בשיתוף

מסע בזמן ובטבע: הטרנדים העיצוביים והחמים של 2022

מסע בזמן ובטבע: הטרנדים העיצוביים והחמים של 2022
שני חדד

ברשת IDdesign מסבירים כי תחום העיצוב השנה מביא עמו טרנדים חדשים ששמים במרכז את האווירה והחוויה הביתית. כשהמטרה היא לייצר זיכרונות משותפים שחרוט בהם לא רק הרגש, אלא גם מראה ויזואלי המשפיע על החוויה עצמה.


לפני שנתיים כולנו סברנו שהקורונה והמצב החדש בעולם יסתיימו במהרה, אבל לאחר זמן מה הבנו שהשינויים שהביאה עמה המגפה כאן כדי להישאר. כעת, כשאנחנו כבר רגילים לעשות הכול מהבית, כל חלל בו משרת אותנו למטרה אחרת והכול נדרש להיות יותר ויותר פונקציונלי. אז נכון, הבית ממלא היום מספר גדול יותר של תפקידים בחיינו, אבל בסופו של דבר צריך לזכור שהוא בראש ובראשונה מקום המגורים שלנו - המקום שבו אנחנו קמים בבוקר והולכים לישון, המקום שאנחנו מרגישים הכי בטוחים, ובו אנחנו יוצרים את הזיכרונות הכי משמעותיים שלנו.

כל החוויות שלנו בבית נעות סביב חללים מסוימים, והן לא תמיד נוצרות סביב המקומות שאנחנו מצפים מהן להיווצר. מכל רהיט בבית אפשר ליצור חוויה שתישאר איתנו לנצח, מכאן טבעי שנרצה שתהיה הכי נעימה שאפשר - חוויה מנחמת שכיף לחזור אליה. במיוחד לשם כך, עולם העיצוב מעלה השנה על נס את הטרנדים שיסייעו לנו להביא הביתה את התחושות הכי חמימות, המעוררות את הרגשות העמוקים שקיימים בתוך הנפש.

צילום: IDdesign
 צילום: IDdesign

חזרה לטבע
אם לומר את האמת - אין כמו לבלות בחיק הטבע ולשאוב קצת רוגע מפלטת הצבעים המלטפת והרוח שגורמת להכול להיראות כל כך נושם. תחושה מנחמת כזו אנו רוצים להכניס אלינו הביתה, במיוחד אחרי יום ארוך, שבסיומו בא לנו להירגע.

כיצד נעשה זאת? באמצעות שילוב של כמה אלמנטים שביחד מחזירים אותנו לטבע, לבסיס.

הדרך הטובה ביותר ליצור אווירה היא באמצעות שימוש בפלטת צבעים מתאימה. כדי להתחבר לטבע, פלטת הצבעים שלנו צריכה לכלול רק גוונים שאפשר למצוא בטבע בצורתם האותנטית. והכי טבעי זה לחזור לאדמה, לשורשים ולהשתמש בצבעי האדמה - גווני חלודה עוזרים להשיג מראה של קרקע פוריה ובתולית; ניתן גם להשתמש בגוונים פחות עזים, כמו טרה-קוטה, שאומנם לא מושכים את תשומת הלב, אבל עדיין מסייעים לקבוע את הטון הכולל. גווני אדמה חומים משרים תחושה של מדבר, המקום המושלם לתפוס בו פינה, לנשום עמוק ולתת לשלווה להיכנס פנימה. ביחד עם כל אלה ניתן לשלב גוונים ירוקים עם אופי קצת יותר ניטרלי כמו מרווה - כדי להכניס יותר חיים לתוך הבית. אפשר גם לבחור בצבעי קרם ואפור כדי להעביר תחושה יותר שקטה ונינוחה, במיוחד אם המטרה שלנו היא ליצור אווירה רגועה.

דרך נוספת להכניס את הטבע הביתה היא חיקוי הצורות המצויות בו. בטבע אין קווים ישרים, הכול מעוקל וזורם, ללא מקטעים, קווים ישרים לרוב מקושרים עם עיצובים יותר מודרניים ואורבניים. בעיצוב הבית החיבור לטבע נעשה בצורה שבה כל חלק אינו עומד לבדו, אלא הוא רכיב ממערכת אחת שבה לכל פריט יש את התפקיד שלווהוא תורם לאיזון.

צילום: IDdesign
 צילום: IDdesign

צילום: IDdesign
 צילום: IDdesign

לשאוב השראה מהעבר

אנחנו רוצים ליצור זיכרונות חדשים וחוויות בתוך הבית, אבל באותה המידה גם להציף זיכרונות נעימים מהעבר ולגרום לתחושת נוסטלגיה. פריטי וינטג', שמחזירים אותנו לתקופות אחרות ויותר פשוטות, יכולים לסייע בכך. כאן כדאי להשתמש בפריטי עץ כהה - כיסאות, שולחנות קפה, ספסלים, פריטי עיצוב וכל מה שיכול להחזיר את הנפש למקום בעבר.

הטרנד הזה מתכתב במיוחד עם הסגנון הנורדי שגם מככב כיום. מדובר בטרנד שמאופיין בקווי עיצוב אורגניים המתייחסים למגמה הירוקה. נעשה בו שימוש רב בחומרים טבעיים שאינם מעובדים תוך שילוב ומשחק עם מרקמים שונים (עץ, ראטן, אריגה גסה).

צילום: IDdesign
 צילום: IDdesign

להתנחם בתוך בד ממוחזר

אם כבר אנו עוסקים בחללים שיוצרים חוויה נעימה, ניתן ליצור אותה גם באמצעות מגע. לשם כך נעשה שימוש בבדים ומשטחים עם מרקמים יותר גסים ועשירים שמביאים איתם תחושה מנחמת ברגע שצוללים לתוכם.

עם עליית המודעות לנושא הקיימות, אנחנו רואים בתחום העיצוב שימוש הולך וגובר בחומרים מתכלים ובחומרים ממוחזרים. כולנו הרי מצפים מריהוט הבית להישאר עמנו לאורך זמן, וזהו גם הרעיון מאחורי קיימות. השנה הדבר בא לידי ביטוי בשימוש בטקסטיל מגוון, בעל מרקמים גסים ובדים הממחזרים פלסטיק. ורק כדי לסבר את האוזן - אפשר לייצר מטר אחד של בד מ-70 בקבוקי פלסטיק ממוחזרים. ללא ספק מדובר בטרנד שמרגיש טוב גם על הגוף וגם על הנפש.

צילום: IDdesign
 צילום: IDdesign

להכניס את הטבע לשולחן החג
הזיכרונות הכי טובים של רובנו הם כאלו שמשלבים בהם משפחה וחברים. כדי להכניס את האורחים שלנו לתוך סיפור הבית שלנו וליצור את האווירה החמימה שתלווה את החוויה של ארוחת החג, אפשר לעשות שימוש גם בפריטים שונים. לכן כשעורכים את שולחן החג השנה, אפשר להשתמש בפריטים ששואבים השראה מסמלים וצורות אתניות, אבל מעוצבים באופן מודרני. כך נוכל לשדר חיבור למסורת לצד עכשוויות. כלי קרמיקה א-סימטריים עם קווים מעוקלים וצבעים חמים יסייעו ביצירת התחושה הראשונית, אך עם זאת ישרו אווירה יוקרתית ומודרנית.

אז איזה טרנד תרצו להכניס השנה הביתה?
הקולקציות החדשות של IDdesign מחכות לכם כאן.

משתתפות נוספות

תהליך היצירה