גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הרכב האוטונומי חוזר לאופנה, וזו המרוויחה הגדולה

עם שווי שוק של כ־33 מיליארד דולר, מובילאיי היא החברה הישראלית הציבורית בעלת הערך הגבוה ביותר - אבל זו עשויה להיות רק ההתחלה ● החברה שרדה את הטלטלות בוול סטריט, היא פועלת חזק בשוק הסיני, ולאחרונה חתמה עם יצרנית רכב גלובלית עסקה למכירת מערכות נהיגה אוטונומיות ● האם היא בדרך לאקזיט שני?

ההכרזה על כניסת מובילאיי לבורסה בניו יורק / צילום: Reuters, Shannon Stapleton
ההכרזה על כניסת מובילאיי לבורסה בניו יורק / צילום: Reuters, Shannon Stapleton

כמעט חצי שנה חלפה מאז ההנפקה של מובילאיי  בוול סטריט ובחודשים שעברו מאז הספיקה החברה לרשום כמה ציוני דרך מרשימים. היא טיפסה בהדרגה לשווי שוק של 32.9 מיליארד דולר תוך שהיא הופכת לחברה הישראלית המונפקת בעלת השווי הגבוה ביותר. היא הצליחה לשרוד בצורה מרשימה את הטלטלות שעבר שוק ההון האמריקאי, הציגה דו"ח שנתי סולידי עם צמיחה ברוב המדדים, וזכתה לדירוג בין לאומי בתור החברה עם פוטנציאל הצמיחה הגבוה ביותר בפלח שלה.

עם טווח של מעל 500 ק"מ: הקרוסאובר החשמלי הסיני שעושה את דרכו לישראל 
החשמלית שמככבת במכירות ומה חשבו הישראלים על ההנחות של טסלה?

אבל די ברור שהשווי שבו היא נסחרת כיום לא נגזר מביצועיה העסקיים אלא בעיקר מהציפיות של המשקיעים להתפתחויות משמעותיות בפעילותה בטווח הבינוני־ארוך, במיוחד בכל הנוגע למיסחור של טכנולוגיית הרכב ללא נהג.

אמנם, סוגיית הרכב האוטונומי לא עומדת כרגע בראש סדר העדיפויות הציבורי בעולם המערבי והמשבר המתמשך בכלל ענף ההייטק גורם להתכווצות ההשקעות בתחום. גם יצרני הרכב כרגע טרודים בשיבושים הלוגיסטיים המתמשכים ובהשקעות שדורש המעבר לרכב חשמלי. ואילו הציבור טרוד יותר בעניינים כמו המיתון ועליית הריבית. אבל כאשר מביטים מעבר לפינה אפשר לזהות מגמות מעניינות בזירת הרכב האוטונומי, אלה עשויות להחזיר בקרוב את תשומת הלב לרכב האוטונומי ולהציף ערך משמעותי במובילאיי.

 

המוקד עובר לסין: מרכז ניסויים חדש בשנגחאי

ב־10 במארס הודיעה מובילאיי על פתיחת "מרכז ניסויים" לרכב אוטונומי בפאתי שנגחאי. בהודעת החברה נמסר כי "המרכז ישמש לבחינת פתרונות נהיגה אוטונומית עבור יצרני רכב בסין". באותה הודעה גם נמסר כי החברה מרחיבה במהירות את פעילותה העסקית בסין וכבר יש לה הסכמי אספקה עם 12 יצרני רכב מקומיים. ביניהם גם מותג הפרמיום ZEEKR של קבוצת ג'ילי, שנחשב לשותף אסטרטגי של מובילאיי וחתום איתה על חוזה לרכישת מערכות מתקדמות לנהיגה אוטונומית בשנים הבאות. בהודעה אמר פרופסור אמנון שעשוע, יו"ר מובילאיי, כי "אנחנו מאמינים שסין היא אחד השווקים המתקדמים ביותר לפיתוח טכנולוגיות נהיגה אוטונומיות. המהלך ממחיש את המחויבות של מובילאיי לשותפיה ולקוחותיה בסין".

ההודעה הזו כמעט לא זכתה לפרסום במערב, ככל הנראה בגלל המלחמה הקרה שמתחוללת בין ארה"ב לסין על רקע ניסיונות הממשל האמריקאי לעצור העברה של טכנולוגיות מערביות מתקדמות לסין, בעיקר שבבים מדור חדש. הממשל מנסה להגביל את פעילותן של חברות שבבים מארה"ב בסין, וממדינות שחתומות איתה על הסכמי סחר, ואינטל היא עדיין בעלת המניות העיקרית של מובילאיי עם כ־94% מהחברה. שבבים מתקדמים לנהיגה אוטונומית לא כלולים בינתיים ברשימת ההגבלות של הממשל, אבל עדיף לא למשוך תשומת לב מיותרת.

מנגד, אף יצרן או ספק בתחום הרכב האוטונומי לא יכול להרשות לעצמו להתעלם כיום מהשוק הסיני. בדוח של חברת הייעוץ מקינזי שפורסם בינואר השנה תחת הכותרת "נהיגה אוטונומי בסין - ממדע בדיוני למציאות", נכתב כי "תעשיית הרכב הסינית נכנסה לעידן של "שיבושים" חסרי תקדים, שמונעים על ידי חדשנות בתחום הנהיגה האוטונומית, הקישוריות, הרכב החשמלי והתחבורה השיתופית... ההתקדמות בתחום הרגולציה, הטכנולוגיה, והמסחור של הרכב האוטונומי סוללת נתיב מהיר לפיתוח של התחום בסין. יצרני רכב וספקים לתעשיית הרכב חייבים לבחון מחדש את האסטרטגיות שלהם בתחום הנהיגה האוטונומית כדי לא להחמיץ את חלון ההזדמנויות הקריטי הזה". במילים אחרות - אם אתה לא שם אתה לא קיים.

התפתחויות הרגולציה אליהן מתייחס הדוח כוללות בין השאר הצבת יעד ממשלתי של 30% חדירה של רכב אוטונומי לשוק הרכב הסיני עד סוף העשור, מתן עשרות רישיונות להפעלה מסחרית של שירותי הסעות ללא נהג ("רובוטקסי") בסין ומתן היתרים ממשלתיים ומחוזיים לבצע ניסויים מתקדמים ברכב אוטונומי על כבישים ציבוריים. באזור שבו הוקם מרכז הניסויים החדש של מובילאיי, למשל, קיימים למעלה מ־300 כבישים ציבוריים, שאושרו לניסויים ברכב אוטונומי, כולל שני כבישים מהירים.

המתחרות: אנבידיה וקוואלקום נוגסות בשוק הרכב

מובילאיי היא לא שחקנית חדשה בשוק הרכב הסיני והיא מספקת מיליוני יחידות של מערכות בטיחות אקטיביות לא אוטונומיות (ADAS) ליצרנים מקומיים. אבל הרחבת הפעילות עשויה לבשר על קשרים הולכים ומתהדקים בחזית הזו, שעשויים לפתוח את הדרך להרחבת פעילות השיווק של מערכת הנהיגה האוטונומית המתקדמת SuperVision של החברה, ליצרנים סינים נוספים מלבד קבוצת ג'ילי.

נציין, שעבור יצרני הרכב הסינים נהיגה אוטונומית היא לא "קפיצת הדרך" טכנולוגית אלא גם ערך מוסף עתידני, מתומחר כיום בעין יפה בשווקי ההון.

כך או כך, שוק הרכב הסיני לא מתכוון לפרוש שטיח אדום בפני מובילאיי. חלק ממתחרותיה הישירות כבר השיגו ומשיגות בו הישגים, ורק בשבוע שעבר הכריזה קבוצת BYD, יצרנית הרכב החשמלית הגדולה בסין ובעולם, כי בכוונתה להטמיע בכל כלי הרכב שלה בעתיד את ערכת שבבי הנהיגה האוטונומית של אנבידיה, מהמתחרות הגדולות של מובילאיי. גם קוואלקום, מצטרפת חדשה יחסית לזירת הנהיגה האוטונומית, זוכה כיום להצלחה בתעשיית הרכב הסינית.

הפוקוס המוגבר של מובילאיי על השוק הסיני בא לידי ביטוי גם בהשקעות פרטיות של אמנון שעשוע. לאחרונה הוביל יו"ר מובילאיי, כמשקיע פרטי, סבב גיוס בהיקף של כמיליארד דולר במותג הרכב ZEEKR של ג'ילי, שאמור לצאת להנפקה בחודשים הבאים. המותג אמור לייצא בעתיד גם לאירופה (ולישראל) כלי רכב, שמצוידים ב־SuperVision של מובילאיי והשקעה של שעשוע נובעת בין היתר מתחזית אופטימית שלו לגבי פוטנציאל השוק הזה במערב בשנים הקרובות.

הפעילות המואצת בסין מהווה צלצול השכמה קולני למערב בכל הנוגע לרגולציית הרכב האוטונומי ולהשקעות בתחום. העליונות הגלובלית שהשיגה סין בפלח הרכב החשמלי לימדה את מקבלי ההחלטות במערב שאין להירדם בשמירה מול סין, ולפיכך - סביר שנראה מאמצים ניכרים ליישור קו בכל העולם.

קלפים בשרוול: חוזה עם פולקסווגן ואחזקות במוביט

מובילאיי שומרת כיום בשרוול עוד כמה קלפים, שעשויים להציף לה ערך משמעותי בטווח הזמן הבינוני. רמזים לכך קיבלנו במצגת של החברה בינואר. החברה מסרה כי "חתמנו לאחרונה מזכר הבנות עם יצרן רכב גלובלי מרכזי של כלי רכב מסחריים לאספקת אלפי יחידות (של מערכת הנהיגה האוטונומית)". מובילאיי לא מסרה מי הוא אותו יצרן גלובלי, אבל הרשימה האפשרית די קצרה ובראשה ניצבת קבוצת פולקסווגן.

כזכור, פולקסווגן ופורד הימרו על מעבר מהיר לעידן הנהיגה האוטונומי בסיוע הטכנולוגיה של הסטארט־אפ האמריקאי ARGO AI, שבו הושקעו מיליארדי דולרים. אבל ארגו חדלה לפעול באוקטובר אשתקד והותירה פער לא קטן בתוכנית הפיתוח הטכנולוגית של הקבוצה הגרמנית, שאותו עשויה מובילאיי למלא. עד כה לא ניתן לכך כל אישור רשמי, אולם לפני מספר ימים דיווח העיתון הגרמני הנדלסבלאט, כי "על פי מקורות בתעשיית הרכב פולקסווגן הגיעה לאחרונה להסכם עם מובילאיי לשיתוף־פעולה הדוק בתחום פיתוח הנהיגה האוטונומית על כבישים מהירים".

עוד פוטנציאל להצפת ערך עתידית הוא "ספין אוף" של פעילויות, שאינן פעילויות ליבה בחברה. דוגמה אפשרית אחת היא הפיצול או המכירה של חברת אפליקציות ניהול התחבורה הציבורית וזימון הנסיעות MOOVIT, שנרכשה על ידי אינטל תמורת כ־900 מיליון דולר ומהווה כיום חלק ממובילאיי.

בעבר היה למוביט חלק חשוב בשאיפה של מובילאיי להפוך לספקית של שירותי "תחבורה כשירות" (MAAS). אולם שינוי הפוקוס האחרון של מובילאיי די מייתר את החברה הבת בחזון. מנגד, למוביט יש נוכחות דומיננטיות בניהול התחב"ץ בלא מעט שווקים בעולם, כך שהיא עשויה להיות אטרקציה לחברות גלובליות שפועלות בתחום הזה. בכל מקרה, אם זה יקרה - זה לא יהיה לפני התייצבות השווקים.

הפיל שבחדר: האם מובילאיי תימכר?

מובילאיי כבר הייתה חברה ציבורית ב־2015 ונסחרה לפי שווי של כ־6 מיליארד דולר, לפני שנרכשה על ידי אינטל ב־2017 תמורת כ־15 מיליארד דולר. לפיכך, אי אפשר להתעלם מהאפשרות שהיא תימכר שוב.

 

התשובה לשאלה "האם יהיה עוד אקזיט בעתידה של מובילאיי" תלויה בכמה גורמים ובהם המוטיבציה של מובילאיי להימכר, המוטיבציה של חברות אחרות בענף לרכוש אותה והיכולת הכלכלית של צדדים שלישיים לבצע עסקה כזו.

גורמים בכירים במובילאיי טוענים שהאופציה להפוך שוב לחברה פרטית לא נמצאת כרגע על הפרק, ושהסטטוס הנוכחי שלה כחברה ציבורית מאפשרת לה להתפתח בדרכים ובקצב שלא התאפשרו כאשר הייתה חברה בת של אינטל.

אבל לא הכל תלוי בהחלטה של מובילאיי עצמה. לאינטל, שמחזיקה כאמור ב־94% מהמניות של מובילאיי, יש אינטרסים משלה. הפעילות של מובילאיי הולכת ומתרחקת כיום מהכיוון העסקי החדש, שמאמצת הנהלת אינטל, ושווי השוק של מובילאיי לבדה עומד כיום על כרבע מזה של אינטל הגדולה. לאינטל יש גם לא מעט משקיעים אקטיביסטים, שהיו רוצים לראות הצפת ערך באמצעות מכירת מובילאיי. קולם מן הסתם נשמע במסדרונות ההנהלה של החברה.

בכל הקשור לרוכשים הפוטנציאליים, הרשימה לא גדולה במיוחד. יש כיום לא מעט חברות גלובליות מתחום ה־IT, שרכישת מובילאיי יכולה להעניק להן "קיצור דרך" טכנולוגי משמעותי ונגישות חסרת תקדים ללקוחות אסטרטגיים בתעשיית הרכב. הבעיה היא שיש רק קומץ חברות בענף שיכולות להרשות לעצמן רכישה ומיזוג בהיקף שיפתה את אינטל ואת משקיעי מובילאיי למכור את אחזקותיהם. חלק לא מבוטל מהחברות, שמשלבות גם מוטיבציה וגם יכולת כספית לבצע רכישה כזו, נמצאות בסין - ביניהן באיידו, TENCENT ועוד.

לאקזיט שני לחברה, אם וכאשר יהיה, יש חלון הזדמנות צר למדי מכיוון שככל שהחברה צוברת ערך פחות שחקנים גלובליים יכולים לרכוש אותה בפרמיום. אז נסיים רק בציטוט מדבריו של אמנון שעשוע בראיון מ־2015: "לעשות אקזיט זה לא דבר רע. לפעמים זה נאמר בביקורת, אבל זה לא. ישראלי שעושה אקזיט ממשיך ובונה עוד חברה". באותו ראיון, אגב, גם הצהיר שעשוע שמובילאיי הציבורית (דאז) לא עומדת למכירה. "לא בנינו את מובילאיי כדי למכור. זה לא מעניין. הצד הפיננסי הוא תוצר לוואי. אנחנו רוצים לעשות משהו בעל משמעות". פחות משנתיים לאחר מכן, כאמור, יצאה החברה לאקזיט הגדול בתולדות ההייטק הישראלי.

עוד כתבות

אילוסטרציה: shutterstock

ההתייקרות כבר פה, אספקת חומרי הגלם בסכנה: החרם הטורקי מכה בענף הבנייה

שלוש חברות הודיעו על העלאת מחירי מוצרים המשמשים לבנייה, בעקבות חסימת היצוא מטורקיה ● הפתרון המיידי: מסלולי "מעקף" שצפויים להוסיף עלויות ולעכב את הגעת הסחורות ● הקבלנים אובדי עצות: "חברות ביצוע יקרסו, עבודות תשתית יתייקרו, והציבור ישלם מחיר"

צילומים: מארק ישראל סלם (הג'רוזלם פוסט), Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב

חשיפה: יצוא הנפט לישראל דרך טורקיה נמשך למרות החרם. אלו הסיבות

אזרבייג'ן היא ספקית נפט משמעותית של ישראל, כשהזהב השחור מגיע דרך צינור באקו־טביליסי־ג'ייהאן (BTC) - שם, הנפט מועמס על מכליות בדרך לחיפה ● כך השפיעו יחסי אנקרה־באקו על ההחלטה לא לעצור את הנפט לישראל

כרים חאן, התובע הראשי של בית הדין הפלילי בהאג / צילום: Reuters, Latin America News Agency

התובע שנפגש עם משפחות בעוטף וכעת חוששים שיוציא צווים נגד ממשלת ישראל

מומחים מספרים לגלובס על התובע הראשי, כרים חאן, שבידיו הכוח להוציא צווי מעצר בינלאומיים לבכירים ישראלים ● הם מתארים משפטן מוערך שמבין את הזירה הפוליטית, וברגע שהוא מקבל החלטה - קשה להניא אותו ● עם זאת, הם בטוחים: אף אחד לא ייעצר כרגע

מקבוק אייר של אפל / צילום: יח''צ אפל

לעבור למחשב של אפל: כל הסיבות בעד ונגד

מי שהתרגל למערכת ההפעלה ווינדוס יתקשה להתרגל ל-MacOS, וגם ייאלץ להיפרד מחלק מהתוכנות המוכרות ● היתרון הבולט: היכולת של מכשירי החברה "לדבר" ביניהם ולקצר תהליכים

נרות ותמונות לזכרו של אלכסיי נבלני, ליד הקונסוליה הרוסית בפרנקפורט / צילום: Associated Press, Michael Probst

מותו של נבלני הותיר את האופוזיציה הרוסית מפולגת בגלות

המלחמה באוקראינה פיזרה את האופוזיציה של רוסיה ● כשהיא נמצאת בגלות, חבריה מחכים לרגע הנכון להחליש את הנשיא ולדימיר פוטין

הפגנה פרו־פלסטינית בבראון. לחץ הסטודנטים הניב פרי / צילום: Reuters, Anibal Martel

האם אוניברסיטאות אמריקאיות מפתחות נכונות לשאת ולתת על החרמת ישראל?

לפי שעה רק קומץ של אוניברסיטאות ומכללות הציעו למפגינים האנטי־ישראלים להתפנות תמורת חשיפת אחזקותיהן ומשא ומתן על משיכת השקעות ● אבל ביניהן נמצאות לפחות שתי ענקיות, עם תיקים של 20 מיליארד דולר ● עצם נכונותן הפרגמטית לשקול זאת צריכה לעורר חשש

סיכונים גיאופוליטיים מוגברים משפיעים גם על מערכת הבנקאות הישראלית / אילוסטרציה: Shutterstock

כצעד משלים להורדת הדירוג של ישראל: S&P הורידה דירוג לבנקים לאומי והפועלים

בחברת הדירוג העולמית ציינו כי למרות שהם עוד מקווים שהסלמה מול איראן, חיזבאללה וחמאס תימנע, "הסיכונים הגיאופוליטיים הגבוהים ממילא איתם מתמודדת ישראל גדלו עוד יותר" • הדירוג של לאומי והפועלים ירדו ל-A-/A-2 • הדירוגים של מזרחי טפחות ודיסקונט נותרו זהים • לכולם תחזית שלילית אך בחברה ציינו כי הרווחיות הגבוהה עשויה לרכך את השפעת הסביבה השלילית

בניין שרוסס במגני דוד, בפריז (דצמבר 2023) / צילום: Reuters, LUCIEN LIBERT

דוח חדש: "העולם עד לגל הגרוע של תקריות אנטישמיות מאז מלחמת העולם"

ב־2023 נרשם זינוק של עשרות אחוזים במספר התקריות האנטישמיות מכל הסוגים, כך מגלה דוח של אוניברסיטת תל אביב והליגה נגד ההשמצה ● לפי הדוח, יותר ויותר אמריקאים מסכימים עם סטריאוטיפים אנטישמיים, והרשתות החברתיות "הפכו לקרקע פוריה לשנאה ורדיקליזציה"

קיבוץ בארי ההרוס / צילום: תמונה פרטית

לספר לדור הצעיר את סיפור השואה אחרי ה-7 באוקטובר - זו לא רק זכות, אלא חובה

השנאה כלפי מדינת ישראל מרימה ראש בכל כמה דורות ● לצד האסונות טבועה בנו, כחלק בלתי נפרד מה-DNA שלנו, היכולת המופלאה והחוסן לקום מהאסון הכי גדול ולהצליח לעשות ממנו נס ● גם הפעם, הדור הצעיר הוא שיכתבו את פרק התקומה

וורן באפט / צילום: Associated Press, Nati Harnik

וורן באפט מציג רווחי שיא והר מזומנים. למה הוא מוכר מניות אפל?

ברקשייר האת'ווי, בהובלת המשקיע האגדי וורן באפט, דיווחה על זינוק מרשים ברווח התפעולי ברבעון הראשון של השנה ● במקביל חברת האחזקות הודיעה על הקטנת פוזיציה בענקית הטכנולוגיה אפל בכ-13%

השכר הממוצע / צילום: Shutterstock, Rita Kapitulski

השכר הממוצע זינק: 14,108 שקל בחודש מרץ. ומה קרה בהייטק?

על פי "אומדני הבזק" של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מדובר בעלייה של כ-3.5% לעומת מרץ 2023 ● השכר הממוצע של עובדי הייטק בפברואר זינק ב-13% לעומת שנה שעברה

האחים זלקינד וצחי נחמיאס / צילום: ישראל הדרי, ורד פיצ'רסקי

לאחר סלקום: דסק"ש פועלת למכור שליטה באלרון בכ-50 מיליון דולר

חברת ההחזקות דסק"ש דיווחה הבוקר כי היא מקיימת משא ומתן למכירת אלרון לחברת הון סיכון זרה ● הדיווח מגיע לאחר שחתמה לפני מספר חודשים על עסקה למכירת השליטה בחברת התקשורת סלקום

טרונג מיי לאן, אשת העסקים שעומדת במרכז פרשת ההונאה / צילום: phapluat tv

היא הורשעה על שהפכה בנק לכספומט האישי שלה - ונידונה למוות

המקרה של הטייקונית טרונג מיי לאן הפך לאחד המתוקשרים ביותר בקמפיין של וייטנאם נגד שחיתות, שזכה לכינוי "כבשן בוער"

בארה"ב בטוחים: זה עומד להיות המבצע המסוכן ביותר אליו תצא ישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: הסכנות בכניסת צה"ל לרפיח, איך איראן יכולה להרוויח מההפגנות בקמפוסים בארה"ב ומה באמת חשוב לאמריקאיים בשנת הבחירות ● כותרות העיתונים בעולם 

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock

העליות בת"א התמתנו בנעילה מהחשש כי עסקת החטופים לא תצא לפועל

מדד ת"א 35 עולה ב-0.4% ● השקל הפגין איתנות השבוע, אך בסיכום אפריל נחלש מול הדולר ● אפל הציגה את תוצאותיה הכספיות והמניה זינקה ● במזרחי מעריכים כי למרות דוח התעסוקה הפושר של חודש אפריל בארה"ב לא אמור להשליך מהותית על תזמון הורדת הריבית ● באופנהיימר מזהים הזדמנויות במגזרי הפיננסים והתעשייה בשוק המניות האמריקאי

מכרה זהב של טלקו בטג'יקיסטן. טונות של שאריות עפר / צילום: Reuters, NAZARALI PIRNAZAROV

מתנגדי הביטקוין אמרו שכרייתו צורכת תועפות חשמל, אך הוא לא מתקרב לנזק העצום מכריית זהב

מחיר הזהב הולך ועולה, והפקתו תובעת מחיר לא קטן: שחרור חומרים רעילים ומסרטנים, הרס צמחייה ומקורות מים, וחייהם של מאות הרוגים ואלפי פצועים שעסקו בכרייתו ● כשמנגד ניצבת כריית הביטקוין, שנשענת יותר ויותר על אנרגיה נקייה, נשאלת השאלה: מדוע מוצדק לבזבז כל כך הרבה נכסים סביבתיים רק כדי לכרות מהאדמה מתכת צהובה שתיקבר במרתפי הבנקים המרכזיים

ראש ה-CIA, וויליאם ברנס / צילום: Associated Press, Carolyn Kaster

ראש ה-CIA בדרך לדוחא לפגישת חירום, לנוכח זה ששיחות ישראל-חמאס "עומדות להתפוצץ"

שר הביטחון הבהיר: "המשמעות של סירוב חמאס - פעולה עצימה ברפיח בזמן הקרוב ביותר" • ראש ה-CIA יגיע ל"פגישה דחופה" בדוחא: "השיחות עומדות להתפוצץ" • 10 ישראלים נפצעו מפצמ"רים שנורו מרפיח לכרם שלום, 3 מהם במצב קשה • נפילות בקריית שמונה אחרי שורת אזעקות בצפון, בן 65 נפצע קל מרסיסים • עדכונים שוטפים

פרויקט ''העיר הלבנה'' של יובל אלון בחיפה / צילום: חברת AVA STUDIO

עסקת הנדל״ן שמוכיחה: לחיפה כללים משלה

דירת 4 חדרים בשטח 117 מ"ר נמכרה בפרויקט "העיר הלבנה" של יובל אלון בחיפה, המשתרע על כ־26 דונם ● העסקה התעכבה כשלוש שנים, והדירה נמכרה ב־2.5 מיליון שקל, נמוך מהמחיר הנוכחי בפרויקט

שרון רן שגב ונעמי רינת / צילום: יח''צ

לזכור ולא לשכוח: יוזמות אזרחיות להנצחת זכר השואה

גלובס מרכז שורה של יוזמות אזרחיות בולטות להנצחת זכר השואה בישראל ובעולם, במרחב הפיזי והדיגיטלי ● ישראל מתגייסת 

דורון ארזי, אסף וונד, אודי מוקדי / צילומים: ליאורה כץ, איל יצהר, דיויד שפר

שתי חברות ישראליות פרסמו דוחות בוול סטריט, ונפלו בסוף השבוע

במדור השבועי של גלובס בדקנו מה קרה למניות הישראליות הבולטות בוול סטריט במהלך הסופ"ש ● היפו צללה בכ-17% בעקבות מימושים ● סייברארק צללה למרות שהציגה דוח חזק עם תחזית חיובית ● ומניות רדקום וסרגון עלו בעקבות דיווחים על חוזים חדשים