בשיתוף
עדי סופר תאני / צילום: באדיבות המצולמת
עדי סופר תאני
מנכ״לית מטא (פייסבוק) ישראל

"לצד כל גבר שהארגון מאפשר לו חוויית הורות משמעותית, יש אישה שתצליח להגיע לעמדות בכירות"

העשור שבו רובנו עושים את גרף הצמיחה הכי משמעותי של הקריירה שלנו, גם גברים וגם נשים, הוא העשור שבין גילאים 30-40. זה העשור שבו אנחנו מניחים את היסודות שיקבעו את מסלול הקריירה שלנו, ומכינים את הקרקע לתפקידי ניהול בכירים. אותו עשור, על פי רוב, הוא בדיוק התקופה שבה רוב האנשים בוחרים להקים משפחה. ועדיין, גם ב-2022, האתגר של איך לעשות את שני הדברים האלה יחד, לבנות קריירה משמעותית ולהקים משפחה - נופל בעיקר על נשים. בחלק גדול מהמקרים, נשים עדיין לוקחות על עצמן את התפקיד של ההורה הדומיננטי ואת התפקיד של המנכ״לית של הבית, וכתוצאה מכך חלק מהן מורידות את הרגל מהגז ומאיטות את הקצב במסלול המקצועי, והן עושות את זה בדיוק בעשור הכי משמעותי לקריירה שלהן.

הגברים מהצד השני, ממשיכים את מרוץ הקריירה בכל הכוח, לוקחים על עצמם תפקידים משמעותיים ומגיעים לעמדות בכירות גם כשהם הופכים לאבות. וכך, חלוקת התפקידים בבית מתקבעת - של הגבר כמחזיק המשכורת הדומיננטית ושל האישה כהורה הדומיננטי. רק כאשר שני בני הזוג יחלקו באופן שווה ואמיתי את המשימה של ניהול הבית וגידול הילדים - כשלשני בני הזוג יהיו ימים קצרים בעבודה, כששני בני הזוג ידעו את הדרך לגן ולחוגים, כששני בני הזוג יהיו אחראים על החיתולים ועל התורים לרופא, וששני בני הזוג, בשנת 2022, יצאו לחופשת לידה - רק אז שניהם יצליחו, לצד גידול הילדים, לנהל גם קריירה משמעותית. כדי לגרום לדבר הזה לקרות, גם לארגונים יש תפקיד חשוב.

עופר איתני ועדי סופר תאני / צילום: הראל מדהלה - ספארק סטודיו
 עופר איתני ועדי סופר תאני / צילום: הראל מדהלה - ספארק סטודיו

הם חייבים לאמץ מדיניות שוויונית אמיתית לגברים ולנשים, ולאפשר לא רק לנשים לנהל קריירה ולהיות אימהות, אלא גם לא לשלול מאבות את הזכות להורות שוויונית ומשמעותית. זה די מטורף בעיני שבשנת 2022, ולמרות הדרך הארוכה שעשינו בכל מה שקשור לשוויון של נשים, עדיין רק 5% מהמנכ״לים בישראל הן מנכ״ליות - וזאת מציאות שאנחנו פשוט חייבים לשנות בשביל כולנו, ובמיוחד בשביל הילדים שלנו.

לכורסה המעוצבת של עדי סופר תאני >

משתתפות נוספות