גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

החברה שמסייעת למפוני קיבוץ כפר עזה לעבור הסבה מקצועית לתחום הסייבר

בנק דיסקונט ועמותת אלו"ט חברו למיזם משותף בו ילדי המפונים במלונות ים המלח לקחו חלק בסדנאות ציור שבהן התבקשו לצייר בהשראת המילים "חופש" ו"תקווה" ● סטארט-אפ ההכשרות להייטק, Elevation, יאפשר למפונים לעבור הכשרות במטרה לספק להם עבודה והכנסה בתחום בניית האתרים ● ישראל מתגייסת

תוכנית הכשרת הסייבר למפוני כפר עזה / צילום: CyberProof
תוכנית הכשרת הסייבר למפוני כפר עזה / צילום: CyberProof

 

מתגייסים לעזרה

גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il 

ישראל מתגייסת | רשת בתי קפה חדשה תנוהל ותופעל ע"י תושבים מהעוטף
ישראל מתגייסת | חממת SouthUp בשער הנגב חוזרת לפעול ומקימה קרן אימפקט
ישראל מתגייסת | ביוזמת שלושה צעירים: יריד תעסוקה בהייטק למילואימניקים

בנק דיסקונט ועמותת אלו"ט

בצל מלחמת "חרבות ברזל" חברו בנק דיסקונט ועמותת אלו"ט למיזם משותף תחת השם "מציירים תקווה". ילדי המפונים במלונות ים המלח לקחו חלק בסדנאות ציור שבהן התבקשו לצייר בהשראת המילים "חופש" ו"תקווה" - כאשר הציורים מהווים עיבוד פסיכולוגי לרגשות הילדים.

ההגדה של דיסקונט ואלו''ט שציירו ילדי מפונים / צילום: יחצ/עמותת אלו״ט

הציורים הנבחרים נערכו לתוך הגדת פסח שהודפסה במהדורה מוגבלת בדפוס בארי, לצד מטבע מיוחד שהונפק באופן בלעדי לזכר ה-7 באוקטובר. כל ההכנסות ממכירת ההגדה יועברו לפעילות עמותת אלו"ט.

לרכישת ההגדה: 052-8108203

משרד החוץ הגרמני וקרן פורום העתיד גרמניה-ישראל

פרס ע"ש שמעון פרס יוענק ליוזמות שהגישו עזרה התנדבותית בעקבות ה-7 באוקטובר. הפרס, בסך 10,000 אירו, יוענק על ידי משרד החוץ הגרמני וקרן פורום העתיד גרמניה-ישראל, כהוקרה על הישגי החברה האזרחית בישראל. זאת בנוסף לפרס שמעון פרס הרגיל, שמוענק מאז 2017 לפרויקטים בולטים של שיתוף-פעולה ישראלי-גרמני.

יוזמות שתמכו במפונים, הציעו עזרה פסיכולוגית או עזרה דחופה אחרת לנפגעים, פעלו לטיפול במעוטי יכולת או מעורבות למען הכלל בדרכים אחרות, יכולות להגיש מועמדות לפרס. גם פרויקטים שהושלמו וגם כאלה שעדיין נמשכים יכולים להגיש מועמדות. עובדי מדינה ופרויקטים המבוצעים אך ורק על ידי משרדים או סוכנויות ממשלתיות אינם רשאים להגיש מועמדות.

המועד האחרון להגשת מועמדות לפרס הוא 24 באפריל. לפרטים נוספים: https://t.ly/k3-_E

Elevation

סטארט-אפ ההכשרות להייטק, Elevation, בראשות סא"ל במיל' אבי שניר, קצין במילואים ביחידת מגלן, תאפשר למפונים לעבור הכשרות במטרה לספק להם עבודה והכנסה בתחום בניית האתרים בשיתוף חברת Wix. בין היתר מדובר בסיוע ועזרה לבעלי עסקים שנפגעו מהמלחמה, על ידי בניית אתרים שיאפשרו את המשך קיומם.

בנוסף פתחה החברה תוכנית הכשרה ייעודית לתפקיד מטמיעי מערכת סיילספורס בחברות הייטק. התוכנית שנבנתה בשיתוף עם עמותת תפוח, מיועדת לנפגעי ונפגעות המלחמה ולאנשי מילואים לשעבר, המחפשים עבודה חדשה. במסגרת התוכנית מקבלים המשתתפים הכשרה מקצועית, תהליך ליווי ומנטורינג מקצועי, התמחות פרקטית, ובסופו של דבר, השמה בתפקיד החדש.

תוכנית הכשרת הסייבר למפוני כפר עזה / צילום: יח״צ Elevation

תוכנית שלישית שמקדמת אלוויישן היא תוכנית פודטק שנוצרה בשיתוף מנהלת האגריפודטק בגליל, שמטרתה לשקם את הגליל ביום שלאחר המלחמה. לשם כך התוכנית מכשירה 120 עובדים לתפקידים המתפתחים בתעשיית הפודטק. ההכשרה מתבצעת בהתאם לצורך בשטח.

לדברי שניר, "אנחנו חייבים לייצר לאנשים תקווה, עתיד והמשכיות. תפקיד ההייטק הוא לשפר את העולם, וזה אומר לא רק להגדיל את הכנסות המדינה ולייצר מקומות עבודה, אלא גם להיות קטר ערכי שמושך קדימה ויוזם במשימה של בניית מדינת ישראל".

חברת CyberProof ומרכז ThriveDX

שיתוף-פעולה בין חברת CyberProof למרכז ThriveDX יאפשר לעשרות מפוני ומפונות קיבוץ כפר עזה לעבור הסבה מקצועית לתחום הסייבר. התוכנית הינה יוזמה פרטית של שתי החברות, במטרה לתמוך ולסייע תעסוקתית למפוני הקיבוץ.

הקורס יינתן למפונים במימון מלא, יימשך כחצי שנה וישולבו בו מפגשים במודל היברידי. התוכנית תכלול גם ביקורים בחברות הייטק מובילות, השמה, הכנה לראיונות עבודה ועוד. בתוכנית ילמדו המפונים נושאים כמו ניהול רשתות, יסודות אבטחת סייבר, אבטחת רשת ואפליקציה, טיפול באירועי סייבר, ניתוח תוכנות זדוניות, ניהול סיכונים, מודיעין ואיומי סייבר ועוד.

התוכנית מנוהלת על ידי מעין כהן חזיז מנהלת סייט ישראל וסמנכ"לית משאבי אנוש גלובלית ב-CyberProof, אלון פוטרמן מנכ"ל הקרן לשיקום כפר עזה, ורותם גרין מנהלת פרויקטים ב-ThriveDX.

לדברי כהן חזיז, "אנחנו שמחים להוביל יחד עם שותפינו את היוזמה המיועדת לחברי וחברות קיבוץ כפר עזה המאפשרת לפתח קריירה חדשה בעולם הסייבר. זו הזדמנות מיוחדת להעניק כלים מקצועיים, יכולות טכנולוגיות ומנטורינג לטובת יציבות תעסוקתית עם אופק קידומי בתעשייה חדשנית וצומחת".

פוטרמן מציין כי "משימת העל שלנו עתה היא לייצר הזדמנויות אינסופיות לנשות ואנשי עוטף עזה. המהלך יאפשר לפתוח דלתות אסטרטגיות בעולם ההייטק, ויש פה מודל לחיקוי בדרך שבה חברה במגזר הפרטי מסייעת במאמצי בנייתה מחדש של קהילה שנפגעה כל כך קשה ב-7 באוקטובר״.

קפה גרג שדרות

לאחר חצי שנה למלחמה, שבמהלכה נסגר סניף קפה גרג בשדרות, פותחת הרשת סניף דגל מחודש בעיר, בהשקעה של כ-550 אלף שקל. הסניף משתרע על שטח של כ-200 מ"ר וכולל כ-100 מקומות ישיבה. כאות הזדהות עם משפחות החטופים הוצב שלט ענק עם הסיסמה הקוראת להשבת החטופים Bring Them Home לצד הסרט הצהוב המסמל חופש.

סניף גרג החדש בעיר שדרות / צילום: אסף לוי

"הצלחנו לפתוח בשדרות סניף מחודש לאחר שיפוץ מאסיבי, ולגייס עובדים מהעיר והסביבה", אומרים בעלי הרשת יאיר מלכה, גלעד אלמוג וניר אדרי. "שלט הענק שנתלה יהווה אזכור יומי לכולנו כי אחינו ואחיותינו עוד מוחזקים בידי חמאס בעזה, ולא נוריד אותו עד שאחרון החטופים ישוב לביתו".

yes

בעקבות המצב הביטחוני ובמטרה להקל על שהיית הילדים בבתים, חברת yes פותחת את כלל ערוצי הילדים בחינם וכן את ה-VOD kids, ללא צורך בפנייה לשירות לקוחות. השידורים ניתנים לצפייה גם באפליקציית +yes לנייד ולטאבלט, והמהלך יימשך עד סוף חג הפסח.

עוד כתבות

רחפן של חברת DJI הסינית / צילום: ap, Shizuo Kambayashi

אחרי טיקטוק, ארה"ב בדרך לחסום את פעילות ענקית הרחפנים הסינית

הצעת חוק חדשה קוראת לחסום את הגישה של חברת DJI הסינית לתשתיות התקשורת בארה"ב, מחשש לריגול ● הערכה: המהלך יקפיץ את מחירי הרחפנים בארה"ב, המשמשים בעיקר חקלאים

מערכת טילי פטריוט / צילום: Reuters, Baz Ratner

אחרי למעלה מ-30 שנה: ישראל נפרדת ממערכת הנשק המיתולוגית. זו המחליפה

33 שנים מאז שהוטמעה בישראל, בחיל האוויר התחילו בתהליכי פרידה ממערכת הפטריוט, שהצליחה ליירט תשעה איומים במלחמה הנוכחית ● למה מפרישים אותה דווקא עכשיו, מה הבדלי המחירים למערכת המחליפה קלע דוד ואילו שכבות הגנה נוספות יש לישראל? ● גלובס עושה סדר

אתר בנייה / צילום: Shutterstock

גורם בענף הבנייה: 8,000 פועלים פלסטינים כבר נמצאים בישראל; במנהל האזרחי מכחישים

הגורם טוען כי מדובר בפועלים שכבר עבדו בעבר בארץ, וקיבלו לאחרונה אשרות חדשות מהשב"כ ● במנהל האזרחי מתעקשים: "אין כרגע אישור להכנסת פועלי בניין לישראל"

מודעה המציגה נשק איראני ברחוב בטהרן, השבוע / צילום: Reuters, Majid Asgaripour

לא בעזרת הצבא: כך יכולה ישראל להכריע את איראן

התקיפה האיראנית הכושלת נגד ישראל יצרה חלון הזדמנויות נדיר לסיכול התחמשותה הגרעינית של איראן ● במקום לפתוח בעימות צבאי, מהלך בעל השפעה מוגבלת, לו מתנגדת הקהילה העולמית, ישראל צריכה לגבש כוח משימה בין־לאומי שמטרתו לחנוק את איראן במישור הכלכלי

הדירה ברחוב פרישמן בשכונה א' בקריית ים / צילום: יח''צ

דירת ארבעה חדרים נמכרה ב-1.3 מיליון שקל. בכמה יקפוץ השווי לאחר תמ"א?

הדירה, בת 4 חדרים, מתפרשת על פני שטח של 105 מ"ר, כאשר לאחר התמ"א, תתקבל דירת 5 חדרים בשטח של כ־130 מ"ר הכוללת מרפסת, ממ"ד ומעלית ● הבניין עומד לפני הליך חיזוק ועיבוי, בעקבותיו שווי הדירה צפוי לקפוץ ל־1.8־1.9 מיליון שקל

שדה התעופה בדובאי / צילום: Shutterstock

הטיסות של ארקיע נדחו, ועשרות ישראלים תקועים בשדה התעופה בדובאי

עיכובים חריגים בטיסות ארקיע וישראייר מדובאי הביאו לכך שעשרות נוסעים תקועים בשדה התעופה מעל 24 שעות ● הסיבות לעיכוב: תקלות במטוסים שהובילו לשיבוש בלוח הזמנים ● עיכובים גם בטיסות לארץ מיעדים נוספים מאירופה

יו''ר הפדרל ריזרב, ג'רום פאוול / צילום: Associated Press

פאוול שולל העלאת ריבית נוספת ומרגיע את המשקיעים

הריבית בארה"ב נותרה על שיעור של 5.5% בהתאם לציפיות ● על פי ההערכות, הנתונים הכלכליים החיוביים בארה"ב לצד האינפלציה הדביקה, מרחיקים את הסיכויים להפחתת ריבית בטווח הקרוב ● פאוול הדגיש כי הנתונים הכלכליים לא נתנו לפד את הביטחון להוריד את הריבית אך שולל אפשרות להעלאת ריבית

אלי עזור / צילום: ניב אהרונסון-וואלהnews, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

זכיות הלוטו של אלי עזור: אקזיט טכנולוגי ענק בוול סטריט והשקעת גז בבורסה בת"א

בשבוע שבו ניצח עזור במאבק שניהל על זהות הדירקטורים בחברת תמר פטרוליום - השקעה שבה הוא מורווח מאות מיליוני שקלים - הושלמה מכירתה של חברת טכנולוגיות הלוטו נאוגיימס, בעסקה שהזרימה לכיסיו 178 מיליון דולר ● נאוגיימס תימחק מנאסד"ק שבה הונפקה ב־2020

החוק שיאשר לסנן את הבוס אחרי העבודה / אילוסטרציה: גלובס, חומרים: Shutterstock

החוק שיאסור על הבוס להתקשר לעובד אחרי שעות העבודה והסיכוי שיגיע גם לישראל

שוק העבודה בעולם ממשיך להתאים את עצמו לצרכיהם של דור המילניום וה–Z: הקנדים יעגנו בחוק התקציב את "הזכות להתנתק" ● גם מדינות אחרות מקדמות מהלכים שמגדירים מתי נגמר יום עבודה ומתי מותר לפנות לעובדים ● האם יש סיכוי לחקיקה דומה גם בישראל?

מנכ''ל SMCI, צ'ארלס ליאנג, מנכ''ל אנבידיה, ג'נסן הואנג, מנכ''לית AMD, ליסה סו / צילומים: רויטרס - Jonathan Ernst, Mark Lennihan ,AP, Chiang Ying-ying

דוחות חברות השבבים חושפים את האתגר הגדול של הסקטור הלוהט בוול סטריט

השבוע פרסמו שתי חברות שבבים גדולות, AMD ו-SMCI, את התוצאות הכספיות שלהן ואיכזבו את המשקיעים ● בתגובה לדוחות, מניות שתי החברות צוללות בחדות במסחר בוול סטריט יחד עם אנבידיה שנסחרת בירידות ● מומחים מסבירים: "יש ביקוש והשקעות של חברות גדולות, אבל ההכנסות לא מתרוממות"

מוצרי תנובה בסופרמרקט / צילום: טלי בוגדנובסקי

מסנפרוסט ועד מאמא עוף: תנובה מעלה מחירים של עשרות מוצרים

מוצרי החלב המפוקחים של חברת המזון הגדולה בישראל יתייקרו החל ממחר בשיעור של 4.48% ● בנוסף, תנובה הודיעה גם על העלאת מחירים של מוצרי החלב הלא מפוקחים וכן מוצרי סנפרוסט, מעדנות, מאמא עוף וטירת צבי בשיעור של עד 9.8% החל מ-16 במאי

סלט קרעי לחם ב''נעה אפייה מקומית'' / צילום: חיים יוסף

מסעדה מעולה בהרי ירושלים שמנסה לחבר את כל המנות ללחם

"נעה אפייה מקומית" של אלדד שמואלי רק התחילה לרוץ והשף גויס למילואים ● עכשיו היא מתרוממת, והקו המנחה: מנות שהולכות טוב עם לחם, והלחם מצוין

גלנט, נתניהו והלוי / עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: עמוס בן גרשום-לע''מ, AP

צווי מעצר בינלאומיים לראש הממשלה והרמטכ"ל: האם התרחיש הזה אפשרי ומה המשמעויות

בישראל מביעים חשש שבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג יוציא צווי מעצר נגד בכירים בשלטון הישראלי, ובראשם ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל ● מהן הסכנות שבהוצאת צווים כאלה, באילו מדינות הם עלולים להיעצר, ומי ההרכב שיקבל את ההחלטה ● גלובס עושה סדר

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / צילומים: AP, Shutterstock

רפיח או עסקה? כלכלנים מעריכים איך יגיבו הבורסה והשקל לתרחישי המלחמה

ישראל נמצאת בפני צומת אסטרטגי, כששתי אופציות מרכזיות על השולחן ● הראשונה היא עסקה שכוללת החזרת חטופים לצד הפסקה זמנית של הלחימה ● השנייה היא ככל הנראה פעולה נרחבת של צה"ל ברפיח ● שלושה כלכלנים בכירים מנתחים את השפעתם של התרחישים השונים על השקל, הבורסה והגירעון התקציבי

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

נעילה אדומה בוול סטריט: המדדים סיימו את החודש הכי גרוע השנה

נאסד"ק ירד ב-2% ● אמזון פרסמה את הדוח הרבעוני - עקפה את הצפי הן ברווח והן בהכנסות ● גוגל מסיימת את אפריל בעלייה של כ-9%, מטא בירידה של כ-10% ● טראמפ מדיה עלתה ב-50% בחמישה ימים, אך ירדה ב-20% מתחילת החודש ● פייפאל פרסמה תוצאות מעורבות ועדכנה כלפי מעלה את תחזית הרווח ● קוקה קולה עקפה את הציפיות, אך המניה ירדה

טל–אור כהן מונטמאיור, מנכ''לית CyberWell / צילום: הגר בדר

גילויי האנטישמיות ברשתות החברתיות זינקו מאז המתקפה האיראנית

דוח חדש של ארגון CyberWell, שנלחם באנטישמיות ברשת, מצביע על כך ששיעור ההסרה של תוכן שטנה בערבית נמוך לעומת אנגלית ● המנכ"לית: "האכיפה חייבת להיות יותר אפקטיבית"

מוחים פרו פלסטינים באוניברסיטת קולומביה משתלטים על בניין המילטון שבתוך הקמפוס / צילום: Reuters, Caitlin Ochs

רימוני הלם ומעצרים: המשטרה פינתה את המפגינים באוניברסיטת קולומביה

לבקשת ההנהלה, שוטרים פינו את ההיכל שבו התבצרו המפגינים ואת המאהל שהוקם על המדשאה • כ-100 מהמפגינים נעצרו בעימותים והמשטרה השתמשה ברימוני הלם כדי לפזר את המוחים • ההנהלה ביקשה מהמשטרה להישאר בקמפוס בשבועיים הקרובים

מותג משקאות האנרגיה BLU / צילום: Shutterstock

זה משקה האנרגיה ששווה לבעלת יקבי כרמל עד 450 מיליון שקל

חברת המשקאות הבורסאית כרמל קורפ התקשרה במזכר הבנות לרכישת מותג משקה האנרגיה BLU בסכום הגבוה משמעותית אף משווי השוק שלה עצמה

סניף של שופרסל / צילום: Shutterstock

רגע אחרי הפסח: שופרסל שלחה לכמאה עובדים מכתבי פיטורים

לא מדובר בהפתעה מבחינת העובדים, שלא מעט מהם תיארו בתקופה האחרונה כי הם חוששים למשרותיהם ● רק אתמול הודיע המשנה למנכ"ל ניצן גולדברג על עזיבתו את החברה

הלוחמים שנפלו בערב החג בעזה נהרגו מירי של טנק צה''ל / צילום: דובר צה''ל

הלוחמים שנפלו בערב החג בעזה נהרגו מאש צה"ל

רס"ר במיל' עידו אביב ורס"ר במיל' קאלקידן מהרי שנפלו בקרב במרכז הרצועה נהרגו מירי דו צדדי של טנק שחרג מגבולות הגזרה שלו ● חברי הקואליציה מפעילים לחץ כבד על ראש הממשלה נתניהו בקריאה להתנגד לעסקה לשחרור החטופים ● מחבל בעל אזרחות טורקית דקר ופצע קל לוחם מג"ב בירושלים • המגעים לעסקה: ישראל עדיין ממתינה לתשובת חמאס; ארה"ב, מצרים וקטאר יפעלו להבטחת תנאיה • דיווח: "ישראל מסכימה לשחרור 33 חטופים" • כל העדכונים