין שיש לזה יותר ביקוש כרגע".

איך מתמודדים עם ירידה של 80% במניה

מניית ליברה חוותה רכבת הרים משמעותית בשנים האחרונות. החברה הצטרפה לבורסה בגל הנפקות הטכנולוגיה של תקופת הקורונה, ביוני 2021, כשגייסה 25 מיליון שקל לפי שווי של 450 מיליון שקל. מדובר היה בסכום הגבוהה בכ־10% מהתוכנית המקורית בתשקיף החברה.

אלא שזמן קצר לאחר מכן, החל משבר בשווקים שהכה קשות גם בליברה, והמניה ירדה בתוך קצת יותר משנתיים בכ־80%, לשווי שוק של כ־100 מיליון שקל בלבד. אך מאז, כחלק מהראלי במניות הביטוח המקומיות, רשמה המניה קאמבק מרשים של 760% בשנתיים, ואף עקפה את מחיר ההנפקה.

ליברה נסחרה כיום בשווי שיא של 800 מיליון שקל ואלישקוב, בעלת המניות הגדולה היחידה בחברה, מחזיקה כ־45% מהמניות בשווי שוק של כ־370 מיליון שקל. כמעט כל יתר המניות נמצאות בידי הציבור.

איך חווית את התקופה שבה המניה התרסקה לאחר ההנפקה?
"במילים פשוטות? זה היה מבאס לחלוטין. הנפקתי את ליברה בסוף השנה השלישית לפעילות, כשהגענו כבר לרווחיות יפה. אחרי ההנפקה המניה ירדה משער 10 לשער 3. השווי נחת. זה היה מתסכל כי המודל העסקי לא השתנה, ומי שמבין בביטוח יודע שזה ענף מחזורי. יש תקופה של הפסדים, מעלים מחירים, ואז הרווחים חוזרים".

מה עושים במצב כזה כשכל השוק פוחד?
"אני האמנתי בחברה. באותה תקופה פניתי לבנק, ביקשתי הלוואה פרטית וקניתי מניות של ליברה בשער 3 ואפילו בשער 2.5. מאז הוכחנו את עצמנו, חילקנו דיבידנדים והמניה תיקנה את עצמה".

בדיקת גלובס מהשבוע האחרון העלתה כי בעלי העניין בחברות הנסחרות בת"א ניצלו את העליות החדות בבורסה כדי למכור מניות בהיקף של כ־16 מיליארד שקל מתחילת שנה, גבוה פי 3 מבשנה שעברה כולה, ושברו את שיא כל הזמנים.

גם אלישקוב הייתה בין המממשים, אם כי בסכום קטן יחסית: "אכן מימשתי ומכרתי מניות בהיקף של כ־6־7 מיליון שקל, אבל חשוב להבין את ההקשר. לא מדובר במכירה מתוך מניות השליטה שלי. כפי שסיפרתי, כשהמניה התרסקה ב־2022 לקחתי הלוואות פרטיות כדי לקנות מניות ולהביע אמון בחברה. המימוש הנוכחי היה פשוט הזדמנות לסגור את אותן הלוואות".

ועדיין, כשרואים גל כל כך רחב של מימושים מצד בעלי שליטה ומנהלים, התחושה היא שהבורסה גבוהה ושכולם רוצים להיפגש עם הכסף לפני שיגיע התיקון.
"אנחנו אחרי שנתיים מדהימות של עליות, וזה טבעי שיש רצון לממש רווחים. אני מסכימה שאנחנו נמצאים בנקודת שיא, אבל אני לא חושבת שמדובר בבועה שעומדת להתפוצץ. בניגוד לארה"ב, שם רואים מכפילי רווח של פי 25, בישראל התמחור עדיין סביר. הבנקים וחברות הביטוח נסחרים במכפילים הגיוניים ביחס להון העצמי שלהם. השווי הנוכחי של החברות מוצדק על ידי התוצאות העסקיות הטובות שהן מציגות".

"ייתכן מאוד שנראה שחיקה ברווחיות"

מניות הביטוח נהנות מקפיצה גדולה בתוצאות, ותורם לכך גם שינוי חשבונאי שקרה השנה - אימוץ תקן IFRS 17 שמשנה את כללי החישוב של לא מעט פרמטרים. יכול להיות שנהנתם מאבק הכוכבים של חברות הביטוח הגדולות?
"לדעתי כל חברה עומדת בפני עצמה, אני לא חושבת שיש פה איזשהו אבק כוכבים. בסופו של דבר, כל חברה נמדדת ואתם רואים את השונות בין החברות השונות לפי הרווח וההפסד - מי יודעת לעשות חיתום טוב יותר ומי מנהלת את הכספים נכון יותר. עובדה שהמניה שלנו הגיבה ועלתה רק אחרי שפרסמתי דוחות טובים, ויום לפני כן היא הייתה יציבה".

אבל גם יכול להיות שבזכות הפריחה של הענף משקיעים קנו את מדד הביטוח כולו, ואתם הרווחתם גם מזה.
"יכול להיות. אבל בסופו של תסתכלו מתי הייתה עלייה במנייה: אחרי שפירסמתי דוחות. הדוחות טובים, גם ביחס למתחרים".

הזכרת שמחירי הביטוח בשוק הרכב יורדים. האם זה לא יוביל כעת לירידה בתוצאות הכספיות?
"הפרמיה אכן משפיעה על התוצאות, ואני אומרת למשקיעים שייתכן מאוד שנראה שחיקה ברווחיות. הפרמיה שאני מוכרת היום נמוכה יותר מזו של לפני שנה, בעוד עלות התביעות נותרה זהה. כל עוד אין שינוי אחר - תהיה שחיקה. אבל בשונה אולי מחברות אחרות, ליברה ממשיכה לצמוח: כמות המבוטחים גדלה ויש לנו כיום השקעות גדולות יותר מבעבר, וזה מה שמפצה על השחיקה במחיר".

בתחילת הדרך ליברה נתפסה כחברה זולה מאוד, אבל התחושה היום היא שהפער מול השוק הצטמצם.
"אני יכולה להגיד שאנחנו מדויקים יותר מבעבר. בעבר הייתי יכולה להיות זולה יותר עבור 80% מהאוכלוסייה. היום אנחנו מזהים סיכונים ספציפיים ומתמחרים אותם בהתאם. היינו הראשונים להעלות מחירים לדגמים כמו טויוטה, אבל הורדנו מחירים למאזדה. אז ייתכן שלקוח מסוים יקבל הצעה גבוהה יותר בגלל הסיכון הספציפי. עם זאת, בבדיקה של רשות שוק ההון התמחור שלנו נמצא זול יותר".

התוכניות לעתיד: ליברה כבית השקעות?

ליברה מוכרת היום כחברת ביטוח "רזה" שמתמקדת בביטוחי רכב ודירה. האם אתם מתכננים להיכנס למגרש של הגדולים עם מוצרי חיסכון והשקעה?
"חד משמעית כן. זה חלק מהאסטרטגיה שלנו. אנחנו מתכננים להשיק זרוע פיננסית שתכלול קרנות פנסיה, קופות גמל, קרנות השתלמות וניהול תיקים. כבר ב־2022 הגשנו בקשה לפיקוח ופיתחנו את המוצרים במערכות שלנו, אבל עצרנו את המהלך בגלל המשבר בעולם הרכב. ידעתי שאני צריכה 'לדמם' כמה שנים לפני שאוכל להתרחב. עכשיו, כשהסערה נרגעת, אנחנו מתקרבים לזמן הנכון להשיק את זה". עם זאת, אלישקוב נמנעת מלנקוב תאריך יעד להשקת הפעילות.

בהקשר של תחרות, אנחנו לא מוצאים את ליברה באתרי השוואת מחירים כמו Wobi. זה לא פוגע בכם?
"אתם לא מוצאים אותנו שם כי Wobi היא סוכנות ביטוח, וליברה לא עובדת עם סוכנים. זו בדיוק הסיבה שאני יכולה להיות זולה יותר. בסוף יש 'מידל־מן' שגוזר קופון, ואצלי אין את זה. אין לי עובדי גבייה, אין לי עובדי בקרה, הכל טכנולוגי ואוטומטי. זה מאפשר לי לעבוד עם מרווחים נמוכים יותר ועדיין להרוויח".

לסיום, כשמסתכלים על ענף הרכב מלמעלה - מה הכשל הכי גדול שגורם לנו לשלם כל כך הרבה על החזקת רכב ועל ביטוח בפרט?
"זה מאוד פשוט: עלויות התיקונים במוסכים. אם אספר לכם שאתם, כלקוחות פרטיים, משלמים במוסך רבע ממה שחברת הביטוח משלמת על אותו תיקון בדיוק, תאמינו? אני ראיתי דוגמאות של יחס של 1 ל־4".

למה זה קורה? כי חברות הביטוח הן "כיס עמוק"?
"בדיוק. מגיעים אלי חברים ואומרים 'אתי, קיבלתי הצעה לתיקון באופן פרטי ברבע מחיר מדוח השמאי של חברת הביטוח'. זה מתסכל, כי בסופו של דבר מי שמשלם את זה הם אתם, המבוטחים, דרך הפרמיה. רשות שוק ההון ניסתה לטפל בזה ולדרוש שמחירי החלפים יהיו תואמים למחירי שוק ולא למחירוני יבואן מנופחים, אבל זה נתקע ולא נחתם. אם יטפלו בזה, הפרמיות ירדו".

עוד כתבות

אבי לוי, יו''ר להב אל.אר / צילום: יח''צ

כשהוא קנה את השליטה בחברת ההחזקות, היא הייתה שווה בקושי 100 מיליון שקל. היום היא שווה מיליארדים

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● כשהוא שולט בחברת הנדל"ן והקמעונאות להב אל.אר, הנסחרת בשווי של כ־2 מיליארד שקל, אבי לוי מביט אחורה ללא זעם על הפרידה מענקית הקניונים מליסרון שניהל: "אני אוהב את ליאורה עופר כמו אחות" ● הוא מספר על תוכניות ההתרחבות עם דלק ישראל ועל הניסיון שלא צלח להשתלטות על שופרסל, ומחמיא לאחים אמיר: "אני מוריד את הכובע בפניהם, לא חושב שהיינו מסוגלים לעשות יותר מזה"

''משתפים הכל וכל היום''. חייל צה''ל בשטח / צילום: AP- Lefteris Pitarakis

לוחות זמנים, תנועות כוחות ותיעודים מהשטח: צה"ל התמכר לוואטסאפ, וזה כל מה שחמאס צריך

בעוד צה"ל אוסף מקצינים כלי רכב סיניים ומגביל שימוש במכשירי אנדרואיד, דווקא וואטסאפ הפכה לזירה העיקרית להעברת מידע רגיש, בלי נהלים או בקרה ● מומחי סייבר ומודיעין מבהירים ש"הסודות הגדולים לא מעניינים את האויב כמו מידע טקטי חי" ● נראה שלא למדנו כלום מהאזהרות החוזרות ונשנות

Rapidos. בחנוכה ייפתח הסניף החמישי בהיכל מנורה מבטחים בתל אביב / צילום: אסף לוי

"חווית אוכל לקהל הישראלי": המסעדה המקסיקנית שהופכת לרשת

קבוצת BBB הופכת את מסעדת Rapidos לרשת; הסניף החמישי ייפתח בהיכל מנורה מבטחים ● חברת הגיימינג הישראלית זכתה בפרס הכסף בתחרות נחשקת ● ומי נכח בכנס הדיקרטוריות בהייטק? ● אירועים ומינויים

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ’ / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

שר האוצר מציג את תקציב 2026: "יהיה מס על בנקים. הוא יהיה קבוע וגדול"

שעות לפני ההצבעה על הצעת התקציב בממשלה, מערכת הביטחון והאוצר עדיין חלוקים על תקציב הביטחון השוטף וההתמודדות עם האיום האיראני ● נתניהו מבקש עוגן תקציבי לעשור קדימה, שמקבע את המסגרת ומצמצם תקציבים אזרחיים ● עוד ברקע: רפורמות במחלוקת, מאבקים מול שרים והסתדרות מוחלשת

תחנות כוח / צילום: באדיבות החברה

שלוש תחנות כוח קיבלו אישורים לבנייה, למה חלקן עדיין תקועות?

מנהל התכנון הפיק היתר בנייה לתחנת הכוח "קסם", שצפויה לקום ליד גוש דן ● בנוסף ניתן אישור למתן היתר להרחבת "דוראד" באשקלון, אך זו נמצאת בקשיים משפטיים וסכסוך עמוק בין השותפים ● גם השדה הסולארי "דימונה דרום" קיבל אישור למתן היתר, וצפוי להפוך לשדה הסולארי הגדול בישראל

דונלד טראמפ וקווין האסט / צילום: Reuters, Brian Snyder

המרוץ הוכרע? טראמפ ביטל ראיונות עם המועמדים ליו"ר הפד ואותת מי היורש

הממשל האמריקאי היה צריך לקיים השבוע שורת שיחות עם המועמדים לתפקיד יו"ר הבנק המרכזי, אך ביטל אותן ברגע האחרון ● "בדקנו 10 שמות, אבל צמצמנו אותם לאחד", הצהיר השבוע טראמפ ● ההערכה: היועץ הכלכלי הוותיק של הנשיא, קווין האסט, צפוי להיבחר

מטוס של איזי ג'ט / צילום: Shutterstock

ענקית הלואו קוסט מודיעה: תחזור לטוס לישראל בסוף מרץ 2026

חברת התעופה הבריטית איזי ג'ט מאותתת על חזרה לישראל, וזאת לאחר שהפסיקה לטוס לארץ בקיץ 2023 ודחתה מאז פעם אחר פעם את חידוש הטיסות ● ההיערכות כוללת בחינת קווים קיימים לצד פתיחת קווים נוספים

פרופ' יצחק פריד / צילום: רמי זרנגר

אחד מחוקרי המוח המובילים בעולם מקים מרכז מחקר חדש בישראל: "בעוד 20 שנה העולם יופתע ממה שעושים היום במעבדה"

פרופ' יצחק פריד גויס על ידי אוניברסיטת רייכמן כדי לעמוד בראש מכון מחקר שיתמקד בממשק שבין המוח האנושי לבינה מלאכותית ● בראיון לגלובס הוא מדבר על רצון חופשי, על הבעיה עם עודף מידע והאפשרות לתת לחולי דמנציה עוד כמה שנות זיכרון ● על המיזם החדש הוא אומר: "אני מקווה שימנע עזיבת מדענים"

אלי גליקמן, נשיא ומנכ''ל צים / צילום: איתי רפפורט - חברת החדשות הפרטית

ענקית הספנות הבינלאומית הפג לויד הגישה הצעה לרכישת צים

במסגרת שורת הבעלים בחברה הגרמנית נמנות קטאר החזקות, זרוע של רשות ההשקעות הקטארית, וגם קרן העושר הסעודית ● בוועד העובדים של צים מתנגדים לעסקה בחריפות וקוראים למדינה למנוע את המהלך

תוכנית הותמ''ל בגבעת אולגה / צילום: משרד ערן מבל ארכיטקטורה ובינוי ערים

פעילות הותמ"ל תוארך עד 2028: השינויים בחוק ההסדרים בתחום הנדל"ן

בנוסף, לפי הגרסה האחרונה של חוק ההסדרים, תוכניות ותמ"ל יוקפאו, תיבחן היתכנותן הכלכלית, וחלקן ישונו בצורה של הוספת יחידות דיור או הפחתת דירות להשכרה ארוכת-טווח ● ומה השינוי בנוגע לסיווג תעריפי הארנונה?

הבניין בגבעתיים / צילום: L&D GROUP

תוך 3 חודשים בלבד ולפני קבלת היתר בנייה: שלוש דירות נמכרו בבניין המיועד לפינוי־בינוי בגבעתיים

בניין בשכונת בורוכוב בגבעתיים נבנה בשנות ה־70, והדיירים בו חתמו על הסכם פינוי־בינוי, אך עדיין רחוקים מהיתר ● שתיים מהדירות נקנו ע"י משקיעים, ואחת ע"י משפרי דיור ● נעמה יסקרוביץ, סוכנת נדל"ן מחברת L&D GROUP: "אנשים מחפשים אלטרנטיבה לת"א"

גם זה קרה פה / צילום: צילום מסך

בתוך כל כיפופי הידיים, ישראל יכולה לשכוח ממטרת-העל הכלכלית

מה שנחתם מחייב רק לכאורה ● מסגרות התקציב גמישות מתמיד ● והחשבון על החניה הגיע מהר ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

בנייה בחדרה / צילום: Shutterstock

מחירי קרקע נמוכים יחסית: אלה מכרזי רמ"י שנסגרו אתמול

השתתפות ערה יחסית של יזמי נדל"ן נרשמה בשורה של מכרזי רמ"י שנסגרו אתמול, שחלקם מיועדים למחיר מטרה ● המחירים שהושגו במכרזים אלה היו נמוכים ושיקפו ירידות בערכי קרקע, כמו גם בדחייה אפשרית של מימוש הפרויקטים

"ההזדמנויות עלולות לרדת לטמיון": תחזית פסימית למזרח התיכון

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל ● והפעם: עיתונאי הוושינגטון פוסט מזהיר שההזדמנויות לשינוי אחרי המלחמה עלולות להיעלם, ההתנחלויות באיו"ש מביאות לעקירת פלסטינים, ומיקרוסופט מסתבכת בגלל ישראל באירלנד ● כותרות העיתונים בעולם

חוזרים הביתה / צילום: Shutterstock

לשכת רה"מ: משלחת יצאה לקהיר במטרה להביא להשבה מיידית של החלל החטוף האחרון

רס"ל רן גואילי הוא החלל החטוף האחרון שנותר ברצועת עזה ● חוסל יאסר אבו שבאב, מנהיג המיליציה העזתית ששיתף פעולה עם ישראל ● אחרי התרעת הפינוי: חיל האוויר החל לתקוף מטרות של חיזבאללה בדרום לבנון ● צה"ל מאשר: חוסלו מג"ד מזרח רפיח, סגנו ומפקד פלוגה בחמאס ● המתווך טוען: חמאס מוכן להתפרק מנשקו ● עדכונים שוטפים

קיארה פראני בתצוגת אופנה עם עורך ווג הבריטי אדוארד אנינפול ועורכת ווג המיתולוגית אנה וינטור. תעשייה של אישה אחת / צילום: Reuters, Moda Milano/IPA/Sipa USA

אם-כל-המשפיעניות עלולה להיכנס לכלא על הטעיית צרכנים. איך יגיב הענף?

קיארה פראני הפכה את השילוב בין תוכן, אופנה ויזמות דיגיטלית למודל עסקי מצליח ● ואז הגיעו טענות להונאה מחמירה מצידה, שגררו קנס של יותר ממיליון אירו וכעת גם הליך פלילי שעלול לגרור עונש מאסר ● גם בישראל ניצבות משפיעניות במרכזה של ביקורת ציבורית

חיילי צה''ל ברצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

הצעת התיווך של המל"ל: תקציב הביטחון יעמוד על 118 מיליארד שקל?

במסגרת הדיונים הקדחתניים שמתקיימים בין משרד האוצר למערכת הביטחון, לגלובס נודע כי המל"ל הציע שתקציב הביטחון יעמוד ב-2026 על 118 מיליארד שקל ● הדרישות של מערכת הביטחון עומדות על 144 מיליארד שקל, בעוד האוצר מכוון לאזור ה-90 מיליארד ● האם הצדדים יצליחו להתפשר?

המיליארדר המנוח צ'ארלי מאנגר / איור: גיל ג'יבלי

התמודדות עם עיוורון ושיחת הפרידה מבאפט: הפרק האחרון והפחות מוכר בחייו של צ'ארלי מאנגר

המיליארדר המנוח צ'ארלי מאנגר, שותפו של וורן באפט בברקשייר האת'ווי, השפיע על דורות רבים של משקיעים ● לפני שנתיים, זמן קצר לפני יום הולדתו ה־100, הוא הלך לעולמו והותיר אחריו שלל סיפורים שנחשפים כעת ● החל מהקשר עם שכנו הצעיר שהוביל לעסק מצליח בתחום הנדל"ן, דרך ההתעניינות בחברות נפט ועד לבקשה האחרונה ממשפחתו

פרויקט ''תדהר בגיבורים'' בבת ים / הדמיה: 3DVISION

תדהר מתקדמת לכיוון הנפקה: זה הצעד האחרון שנקטה

חברת הנדל"ן תדהר ממשיכה להיערך להנפקה ראשונית בבורסה בת"א ושכרה את שירותיהם של לידר חיתום ודיסקונט חיתום ● שיכון ובינוי עתרה לבג"ץ נגד המדינה ודורשת תיקון חקיקה שיאפשר לה למכור דירות שבנתה להשכרה לטווח ארוך ● ונתי גלבוע ישקיע כ-40 מיליון שקל בגפן מגורים ויהפוך לחלק מגרעין השליטה ● חדשות השבוע בנדל"ן

מערכת PULS של חברת אלביט / צילום: אלביט מערכות

המדינה האירופית שהותירה את אלביט מחוץ למכרז הגדול

הענקית הביטחונית הגרמנית קיבלה ממדינת נאט"ו הזמנה של חימושים משוטטים מסדרת הירו של UVISION הישראלית ● נורבגיה החליטה להשאיר בחוץ את המערכת הרקטית של אלביט, במסגרת מכרז שהיא מבצעת למערכות רקטיות ארוכות־טווח ● השקעת המיליארדים של טורקיה במערכות נשק חדשות ● וגם: במסגרת המלחמה עם רוסיה, אוקראינה צברה 100 אלף רחפנים במודל רכש ייחודי ● השבוע בתעשיות הביטחוניות