התכנון המרכזי מעלה מחירים לצרכנים והופך את ענף החלב להפסדי ליצרנים • הממשלה תהיה חייבת להידרש לרפורמה שכוללת פתיחה ליבוא
גם אם יש ריכוזיות בענף המזון, היא נובעת בעיקר מצרכנות לא נבונה • עוד תחרות תעזור אך ורק אם הצרכנים יקפידו להשוות מחירים
המחירים אומנם עולים, אבל האשמת החברות לא רק שאינה מועילה, היא אף מזיקה לכלכלה בטווח הארוך
בניגוד לעבר, השאלטר של הנמלים לא מוחלט • הנמלים הפרטיים ישמחו להגביר את קצב הפריקה, מה שיסייע לשבירת המצור על כולנו
הניסיון לחייב עצמאים להתקין התקן תשלום אוטומטי ברכב על מנת שהוצאות הדלק יוכרו להם כהוצאה מוכרת, נטפל לאזרח הקטן, בעוד הכסף הגדול והפתרון לגודש נמצא במקום אחר לחלוטין
במקום רק להגן רק על בטיחות הציבור, התנהלות מכון התקנים סביב רפורמות התקינה מעלה שהוא פועל כדי למנוע תחרות בכל מחיר
החלת שקיפות באגודות העותומניות, ביטול פיקוח על מחירי החמאה וביטול חובת התקן למניעת שכחת ילדים ברכב - אלה צעדים צעדים פשוטים אך כאלה שיקלו על כל האזרחים ושרי הממשלה הנכנסת יוכלו לבצעם בתוך זמן קצר מאוד
תחום התחבורה מנוהל באופן כמעט מוחלט על ידי הממשלה טהיא זו שבהתנהלות ריכוזית גורמת לעלייה בפקקים ובגודש • חשיבה כלכלית קפיטליסטית, המבוססת על תמריצים תחרות ושוק פרטי היא הפתרון לבעיית התחבורה
גופים חזקים עם השפעה פוליטית ותקשורתית, כמו ההסתדרות, ארגוני המורים וגילדות מקצועיות, פועלים לפי חוק מימי הטורקים המאפשר להם לפעול ללא כל דיווח לציבור • אם גנץ באמת רוצה להיטיב עם הציבור - עליו לחתום על התקנות שיחילו עליהם כללי מינהל תקין ושקוף
בשני טורים שפורסמו ע"י פרויקט "המשרוקית" הוצגו נתונים שלכאורה מראים כי אין מקום לשוק חופשי ביחס למשק החלב, וכי יבוא החמאה פגע בשוק המקומי • אלא שבחינה מעמיקה של נושאים אלה מצביעה על מספר טעויות בניתוח, כמו גם על נתונים חשובים שלא הוצגו
הדיונים שהתקיימו לאחרונה בוועדות הכנסת בנושא המחסור בביצים ובחלב, נערכו בשליטה מוחלטת של תפיסות מהשמאל הכלכלי, בניגוד לדעת רוב הציבור שסובל מההשלכות של השוק המתוכנן • הסיבה שלא שמעתם על זה, היא כי העיתונות הכלכלית לא טרחה לדווח על כך
ממשלת ישראל לא צריכה לפתור את המשבר החמור בתחבורה הציבורית בזמן הקורונה, היא צריכה פשוט להפסיק להיות הגורם שבגללו המשבר קיים מלכתחילה
אי אפשר לדעת מתי יסתיים משבר הקרונה, ולכן הממשלה צריכה להחליף דיסקט: במקום צעדים שמאפשרים לנפגעים לשבת ולחכות שהמשבר יחלוף, היא צריכה ליזום צעדים שילמדו אותם להתקיים עצמאית במהלכו
אם אנו רוצים ביטחון תזונתי, צריך לפעול להגדלת ההיצע באמצעות צעדים כמו תמיכה ישירה בייצור מקומי, לצד ביטול מלא וסופי של משטר המכסות, המכסים ופיקוח המחירים
במדינת ישראל אין שוק חופשי ותחרות בריאה בין אמצעי התקשורת. הדבר גורם בצורה ישירה לירידה המתמשכת באמון הציבור בתקשורת
בשנה האחרונה פרץ מחסור חמור בחמאה • המשבר הזה הוכיח מעל לכל ספק למה צריך לבטל את משטר התכנון ולפתוח את השוק ליבוא חופשי • דעה
למשק יש יכולת להתמודד ולהעלות את הפריון הנמוך בכמה דרכים: חיסול רגולציה והשקעה בתשתיות ובהון אנושי • דעה
ליברמן יכול להיות זה שבזכותו תהיה תחבורה בשבת. כדי להתחשב בציבור הדתי, היא לא תהיה ציבורית. כך ייפתר משבר הקמת הקואליציה
שירותים כמו אובר מורידים את המחירים ואת כלי הרכב בכביש ומייצרים אפשרויות הכנסה לשכבות החלשות
הרגולציה הקיימת פוגעת בערוצים שמתחרים מול העולם. רק ביטולה תאפשר להם לשרוד בעולם התקשורתי
המיזוג בין רשת וערוץ 10 מתבקש בסביבת אסדרה מפלה ומיושנת