בחינה של מקרים מהעולם מוכיחה מעל לכול ספק: הסמכות של בית דין גבוה לצדק להתערב או לפסול חוקי יסוד מאוד מוגבלת וניתן לראות דוגמאות לכך, רק במדינות שהעם הצביע בהן לחוקה שלמה
מנדלבליט טוען ש"הייעוץ המשפטי לממשלה פועל יד ביד עם הדרג הנבחר לקידום המדיניות של אותו דרג נבחר" • בפועל הייעוץ המשפטי לממשלה פועל נגד הדרג הנבחר
קשה להבין כיצד ד"ר אסף הראל טוען כי לא ראוי לאפשר לשר המשפטים אמיר אוחנה להיות מיוצג על ידי עורך דין פרטי בעתירה נגד מינוייה של ממלאת מקום פרקליט המדינה. הוא למעשה מצדיק מצב אבסורדי שבו נמנע מראש משר בממשלה להיות מיוצג כראוי בבית המשפט
השיטה שלנו למינוי שופטים דומה לזאת בטורקיה ויוון - האם אלה הדוגמאות שאנחנו צריכים?