גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

אחוזה ב־Airbnb וקולקציות בגדים: מה עומד מאחורי קמפיין השיווק האגרסיבי של הסרט ברבי

יותר משנה לפני שהסרט החדש על הבובה המפורסמת יצא לאקרנים, החל אחד הקמפיינים הנוצצים שהוליווד ראתה: מעשרות שיתופי־פעולה עם מותגי אופנה וקוסמטיקה, דרך קולקציית בגדים וירטואלית ועד לאחוזה להשכרה בדמות "בית החלומות" הוורוד מהסרט ● ולטירוף השיווקי הזה יש סיבה טובה, בחברה של ברבי, מטאל, מקווים שהסרט החדש יציל את המותג הדועך

מרגו רובי וריאן גוסלינג בסצנה מתוך הסרט / צילום: Associated Press, Warner Bros. Pictures
מרגו רובי וריאן גוסלינג בסצנה מתוך הסרט / צילום: Associated Press, Warner Bros. Pictures

בסרט שיצא החודש לבתי הקולנוע, ברבי, הבובה האייקונית שחיה בעולם מפלסטיק, מתגלגלת למשבר קיומי. קצת כמו זה שבו נמצאת היצרנית שלה - ענקית הצעצועים האמריקאית מאטל, זה כמה עשורים.

יותר מ-5 מיליון דולר לכיס בלילה אחד: סיבוב ההופעות שעושה היסטוריה
דווקא המיליארדר שלא הכרתם מוביל במרוץ לירח

בחודשים האחרונים, לקראת הבכורה, לא היה צורך בעין רגישה במיוחד כדי לזהות שההייפ סביב הסרט מסחרר אפילו במונחים הוליוודים. לפי אתר הנתונים MuckRack, מאז ינואר נכתבו קרוב לחצי מיליון מאמרים על ברבי, 86 אלף מהם פורסמו רק בחודש יוני. הקידום של הסרט הוא דוגמה מופתית למאמץ שיווק אגרסיבי ונוצץ, עם קמפיין חובק כל - מניצול חכם של אחד מצבעי המותג המוכרים בעולם ועד שימוש בבינה מלאכותית אינטראקטיבית.

בין זרועות הקמפיין פורסמה אפליקציה המאפשרת לכל אחד להעלות את התמונה שלו וליצור פוסטר חדש של הסרט עם כותרת בהתאמה אישית: "הברבי הזו היא X". כטבעו של עולם, ערוצי המדיה החברתית הוצפו באנשים ששיתפו את הפוסטרים בהם הם מככבים, והאינטרנט עשה מה שהאינטרנט עושה, ויצר אינסוף ממים של התוצאות.

וברבי הגיעה גם עד המטא־וורס. בשיתוף עם הבובה האייקונית, Forever 21 לא רק השיקו קו בגדים בחנויות אלא גם שכפלו אותו לקולקציה הווירטואלית, 'Forever Barbie', הכוללת מבחר של 76 אביזרים, פרטי ביגוד ותיקים, בפלטפורמת המשחקים הווירטואליים "רובלוקס" (Roblox). "אקסבוקס" (Xbox) אירחו תחרות שבה זוכה אחד מאושר יקבל קונסולה וורודה, מיני העתק של בית החלומות של ברבי.

נערות שתמיד חלמו לגור בבית חלומות כזה, יכלו כעת להזמין לילה באחוזת החוף הורודה של ברבי במאליבו דרך Airbnb, במה שאולי מציג את המהלך השיווקי הקיצוני ביותר של הקמפיין. מארח האחוזה הוא כמובן קן, או ריאן גוסלינג, ולאורחים תהיה גישה לארון הבגדים שלו. הם יעזבו עם סט גלגיליות צהוב־וורוד וגלשן (כך לפי CNBC). גן העדן מפלסטיק זמין בשתי הזדמנויות בודדות ב־21 וב־22 ביולי.

בית החלומות האייקוני של ברבי במליבו, ניתן להזמנה דרך Airbnb / צילום: Reuters, AIRBNB

"המטרה שלנו לקיץ הזה ולשנה היא שברבי תהיה בכל מקום", סיכמה ליסה מקנייט, סגנית הנשיא וראש המחלקה העולמית של ברבי במאטל, למגזין Axios. למעשה, זה כבר חודשים ארוכים שברבי נמצאת כמעט בכל מקום, כפי שסימן טרנד האופנה הויראלי והמאוד ורוד, "הברביקור" שהגיח לרחובות עוד ביוני שנה שעברה, ברגע שנחשפו תמונות הסטילס הראשונות של השחקנית מרגו רובי (מי שמגלמת את ברבי בסרט).

ברבי די מתורגלת ב"להיות בכל מקום". בהיסטוריה בת 64 השנים שלה היא הייתה הפנים של עשרות תוכניות וסרטי טלוויזיה, משחקי וידאו וספרים. מחקרים שערכה מאטל הראו שהתהילה שלה מתחרה בזו של המלך הבריטי או נשיא ארה"ב (לפי בלומברג), ובעשורים הראשונים לקיומה הצלחתה כמותג מיצבה בוול סטריט ציפייה לצמיחה בלתי פוסקת.

ובכל זאת, ברבי מעולם לא הגיעה למסכי הקולנוע, אולי משום שנפילה פוטנציאלית יכלה לטלטל את מאטל, שגם ככה מטפסת בקושי בדרך להשיב את שמה הטוב.

מגיבורת המאה הקודמת לחזון מיושן של נשיות

מהיום שהציגה את הבובה בשם "ברבי" לעולם, ב־9 במרץ 1959 (תאריך המוכר עד היום כיום ההולדת של ברבי), מאטל החזיקה כמה עשורים יפים על הגל הוורוד.

מאטל נוסדה בינואר 1945, ומאז הייתה אחראית לסדרות צעצועים פופולריות רבות, אבל ברבי מהר מאוד הפכה ליהלום שבכתר. שנה לאחר שחרורה של הבובה לשוק הונפקה החברה לציבור, ועד מהרה הפכה לחברת הצעצועים הגדולה בעולם.

ברבי, "בובת הצעצוע הראשונה בייצור המוני בארה"ב עם תכונות של אדם בוגר" (לפי אתר History.com) כבשה את לבם של מיליונים. עלייתה המטאורית עיצבה את התודעה בקרב דורות שלמים ואמרה לכל ילדה, בשנותיה המעצבות והעדינות ביותר: הנה האישה האידיאלית. מאז היא הולכת יד ביד עם מטאל, ובמידה רבה מהווה אינדיקטור למצב החברה.

במשך כמה עשורים ברבי הצליחה לעמוד במבחן הזמן, להתאים את עצמה לאקלים התרבותי, ולהוות מודל לחיקוי בלתי מעורער, כשמאטל שומרת על הבובה בחזית תנועת ההעצמה הנשית המשתנה. בלבוש אסטרונאוטית, רופאה מנתחת, מנהלת חברה, או נשיאת ארה"ב, ברבי היתה תזכורת לילדות שהן יכולות להיות כל מה שהן רוצות.

ולא רק את הילדות, ברבי דחפה גם את מאטל לקחת סיכונים ולצמוח. היא יצרה קווים כמו Masters of the Universe ו־Chaty Cathy וחברה עם תאגידים אחרים של מוצרי להיט לילדים, כולל Fisher־Price ויצרנית הבובות האמריקאית Pleasant Co. צעדי הענק לוו בשיווק האגרסיבי שניהלה מאטל סביב ברבי ומגוון המוצרים שהיא הצמיחה, כולל חליפות מאובזרות, מכוניות, ובתי החלומות, ושסייע לדחוף את מכירות ברבי מעבר למיליארד דולר בשנת 1992.

 

אבל מתישהו במהלך העשורים האחרונים, כשרבדים רבים בתרבות קיבלו פנים חדשות ופניה של ברבי קפאו אי שם בשנות ה־60, אז אחזה בגאון בחוברת הדיאטה שכריכתה קבעה "אל תאכלי!" - הבובה איבדה קשר עם הקהל. בשנות ה־2000 כבר נתפסה כשלד, נחלת העבר. גם הופעת משחקי הווידאו שהכניסה את הקהל למסך לא עזרה למכירות הצעצועים. ואז, ב־2001, נולד דגם בובה חדשני, עם צבעי עור ושיער שונים ופרופורציות מעט קרובות יותר למציאות, נגישה לקהל רחב בהרבה מזה שיכל להזדהות עם הדוגמנית על העקבים. הבראץ נולדה. ברבי נדחקה הצידה.

מכה נוספת הגיעה ב־2007, כשבעקבות יציאת שובר הקופות מבוסס־הצעצועים הראשון, הרובוטריקים, וולט דיסני החליטו לקחת לידיהם את הזכויות לייצר ולשווק בובות נסיכות של דיסני, בשווי של 500 מיליון דולר בשנה. מאטל איבדה את הרישיון שהיה לה לשווק את דיסני. בין 2012 ל־2015 מכירות ברבי ירדו מדי שנה (לפי בלומברג), והגיעו עד למחצית מ־1.8 מיליארד הדולר של 1997.

המנכ"ל הישראלי שהחזיר עטרה ליושנה

רק לפני שבע שנים, מאטל החלה סוף סוף לייצר את ברבי עם פרופורציות גוף מציאותיות יותר, קריירות חדשות ומגוון רחב יותר של גווני עור. ועדיין, נראה שבמישור הזה יש לבובה עוד דרך ארוכה בדרך לשבירת מודל היופי.

אבל השינוי העמוק החל עם כניסתו של ינון קרייז הישראלי לחברה, שב־2018 קיבל את המושכות לניהול ענקית הצעצועים. בשלב זה מטאל כבר הייתה על הקרשים, החליפה ארבעה מנכ"לים בשנתיים בודדות, המכירות היו בירידה במשך כמה שנים רציפות, וברבי, המותג המוביל, כבר לא היה רלוונטי.

ינון קרייז, מנכ''ל מאטל / צילום: Shutterstock

מה שקרייז הביא למטאל הייתה אסטרטגיה מהפכנית במונחי החברה. למעשה, קרייז ביקש להמציא את החברה מחדש, ובעיקר להוציא את ברבי מהקופסה, כשהוא מתמקד בלהפוך את מטאל מחברת ייצור לחברת קניין רוחני, עם מותגים ונכסים שאפשר לייצר דרכם ערך לא רק בתחום הצעצועים, אלא גם בתוכן. קרייז צמצם חלק גדול מיכולת הייצור של החברה, הקים מחלקת קולנוע וגייס משפיעני מדיה חברתית. ברבי הייתה הנכס הטבעי להוביל מהלך כזה, דרך הקולנוע.

בינתיים, גם תקופת הקורונה היטיבה עם ברבי, כשהורים חיפשו פתרונות לילדיהם המשועממים. כשהיא משווקת דגמים ומוצרים חדשים, ברבי הפכה לאחד הלהיטים הצרכניים הגדולים ביותר של המגיפה. ב־2021 בניצוחו של קרייז מניות החברה עלו ביותר מ־50%, וב־2022 מאטל זכתה בחזרה בזכויות ייצור צעצועי הנסיכות האייקוניות של דיסני, דיווח אז הוול סטריט ג'ורנל. שנות המגיפה אמנם הראו התאוששות לעומת העשורים האחרונים, אך ימיה היפים של מטאל עדיין נותרו רחוקים, ומחיר המניה שלה נמוך בכ־40% ממה שהיה כאשר יצאה הברבי החדשה (כך לפי בלומברג). קרייז ידע שהחברה עדיין זקוקה למנוף אגרסיבי, והוא בישל אחד כזה.

עוד ב־2018, קרייז חתם על הסכמים עם אולפני קולנוע ביניהם האחים וורנר ויוניברסל פיקצ'רס, ליצירת 11 סרטים עלילתיים שונים המבוססים על מותגי מאטל. החברה הפכה לפעילה גם בטלוויזיה, עם יותר מ־17 תוכניות בהפקה, ויותר מ־25 בפיתוח. אחד מהפרוייקטים הוא הסרט שכעת עולה למסכים.

הסרט, שליצירתו גייס קרייז את הבמאית המועמדת לאוסקר גרטה גרוויג, מי שזה מכבר שולטת בז'אנר הנשי הצעיר בקולנוע ככותבת ובמאית, ומוכרת בסגנון קולח ופילוסופי, נשי־עוצמתי, יהיה ההתגשמות הראשונה של "אסטרטגיית ה־IP" (קניין רוחני, Intellectual Property) של קרייז, והמשמעותית ביותר שלה - אחרי הכל הבובה היא עדיין הכוכבת של מאטל, ואחראית על כשליש ממכירותיה השנתיות שעומדות על 5 מיליארד דולר.

לפי הערכות שונות, הקמפיין לפרסום הסרט עלה כמעט כמו הפקת הסרט עצמו. באתר הפיננסי יאהו, דווח כי שיווק הסרט עלה כ־100 מיליון דולר. זאת בזמן שבפורבס דווח כי הפקת הסרט עלתה כ־145 מיליון דולר.

לגו עשו את זה כבר לפני עשור

כמו שאומר הטריילר, "בין אם אתה שונא או אוהב את ברבי, הסרט הוא בשבילך", אבל בין אם הסרט ברבי ירים את מטאל חזרה לקדמת הבמה או לאו נגלה כנראה בקופות. שילוב של יצירתיות וניהול חכם שמחזירים צעצוע נשכח למשחק דרך סרט קולנוע בהחלט עשה את העבודה במקרים אחרים, ולגו הוא אולי אחד המובהקים ביותר.

10 שנים לפני יציאת הסרט "לגו", החברה הייתה על סף פשיטת רגל. כשהסרט יצא ב־2014, הוא הכניס למעלה מ־468 מיליון דולר לקופות ברחבי העולם, החזיר את המותג לשיח, הרחיב את הפופולריות שלו, והביא לעלייה חדה במכירות. שנה לאחר מכן, ב־2015, קבוצת לגו עקפה את פרארי והפכה למותג החזק ביותר בעולם (לפי הגארדיאן). היא דיווחה על רווחים של כמעט 850 מיליון דולר, מה שהפך אותה לחברת הצעצועים מספר אחת באירופה ובאסיה.

האם גם מטאל תוכל לספר סיפור דומה של תקומה? צוות השיווק בהחלט עובד קשה כדי להבטיח אותו.

עוד כתבות

הלוחמים שנפלו בערב החג בעזה נהרגו מירי של טנק צה''ל / צילום: דובר צה''ל

הלוחמים שנפלו בערב החג בעזה נהרגו מאש צה"ל

רס"ר במיל' עידו אביב ורס"ר במיל' קאלקידן מהרי שנפלו בקרב במרכז הרצועה נהרגו מירי דו צדדי של טנק שחרג מגבולות הגזרה שלו ● חברי הקואליציה מפעילים לחץ כבד על ראש הממשלה נתניהו בקריאה להתנגד לעסקה לשחרור החטופים ● מחבל בעל אזרחות טורקית דקר ופצע קל לוחם מג"ב בירושלים • המגעים לעסקה: ישראל עדיין ממתינה לתשובת חמאס; ארה"ב, מצרים וקטאר יפעלו להבטחת תנאיה • דיווח: "ישראל מסכימה לשחרור 33 חטופים" • כל העדכונים 

חניה על מדרכה. נושא שנוי במחלוקת / צילום: הלית ינאי

חניה בכל מקום: כך זינק מספר תווי הנכה ב-55% בתוך שנתיים

מאז שרוככו התנאים לקבלת תו נכה, מספר תווי הנכה זינק מ־405 אלף ל־628 אלף בתוך שנתיים ● השינוי בחוק שאפשר לנכים לקבל חניה צמודה לבית הקפיץ גם את מספר החניות, ובתל אביב הוא הוכפל ● יו"ר עמותת נגישות ישראל, יובל וגנר: "התכלית של מתן תווי נכה פשוט לא מקוימת"

לוח הטיסות בנתב''ג / צילום: טלי בוגדנובסקי

חברת תעופה נוספת החליטה לעכב את החזרה לישראל

רוב חברות התעופה החזירו את פעילותן לישראל מאז מתקפת הכטב"מים, אך עדיין יש כמה שבוחרות להשהות את חזרתן ● איזיג'ט השהתה את פעילותה עד סוף העונה, אייר קנדה ואייר אינדיה האריכו את תוקף השהיית הטיסות לישראל ● יונייטד איירליינס מצטרפת אליהן

טים קוק, מנכ''ל אפל / צילום: ap, Achmad Ibrahim

ההמלצה שהזניקה את השווי של אפל ב־70 מיליארד דולר ביום אחד

בית ההשקעות ברנשטיין פרסם בסוף השבוע האחרון המלצת קנייה אופטימית על אפל, שהזניקה את המניה המדשדשת וביקשה לנפץ את התחזיות הקודרות לגביה ● האם זה סימן להתאוששות?

התקיפה הישראלית מכריחה את איראן לחשוב מחדש על מערכות ההגנה שלה

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: איראן צריכה לשנות את מערכות ההגנה שלה כדי להתמודד עם ישראל ואיך היא יכולה להתחמק מהסקנציות שהוטלו עליה, ולמה סטודנטים אמריקאים מצטרפים למחאות נגד ישראל ● כותרות העיתונים בעולם 

שכונת גליל ים, הרצליה / צילום: המרכז למיפוי ישראל

הנוף לים בנתניה, המיקום המנצח בתל אביב: השכונות שעברו מהפכה

צילומי אוויר מראים את השינוי הגדול שהתרחש ב־20 השנים האחרונות באזורים מרכזיים ברחבי הארץ: את השדות החליפו בנייני מגורים, כבישים ופארקים ● איך אפשר היה לתכנן את השכונות החדשות טוב יותר ● צילומי אוויר: המרכז למיפוי ישראל ● פרויקט מיוחד

קתי ווד / צילום: Reuters, Hugo Amaral/SOPA Images

קרנות 'ארק' הפופולריות של קתי ווד שוקעות במהירות

המשקיעים משכו השנה 2.2 מיליארד דולר מהקרנות הפעילות של ARK השנה, יותר מהתזרים של כל 2023

משרדי אמזון / צילום: Shutterstock

אמזון הכתה את צפי הרווח וההכנסות אבל מורידה תחזית; המניה מזנקת במסחר המאוחר

הכנסות החברה עמדו על 143 מיליארד דולר, מעל הצפי ● הרווח למניה זינק ב-216% לעומת הרבעון המקביל ● החברה מצפה לצמיחה של 7%-11% ברבעון הבאה, לעומת צפי של 12% ● המניה מזנקת בכ-4% במסחר המאוחר

השקל מתחזק מול הדולר והאירו | עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

השקל מזנק בכ-2% מול המטבעות הזרים; אלו הסיבות

ברקע למגעים בעסקת החטופים השקל מתחזק בחדות הבוקר (ג'), בהמשך למגמה אמש ● למרות האופטימיות, הכלכלנים הבכירים מזהירים כי התנודתיות בשוק המט"ח המקומי צפויה להימשך

בנק אוף אמריקה / צילום: Shutterstock, Tero Vesalainen

השקל יטוס, הריבית תרד ומה יקרה לאינפלציה? התחזית האופטימית של בנק אוף אמריקה לישראל

בנק ההשקעות הוציא בחג תחזית אופטימית לכלכלה הישראלית: הצמיחה ב-2024 תעמוד על 2.4%, לעומת צפי של 2% מצד בנק ישראל ותחזית לצמיחה כמעט אפסית של S&P ● במידה וחוסר הוודאות יתפוגג, מעריכים בבנק כי השקל יכול להתחזק ולהגיע לשער של 3.5 שקלים לדולר

שוק המשכנתאות / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

שוק המשכנתאות בחודש מרץ חזר לרמות מלפני המלחמה

מנתוני בנק ישראל עולה כי בחודש מרץ נלקחו משכנאות בהיקף של 6.23 מיליארד שקל ● היקף משכנתה ממוצעת שנלקחה במרץ הגיע ל-918 אלף שקל

נתן חץ / צילום: תמר מצפי

אלוני חץ רושמת עוד הפסדי שיערוך של 400 מיליון שקל

בשנה וחצי האחרונות מניית אלוני חץ איבדה כ-60% מערכה, כשהחברה רושמת הפסדי שיערוך של יותר מ-3 מיליארד שקל

וושינגטון. מעמד משפטי מיוחד

רק שבעה מתוך 1,000 הבניינים הגבוהים בעולם נמצאים באירופה. זו הסיבה

רק שבעה מתוך 1,000 הבניינים הגבוהים בעולם נמצאים באירופה ● אתונה, פריז, רומא ואחרות מגבילות את גובה הבנייה כדי לשמור על הנוף ● איך זה עובד ומהם יוצאי הדופן?

סלט קרעי לחם ב''נעה אפייה מקומית'' / צילום: חיים יוסף

מסעדה מעולה בהרי ירושלים שמנסה לחבר את כל המנות ללחם

"נעה אפייה מקומית" של אלדד שמואלי רק התחילה לרוץ והשף גויס למילואים ● עכשיו היא מתרוממת, והקו המנחה: מנות שהולכות טוב עם לחם, והלחם מצוין

צבי יחזקאלי / צילום: רן יחזקאל, ויקימדיה

"שליחות חדשה": צבי יחזקאלי עוזב את רשת 13 ומצטרף ל-i24NEWS

יחזקאלי, ראש דסק הערבים של חדשות 13, עוזב את ערוץ רשת 13 ומצטרף לערוץ החדשות של i24NEWS כפרשן בכיר ומגיש תוכנית מרכזית ● "הטבח הנורא ב-7 באוקטובר הביא אותי להתבונן מחדש על חיי האישיים והמקצועיים ולעשות שינוי"

וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock

נעילה ירוקה בוול סטריט; טסלה קפצה ביותר מ-15%

השקל התחזק במעל 1% מול הדולר, 3.76 שקלים ● טסלה סיימה את יום המסחר בזינוק של 15.3%, אפל הוסיפה 2.5%, גוגל צנחה ב-3.3% ובורסת הקריפטו קוינבייס איבדה 7.8% ● שטף הדוחות בוול סטריט ימשך השבוע, אמזון תדווח בשלישי, אפל בחמישי ● לפי הוול סטריט ג'ורנל, יועצי טראמפ מנסחים הצעות חוק להגבלת עצמאות הבנק המרכזי ● ברביעי החלטת הריבית של הפדרל ריזרב, בשישי דוח התעסוקה החודשי

שרגא ברוש / צילום: תמר מצפי

המדינה מערערת על העונש שהוטל על שרגא ברוש בפרשת הזיוף ועבירות המס

המדינה מבקשת להטיל 24 עד 40 חודשי מאסר בפועל על נשיא התאחדות התעשיינים לשעבר שרגא ברוש, במקום 14 חודשי המאסר שהוטלו עליו בעקבות הרשעתו בעבירות מס ומרמה

הפגנה פרו פלסטינית באוניברסיטת ג'ורג' וושינגטון, השבוע / צילום: ap, Cliff Owen

איסור על שיח אנטישמי: בארה"ב מנסים לעצור את הכאוס באוניברסיטאות העילית

הצעת חוק חדשה נגד אנטישמיות תובא להצבעה השבוע בבית הנבחרים האמריקאי ● היא עשויה להפוך את הקריאות בהפגנות הפרו–פלסטיניות ברחבי הקמפוסים בארה"ב לעבירות פליליות ● איך יגנו על הסטודנטים היהודים והאם ביקורת על ישראל תיחשב אנטישמית?

יגאל דמרי / צילום: אייל פישר

"בעוד שנה נהיה בקטסטרופה": התחזית הקשה של יגאל דמרי

חצי שנה לפרוץ המלחמה, היזם יגאל דמרי מסביר מדוע שוק הנדל"ן בנגב דווקא פורח ● הוא מעריך כי היקפי הבנייה בפרויקטים של התחדשות עירונית הגיעו לשיא, וסבור שהחרם הטורקי לא ישפיע במידה מהותית על השוק ● כמה באמת שווה הקרקע של חנן מור בשדה דב לפי ההצעה שהגיש, ולמה הוא מקפיא בינתיים את הפרויקט שלו בבבלי

פרויקט TLV במתחם השוק הסיטונאי בת''א, על קרקע שתנובה מכרה / צילום: טל איז׳ק

מבית שמש ועד צומת מורשה: הכירו את האקזיטים הנדל"ניים המפתיעים

מכירת קרקעות על ידי חברה תעשייתית חושפת לרוב ערך חבוי, הגבוה לעיתים אף מזה של פעילותה המסורתית – מה שמוביל לא פעם לזינוק במניה ● אנליסט נדל"ן: "בעסקה שכזו מקבלת המוכרת תזרים מזומנים משמעותי שיכול לסייע לה בהגדלת הייצור, ואף לבצע רכישות" ● סיור בין אקזיטים נדל"ניים מפתיעים שנרשמו בבית שמש, ירושלים, לוד, תל אביב ובצומת מורשה