בשיתוף
ד''ר אפרת ברון הרלב / צילום: הראל מדהלה - ספארק סטודיו
ד"ר אפרת ברון הרלב
מנהלת מרכז שניידר לרפואת ילדים

"הפמיניזם המודרני הוא להפסיק לקיים השוואות, עלינו לחזק ולהעצים את הדומה והשווה בין ילדים וילדות"

כל אישה הייתה פעם ילדה. אל מרכז שניידר לרפואת ילדים מגיעות אלינו התינוקות, הילדות והנערות שהן נשות העתיד שלנו. לכל אחת מהן עולם שונה, ורקע תרבותי, דתי ואישי שונה. החזון שלי כמנהלת בית החולים, הוא להעניק לילדים ולילדות שאנו מטפלים בהם לא רק רפואה, אלא גם בריאות. עולם הבריאות כולל בתוכו תחומים לא טריוויאליים כגון: הנגשת עולמות האמנות והמוסיקה, גירוי מחשבתי של חדשנות, ומחקר, והתייחסות לתפיסות עולם רחבות, שהן מעבר לטיפול הרפואי. באופן זה, אנו לוקחים חלק, ולו קטן, בעיצוב תפיסת החיים של הילדים והילדות שאנו פוגשים, בדרכם לעולם הבגרות.

ד''ר אפרת ברון הרלב / צילום: הראל מדהלה - ספארק סטודיו
 ד''ר אפרת ברון הרלב / צילום: הראל מדהלה - ספארק סטודיו

בעיניי, האתגר הוא לגרום לילדה כבר מגיל צעיר, בלי להגיד זאת במילים אלא דרך מעשים, להפוך לאישה עצמאית, שואלת, חוקרת, מתעניינת, פתוחה, גמישה ולא חוששת. כך לדעתי הופכים ילדים, לאנשים מובילים. בית חולים לילדים הוא מקום בו ילד וילדה חווים חוויות קשות, אך דומות, וכך גם ההתמודדות שלהם דומה, על אף שהם בבסיס - שונים. זוהי הזדמנות שלנו - לחזק את הדומה, והשווה בין ילדים וילדות. עלינו המבוגרים מוטלת המשימה להעצים את היותם שווים (תרתי משמע) כבר משלב מוקדם. חינוך והעצמה משותפת לבנות ובנים כאחד, יהפכו אותם למבוגרים ומבוגרות מוצלחים ומוצלחות באופן שווה.

ד''ר אפרת ברון הרלב וורד רמון-ריבלין / צילום: הראל מדהלה - ספארק סטודיו
 ד''ר אפרת ברון הרלב וורד רמון-ריבלין / צילום: הראל מדהלה - ספארק סטודיו

הפמיניזם המודרני ,לשיטתי, הוא להפסיק לקיים השוואות, וכשאישה מצליחה לא לראות בכך דבר ראוי לציון, או יוצא דופן, אלא עניין ברור ומובן מאליו. קיומו של יום האישה נועד אולי להעצים נשים אבל בו זמנית, מזכיר לנו, שאנו נזקקות להעצמה. כולי תקווה שכשהילדות של היום תהיינה בגילי, לא נציין יותר את יום האישה, פשוט משום שהשיח יהיה על בני אדם מצליחים מכל התרבויות, המגדרים והמגזרים.

לכורסה המעוצבת של ד"ר אפרת ברון הרלב >

משתתפות נוספות