בשיתוף
דלית זילבר / צילום: הראל מדהלה - ספארק סטודיו
דלית זילבר
מנכ"לית מנהל התכנון של ישראל

"עצתי לנשים - תשתמשו בנשיות ככוח מפשר ומלכד"

לאורך כל הקריירה המקצועית שלי, מהתפקיד הראשון ועד הנוכחי כמנכ"לית מנהל התכנון, מלווים אותי שני עקרונות ברזל: תמיד ללכת עם האמת שלי ולא לעשות הנחות לעצמי.

נאמר כבר כי האדם עושה את התפקיד ולא ההיפך, ועל אחת כמה וכמה כאשר את מכהנת בתפקיד ציבורי וניתנת בידיך הזכות לקדם עשייה עבור ובשם הציבור הרחב - אותו ציבור שקולו לא נשמע ולא תמיד יש מי שילחם על רווחתו. כאשת מקצוע, בכל תפקיד אותו מילאתי בשירות הציבורי, דאגתי תמיד לצקת תוכן איכותי ורלוונטי לתפקיד ולהילחם על איכות הביצוע - אם באמצעות יזום תוכניות והכרעה בסוגיות תכנון שיתרמו לשיפור איכות החיים של הציבור הרחב, ואם על ידי קידום נושאי תפקידים ואנשי מקצוע שהמקצועיות והאמת הינם נר לרגליהם.

 כמתכננת ערים, אני רואה כיצד החיים של כולנו מושפעים מכל החלטה שמתקבלת - אם זו אותה גינה ציבורית קטנה מתחת לבית בה אנו מבלים אחר הצהרים עם הילדים, דרך האופן בו הרחוב, שכונת המגורים והעיר מספקים לנו את צרכי היום יום, ואם בכל הנוגע לתשתיות המסיביות - כבישים, מסילות ומתקני המים והאנרגיה, שקיומם התקין משפיע ישירות על איכות חיינו ועל עתידם של הדורות הבאים.

כאישה, אני שמחה להיווכח, כל פעם מחדש, כי הדרך להשפיע היא באמצעות יצירת שיח משתף ונינוח, הנעשה מעמדה של יושרה ומקצועיות, ושמושיב סביב שולחן אחד את כלל הכוחות והקולות, ויוצר שלם שהנו רב מסך חלקיו.

המסר שלי לנשים הוא: תהיו מקצועיות ותלכו עם האמת שלכן, תשתמשו בנשיות ככוח מפשר ומלכד, תפתחו את השיח המקצועי דרך המשותף והמאחד ודרכם תגיעו להסכמות הרחבות ביותר. אתן תופתעו לגלות כי לרוב, אנשים מעוניינים להתלכד סביב הפתרון הנכון והטוב, ורק מחכים שימצא מי שינגיש להם אותו - אם בשיח, ואם במתווה לפעולה ודרכם תגיעו להסכמות הרחבות ביותר. ברמה האישית: תדעי לא לוותר לעצמך ולהשתמש ביכולות המולטיטאסקינג שלך - לעשות גם וגם, ריבוי משימות, מתוך כח, אהבה ואמונה בדרכך.

לכורסה המעוצבת של דלית זילבר >

משתתפות נוספות