גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

בגדים

עוד כתבות

הפופ-אפ של חומי שקלאר / צילום: תמונה פרטית

"הכול בחינם": בוטיק הבגדים שהפך לחנות ניידת בשביל נשות העוטף

הבוטיק של חומי שקלאר מירושלים מוקדש עכשיו למסעות בארץ - בין איסוף בגדים, כולם חדשים, בשווי עשרות ומאות אלפי שקלים, והקמת בוטיק נייד לנשים שפונו, בו הן בוחרות בחינם בגדים חדשים • חומי: "ניגשות אליי נשים שאומרות: 'החולצה שעליי - זה כל מה שיש לי'. אנחנו נותנות להן את המקום להרגיש שמכבדים אותן כנשים"• ישראל מתגייסת

מימין: אורח מחוץ לתצוגת האופנה של ''קנזו''; תצוגת בגדי הגברים של ''ז'יבנשי''; תצוגת בגדי הגברים של ''לואי ויטון'' (כל התצוגות התקיימו ביוני בפריז) / צילום: Reuters

המכנסיים שעושים את הקאמבק הגדול משנות התשעים

ממכנסי דגמ"ח ועד מכנסי ברמודה רחבים: הגברים האופנתיים מאמצים את הלבוש של הראפרים ורוכבי הסקייטבורד

מימין: ריצ'ארד גיר בסרט ''ג'יגולו אמריקאי''. תור הזהב של ג'ורג'יו ארמני; דונלד גלובר. בחזרה לסגנון של שנות ה-70; מיק ג'אגר. סגנון חושף גוף/ צילומים: רויטרס

המדריך לגבר: איך להתלבש יותר סקסי

אלו לא המכנסיים ההדוקים וגם לא החולצה הצמודה: לבוש חושני הוא לפני הכל בגדים שמשדרים נינוחות וקלילות

מאדאם דה פומפדור, ציור של פרנסיס בושר, 1758. חיה ונשמה וורוד; מיימי אייזנהאואר, של תומאס סטיבנס, 1953. הוסיפה צבע לבית הלבן; הבתולה, הילד והקדוש, ציור של פרה אנג'ליקו, 1428-1430. צבע את גלימות המלאכים

בעקבות היסטריית "ברבי": הצבע הוורוד עושה את הקאמבק הגדול של הקיץ

בתקופת הרנסאנס הוא סימל כוח אלוהי, בזמנו של לואי ה־15 הוא ייצג חושניות ויוקרה מוגזמת, ובמאה ה־20 הוא שווק כצבע מרגיע אסירים ומתמודדי נפש

השחקן אוסטין באטלר לובש בלייזר עם שתי שורות כפתורים / צילום: Reuters

איך ללבוש את הבלייזר, פריט הלבוש הבולט של העונה, בצורה הכי אופנתית?

במשך זמן רב נחשבו הבלייזרים לפריטים אפרוריים במלתחה, אלא שכעת גברים עם מודעות אופנתית גילו אותם מחדש

דוגמנים בבגדים בעיצובו של טומי הילפיגר; בגדי טניס בעיצובו של ראלף לורן, 2006; איור של סטודנט מאוניברסיטת קולומביה, 1902; הנסיכה דיאנה.  בגדים שמשדרים עקביות וביטחון בתקופה של אי ודאות צילומים: רויטרס, ויקיפדיה

פריטי לבוש המזוהים עם מעמד "הכסף הישן" עושים קאמבק

בסרטונים בטיקטוק וביוטיוב, וגם בלוחות של פינטרסט, בולטים כעת פריטים כמו סוודרים דקיקים, שמלות טניס לבנות, תיקי הרמס ושעוני קרטייה המזוהים עם מעמד הכסף הישן • הרעיון הוא לרכוש פריטים יוקרתיים וללבוש אותם עד שיתבלו

ג'וד לאו, מתוך ''הכישרון של מר ריפלי'', 1999 / צילום: Reuters

אלו ארבע החולצות שגברים צריכים ללבוש בקיץ הקרוב

חולצת פולו, חולצה עם צווארון מעוגל או חולצה שפתוחה עד אמצע החזה: מה כדאי לגברים ללבוש בקיץ הזה?

דניאל קרייג ב''רצח כתוב היטב: תעלומה יוונית''. גברים רוצים להתלבש כמו הדמות שגילם בסרט / צילום: נטפליקס

עניבות אאוט, מטפחות צוואר ממשי- אין: גברים נפרדים מהפריט הכי קלאסי בארון

בסרט "רצח כתוב היטב: תעלומה יוונית" השחקן דניאל קרייג עוטה על צווארו מטפחת ממשי • דור חדש של מתלבשים רואה בו מודל לחיקוי ומאמץ בחום את הפריט

מתוך קולקציית בגדי הגברים, לואי ויטון, שבוע האופנה בפריז 2023; קולקציית בגדי הגברים, אמירי, שבוע האופנה בפריז 2019; קולקציית בגדי הגברים, דיור, שבוע האופנה בפריז 2020; לני קרביץ / צילום: Reuters

פריט הלבוש שכל גבר חייב בארון הבגדים שלו החורף

במשך שנים, גברים נטולי חוש אופנתי לבשו מכנסיים כל כך ארוכים, שהם התקמטו מעל שרוכי הנעליים • כעת גברים עם סגנון אימצו ושיפרו את הלוק הלא מוקפד

סלבריטאיות נועלות מגפי ירכיים (למעלה מימין, בכיוון השעון): הזמרות כריסטינה אגילרה, MYA, סלינה גומז.  למעלה משמאל: קים קרדשיאן / צילום: Reuters

קים קרדשיאן החזירה לאופנה את "מגפי הירכיים". עכשיו כל העולם נועל אותם

בעבר כוכבי רוק נעלו אותם, היום הם מככבים בתערוכה בניו יורק • "מגפי הירכיים", המטפסים הרבה מעבר לברכיים, חוזרים לאופנה בזכות "בלנסיאגה" והפרזנטורית של המותג, קים קרדשיאן • וגם: כמה טיפים איך לשלב אותם עם פריטים ממלתחת החורף

מימין: השחקן ריז אחמד בטקס האוסקר האחרון, הזמר הארי סטיילס בטקס פרסי המוזיקה הבריטית, 2020, והאמן ג'וליאן שנאבל בפסטיבל ונציה, 2018 / צילום: Reuters

אמנים, סופרים ומוזיקאים מגדירים מחדש את חוקי הלבשת הגברים

בעוד אנשי עסקים נוטים פחות ללבוש חליפות, הטיפוסים היצירתיים נוטים יותר ללבוש חליפות, בסגנון לא קונבנציונלי: הגזרות רחבות יותר, הז'קטים עם בטנה כפולה, הבדים מיוחדים והאקססוריז צבעוניים • מובילי המגמה הם הזמרים הארי סטיילס וג'סטין ביבר והשחקן אחמד ריז • הסגנון הייחודי שלהם מתחיל לשנות את תעשיית ההלבשה הגברית כולה

לחם סער. חלומם של אוהבי הפחמימות / צילום: לירז צור סער

בקיבוץ קטן בגליל תמצאו חנות אופנה משגעת וקרואסון פיסטוק מושלם

לזה זקני העמק לא פיללו, אבל שוחרי הכיף דווקא כן: קרואסון הפיסטוק-מרציפן הטעים בארץ, אמנות מרגשת וחנות יד שנייה עמוסה פריטים שווים מבתי אופנה נחשבים, וכל אלה בקיבוץ בית העמק • חגית אברון תופרת יום

עולם האופנה ממציא מחדש את חולצת הפולו

מותגי אופנה המתמחים בבגדי גברים שינו לבלי הכר את עיצובה של החולצה ובכך תרמו להפיכתה מפריט לבוש בסיסי וחסר ברק לפריט ייחודי ובעל סגנון אישי • הפרשנות העכשווית שלה זוכה לפופולריות גם בקרב שחקני קולנוע וגם בקרב אנשי עסקים

כלה יכולה ללבוש כל מה שבא לה, עובדת לא יכולה / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

כלה יכולה ללבוש כל מה שבא לה, עובדת לא יכולה

עולם העבודה שופט הופעה חיצונית של נשים בחומרה רבה יותר מאשר את זו של הגברים, ובעיקר כשמדובר במנהלות • לבוש לא מתאים פוגע בתדמית המקצועית, מפריע למצוא עבודה איכותית ומחבל בקידום הקריירה

בובת ברבי / צילום: Shutterstock, Maria Spb

למה אופנת הברבי היא המגמה שנשים זקוקות לה כעת?

נשים הפכו את טרנד ה-Barbiecore להצהרה של עוצמה נשית • קים קרדשיאן, מייגן פוקס, ליזו וגלן קלוז - כולן לובשות עכשיו ורוד

ננה ורשבסקי, מייסדת ובעלת 'בובות געגוע' / צילום: תמונה פרטית

המעצבת שלוקחת בגדים וזיכרונות והופכת אותם לבובות: "בחופשת הלידה הבנתי שעצמאיות הן פשוט לבד בעולם"

ננה ורשבסקי, בת 36 מירושלים • נשואה+2 • מייסדת ובעלת "בובות געגוע" • "קיים קושי אמיתי בתמחור אומנות – בתחילת דרכי תמחרתי בובות בחמישית מכמה שהן עולות היום, ולקח לי פי חמישה זמן להכין כל אחת" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז 

שיעור השינוי במחירי ההלבשה וההנעלה בישראל, בהשוואה לשנת 1993

מחירי הבגדים והנעליים בירידה כבר 20 שנה

בואו לצלול איתנו למספרים ולנתונים שמאחורי החיים עצמם • והפעם: בעקבות ההיצע, מחירי ההלבשה וההנעלה נמצאים בירידה מאז תחילת שנות ה-2000

אמא + ילדות בחנות בגדים / צילום: אייל פישר

האמת מאחורי הרעב האנושי לשופינג

היכולת לראות מעבר למבצעי נובמבר היא היכולת להתחבר פנימה, להגביר יכולת לוויסות רגשי ולחזק חשיבה ביקורתית, שהיא עוגן אמיתי במציאות החיים שלנו • את היכולת הזו צריך להעביר גם לילדינו שגדלים בתוך סביבה צרכנית

חברת הביגוד הסינית Shein / צילום: Shutterstock

איך SHEIN הפכה ליצרנית הביגוד הסינית שקונות אמריקאיות בגיל העשרה אוהבות

החברה ממנפת את תעשיית הטקסטיל החזקה במדינה שלה על-מנת לייצר בגדים במחירים זולים המושכים קונות וקונים צעירים

מטה אמזון בקליפורניה / צילום: Shutterstock, Tada Images

תוכנית החנויות הפיזיות של אמזון נחשפת: מותגי ביגוד משלה ותאי הלבשה חכמים

סניפים פיזיים של החברה עשויים לכלול סריקת ברקודים ע"י משתמשים, מסכי מגע וחוויית קנייה לא מסורתית