גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מכוניות היברידיות

מכוניות היברידיות כוללות שני מנועים – מנוע בנזין ומנוע חשמלי. מכוניות אלה מפחיתות את הזיהום ואת ההוצאות על דלק – אבל מדינת ישראל מפסיקה לעודד את רכישתן

מכוניות היברידיות מצוידות במנוע בנזין לצד מנוע חשמלי, המשלימים זה את זה. בעוד שמנוע בנזין מאפשר נסיעה למרחק רב יותר מאשר המנוע החשמלי – המנוע החשמלי, כאשר נכנס לשימוש –מפחית פליטת גזים מזהמים לאטמוספירה, ומשפר את קצב צריכת הדלק.

ב-2018 נמסרו בישראל 267 אלף מכוניות בסך-הכול, מתוכן כ-25 אלף מכוניות "ירוקות", בדגש על מכוניות היברידיות (רובן בדגמי יונדאי איוניק וקיה נרו). בשנים האחרונות ביקשה הממשלה לעודד רכישת כלי רכב חסכוניים וידידותיים לסביבה באמצעות הטבת מיסוי – רוכשי מכוניות היברידיות נהנו ממס קנייה של 30% בלבד, בהשוואה למס של 83% על מכוניות רגילות (ההטבה תלויה בגודל המנוע, ואינה חלה על מכוניות יוקרה היברידיות).

בניגוד למגמה בארגון ה- OECD , שם ממשיכות המדינות לעודד ולתמרץ רכישת כלי רכב ירוקים, משרד האוצר הודיע ב-2019 כי יתחיל להעלות בהדרגה את המיסוי גם על כלי רכב ירוקים – עד שבשנת 2022 לא יהיו כלל הבדלים במיסוי בין כלי הרכב, זאת כחלק מצעדיו לסגירת הגירעון המתרחב.

לאור העובדה שמכונית היברידית מאפשרת לנסוע מרחק גדול יותר מבלי להעלות את צריכת הדלק, הביקוש לה קשור קשר הדוק למחירי הדלק.

יצרניות רכב ברחבי העולם ממשיכות לפתח דגמים חשמליים ולשפר את טווח הפעולה שלהם, אך במקביל אינן זונחות את כלי הרכב ההיברידיים. טויוטה ופורד, למשל, ממשיכות להרחיב את היצע הדגמים ההיברידיים שלהן.

עוד כתבות

רכב חשמלי בטעינה. עיוותי מס הופכים אותו לפחות משתלם / צילום: Shutterstock

זכאים לרכב מהעבודה? הבחירה בדגם חשמלי פחות משתלמת בגלל עיוות מס

מס שווי השימוש העתיק, שמכניס למדינה 5 מיליארד שקל בשנה, לא מותאם לעידן הרכב החשמלי: מציע "הטבה" שנשחקת במהירות ומספק מוטיבציה שלילית לעבור לרכב חסכוני וירוק • בציי הרכב ממשיכים להעדיף רכבי בנזין מזהמים, אבל נראה שהאוצר מעדיף זאת כך

רכב פלאג־אין של וולבו בטעינה / צילום: יח''צ

בענף נערכים לצמצום היבוא של רכבי פלאג-אין ב-2024 בגלל עליית המס בינואר

יבוא רכבי פלאג־אין צפוי להצטמצם ב-2024 עם ביטול הטבת מס הקנייה על רכבים אלה, שתעלה את תקרת המס על כלי רכב אלה מכ-55% כיום ל-83% • סמארט חשמלית נחתה בארץ • ועוד חדשות מענף הרכב

יונדאי קונה הייבריד / צילום: יח''צ

יונדאי קונה הייבריד: קפיצת מדרגה, גם במחיר

הדור החדש של הקרוס־אובר הקומפקטי של יונדאי מייצג שדרוג משמעותי ביחס לקודמו בכל הנוגע לנוחות, שימושיות משפחתית וחיסכון בדלק • המחיר זינק, אבל לפי ההסתערות נראה שהלקוחות לא מתרגשים

סובארו קרוס־טרק 2023 / צילום: יח''צ

סובארו קרוס־טרק 2023: לוקחת ברצינות את השם "פנאי־שטח"

המצטרפת החדשה למשפחת סובארו לא זולה וצורכת לא מעט דלק • אבל היא מאפשרת נסיעת שטח שנדיר למצוא בשוק המשפחתיות

טויוטה קורולה הייבריד 2023 / צילום: יח''צ

כבר לא מכונית עממית: הדור החדש של טויוטה

הדור החדש של טויוטה קורולה שומר על העיצוב המוכר ומציע מערכת הנעה מחוזקת וחסכונית, תא נוסעים איכותי וספיגת זעזועים נוחה • אבל המחיר מטפס לקטגוריה בעייתית

ניסאן ג'וק הייבריד / צילום: יח''צ

ניסאן ג'וק הייבריד: הרכב הפופולרי, בגרסה הירוקה

הגרסה ההיברידית החדשה של ניסאן ג'וק שומרת על העיצוב התוסס של הסדרה ומשלבת ביצועים נמרצים עם התנהגות כביש מהנה • אבל יש בפלח אופציות רהוטות יותר

aiways u6 2023 / צילום: יח''צ

שלושת דגמי הקרוס-אובר החדשים שמגיעים לישראל

חברת אוטו-חן משיקה דגם חדש של רכב הקרוס-אובר AIWAYS • לנדרובר מציעה גרסת 8 מקומות לדגם הדיפנדר בישראל • וקרסו משיקה בארץ גרסה היברידית וחשמלית לדור החדש של ניסאן x-trail

דגם הקרוס אובר Coffee של WEY / צילום: תמונת יצרן

נחת בישראל: מותג הפרימיום הסיני WEY שמיובא על ידי סמלת

הדגם הראשון, קרוס-אובר גדול עם הנעת פלאג-אין, טווח חשמלי של 146 ק"מ וביצועים חזקים, יעלה החל מ-267 אלף שקל

סקודה אוקטביה פלאג־אין 2022 / צילום: יח''צ

הסקודה הזו יכולה להגיע קרוב ל-80 ק"מ על ליטר אחד של דלק. המחיר עשוי להרתיע

כחצי שנה לפני העלאת מס הקנייה על דגמי הפלאג־אין, מגיעה לארץ המשפחתית החדשה של סקודה • המחיר לא זול, אך מערכת ההנעה איכותית, ויש שפע של מרחב

מכונית טויוטה קרולה / צילום: יח''צ

מדוע יצרנית הרכב הגדולה בעולם לא נכנסת לטרנד הכי לוהט של שוק הרכב?

טויוטה, מלכת הרכבים ההיברידיים, תפסה את עיניהם של מספר ארגוני סביבה בשל היסוסה להפוך את ההיצע שלה לחשמלי לחלוטין • היעד של טויוטה עומד על 3.5 מיליון כלי רכב חשמליים עד 2030, שיהיו יותר משליש מהמכירות הנוכחיות שלה - בעוד שיצרניות רכב מתחרות מבטיחות להגיע ל-100%

ג'נסיס GV60 חשמלית / צילום: יח''צ

החשמלית הקוריאנית המפוארת שהמלאי השנתי שלה נחטף בתוך שבוע

לקרוס־אובר החשמלי של ג'נסיס יש עיצוב מרשים ותא נוסעים מרווח ומרגיע • גם הביצועים נמרצים, אם כי היא לא מיועדת למכורי הנהיגה הספורטיבית

טסלה קרוסאובר מודל Y / צילום: יח''צ

טסלה נאלצת להתמודד עם תחרות קשה בסין מצד שוק המכוניות הפורח

מכירות של מכוניות חשמליות והיברידיות בשוק הרכב הגדול ביותר בעולם צפויות להגיע השנה לשיא של 6 מיליון

הטענת רכב חשמלי / צילום: Shutterstock, guteksk7

המס על רכב חשמלי יעלה בשנה הבאה: מה "שכחו" באוצר לקחת בחשבון

המס על הרכב החשמלי צפוי להכפיל את עצמו כבר בשנה הבאה • אלא שתוכנית המס של האוצר גובשה ב־2019 ולא התחשבה בשינויים המטלטלים של שוק הרכב החשמלי, כמו עליית מחירי סוללות הליתיום • בעקבות התוכנית, הצמיחה של שוק הרכב החשמלי בישראל צפויה להיבלם

פחות היצע, פחות הטבות מס, מחירים גבוהים יותר והרבה מותגים סינים, לפחות על הנייר / צילום: Shutterstock, Fedorovekb

מלחמה, סגרים ורעידת אדמה: שוק הרכב נכנס לסיבוב נוסף של חוסר ודאות

האופטימיות ביחס ל-2022 נעלמה לאור המשברים הגלובליים • הרבעון הראשון בישראל אמנם צפוי להסתיים עם נתוני מכירות חיוביים אבל בהמשך ממתינים לרוכשים מלאים מכווצים והיצע מוגבל • בינתיים, המותגים הסיניים ממשיכים לזרום לשוק הישראלי

יונדאי קונה הייבריד 2022 / צילום: יח''צ

המחיר של יונדאי קונה הייבריד החדשה קפץ באלפי שקלים. לא בטוח שיש הצדקה

הגרסה ההיברידית המחודשת של יונדאי קונה יקרה יותר משמעותית מהגרסאות הקודמות, מה שמציב אותה בנקודת פתיחה מאתגרת • נפח המנוע וההספק אמנם זהים, אך כשיורדים לכביש מרגישים את השיפור

מפעל ייצור של טסלה בשנחאי, סין / צילום: Reuters, Aly Song

בסין מסתכלים על ישראל ורואים שדה ניסוי לרכבים

כלי תקשורת בסין מדווחים כי בשנתיים הקרובות ייכנסו לשוק הרכב הישראלי עוד ועוד חברות סיניות, אשר רואות בו "שדה ניסויים" • יונדאי קונה הייבריד החדשה יוצאת לשוק • חברת האוטו-טק מכפר נטר צוברת תאוצה • השבוע בעולם הרכב

יונדאי סונטה גרסת הבנזין / צילום: יח''צ

יונדאי סונטה טורבו-בנזין: חווית נסיעה מהנה במחיר תחרותי

בימים אלו במשרדי הממשלה מתדיינים על עתיד המיסוי על רכבים חשמליים • היסטוריית העבר של הדיונים על מיסוי הרכב ההיברידי מלמדת כי ביטול הטבת המס על ההיברידיות החזיר לשוק את גרסת הטורבו-בנזין של יונדאי סונטה - גרסה זולה ואיכותית לא פחות מההיברידית, אבל גם צורכת הרבה יותר דלק

יו''ר ועדת הכספים, ח''כ אלכס קושניר / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

ועדת הכספים דחתה את ההצעה להפחית את הטבת שווי השימוש לרכב היברידי ופלאג-אין

ההטבות הקיימות יוארכו עד 2025, ותתווסף הטבה בגובה 200 שקל בשווי השימוש החודשי לרכב חשמלי צמוד • עפ"י נתוני רשות המסים, קרוב ל-120 אלף עובדים נהנים כיום מהטבת שווי השימוש ברכב צמוד היברידי ופלאג-אין

רכבים על הכביש בתל אביב. הנהג הישראלי צפוי להמשיך לשלם, ויותר / צילום: Shutterstock

בקרוב תשלמו יותר? באוצר שוקלים להעלות מסים על רכבים חדשים

הגאות בביקוש לרכבים הניבה למדינה 44 מיליארד שקל בשנת 2021 • בשנה הבאה משרד האוצר צפוי להגדיל הכנסות באמצעות רפורמות בתחום, כמו העלאת מס הקנייה והפחתת ההטבה על רכבים היברידיים • ספק אם המודל עסקי של יבואני הרכב הוותיקים יוכל לעמוד ברוחות השינוי

הטענת כלי רכב חשמליים בישראל / צילום: Shutterstock

בלעדי הנוסחה נחשפת: כך מתכננים ברשות המסים לייקר את שווי השימוש בכלי רכב היברידיים ופלאג-אין

הרשות פרסמה הצעה לשינוי חוק, לפיה הטבת שווי השימוש בכלי רכב היברידיים ופלאג-אין תרד ב-100 שקל בחודש בשנתיים הבאות • לעומת זאת, הטבת שווי השימוש על רכב חשמלי, שכרגע נוכחותו בציים מזערית, תוגדל ב-200 שקל לחודש