גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

נסיעה שיתופית (קארפול)

עוד כתבות

מונית של חברת Uber / צילום: Shutterstock

הסיבה לכך ששתי אפליקציות תחבורה עזבו את ישראל

אפליקציית התחבורה הגדולה בעולם, אובר, הודיעה לאחרונה כי תפסיק את שירותיה בישראל • להחלטה קדמו שרשרת של יוזמות לפתיחת שוק המוניות לתחרות, שנבלמו בחסות הלובי של איגוד המוניות • המרוויחות הגדולות מהעזיבה יהיו גט ויאנגו

עבודות באיילון צפון לקראת פתיחת מקטע חדש של נתיב פלוס בחמישי הבא / צילום: סיוון שחור, ענבה, לע''מ

נוסעים בכביש 1? הנה כל מה שכדאי לדעת על השינוי שיצא היום לדרך

נתיב פלוס בכביש 1 עובר באורך 26 ק"מ בין מחלף דניאל עד לכניסה למנהרת הראל • מהנתונים שנמדדו הבוקר עולה כי הנתיב הוסיף 7 דקות נסיעה לרכב פרטי, אך אוטובוסים הגיעו למהירות ממוצעת של כ-80 קמ"ש בשעות העומס • ומה עוד כדאי לדעת?

אפליקציית וייז / צילום: Shutterstock, DANIEL CONSTANTE

Waze תפסיק את שירות הנסיעות השיתופיות בעולם. בינתיים בישראל פועלים בכיוון ההפוך

לפי הודעת Waze, בחברה זיהו שינוי בדפוסי הנהיגה בכבישים ולכן החליטו להפסיק את שירות הנסיעות השיתופיות • בינתיים, בישראל ממשיכים לקדם נסיעות שיתופיות בהתלהבות

עומס תנועה. התחבורה הציבורית שלנו לא רלוונטית לחלק גדול מהאוכלוסייה / צילום: אייל פישר

תחבורה ציבורית תחילה, אגרת גודש בהמשך

האגרה לא תגרום לנהגים לעבור לתחבורה ציבורית כשזו מפגרת בשנות דור אחרי העולם • ללא שינוי מהותי, מדובר בעוד מס שאיתו על הציבור להתמודד

מגרש חניה / צילום: תמר מצפי

האם בקרוב נשלם הרבה יותר על חניה בכחול לבן ומה הסיכוי שאובר תעשה עלייה?

כחלק מהתוכניות של משרד האוצר לקראת חוק ההסדרים, נראה שמתארגנת יוזמה לאפשר למפעילי תחבורה ציבורית לאפשר לבעלי רכבים של 8 נוסעים ומעלה להסיע נוסעים בתשלום • בנוסף, בניסיון להדיר עוד ועוד רכבים פרטיים ממרכזי הערים, מבקשים לבטל את רף המקסימום בחניות כחול לבן

Via הישראלית רכשה חברת מיפוי תחבורה ב-100 מיליון דולר

החברה הנרכשת Remix מפתחת תוכנה שמשתמשת במידע כדי לעזור לערים לתכנן את מסלולי התחבורה שלהן • הרכישה נועדה להרחיב את הנתח של Via בשוק שמשלב תחבורה ציבורית ונסיעות שיתופיות

רחוב בתל אביב. גידול בכלי תחבורה זעירים / צילום: Shutterstock

מחקר חדש: למה הפקקים לא נעלמים בקורונה ומה יעלה בגורל התחבורה הציבורית?

ירידה של 30%-40% במספר האנשים בתחנות המרכזיות, עלייה בשימוש באופניים ובקורקינטים ונפח תנועה גדול בפריפריה - מחקר חדש מגלה כי הקורונה שינתה את דפוסי התנועה • הילה חדד-חמלניק, סמנכ"לית אסטרטגיה בנתיבי ישראל, אומרת בראיון כי כל תוכנית החומש של החברה תצטרך להשתנות

מוניות / צילום: ערן לם

רפורמה חדשה תאפשר נסיעה שיתופית במוניות

הנסיעה השיתופית במונית תופעל באמצעות מונה שיאפשר פתיחה של 4 נסיעות שונות במקביל • וסע שיזמין נסיעה שיתופית יקבל הנחה על דמי ההזמנה שכיום עולים כ-5 שקלים כאשר עם הצטרפות נוסעים נוספים יקבל הנחה גם על מחיר המונה

כביש 6 / צילום: תמר מצפי

בלעדי משרד התחבורה מקדם נתיב שיתופי חדש בכביש 6 בתמורה להוזלת תעריפים

שרת התחבורה רגב מקדמת הקמת נתיב תחבורה שיתופית וציבורית בכביש 6 • היוזמה להוזלת התעריפים והארכת הזיכיון עוררה התנגדות מהאוצר והמו"מ עם הזכיינים נקלע למבוי סתום • מקורבים לרגב: נקדם מכרז אם לא תהיה הוזלה בדמי המנוי

מיזם הרכב השיתופי של שגריר מתקשה להתרומם

דוחות שגריר ל-2019, שפורסמו בסוף חודש מרץ, חושפים כי פעילות שיתוף והשכרת הרכבים שלה Car2Go ייצרה בסיכום שנתי הפסד תפעולי של יותר מ-9 מיליון שקל, בהמשך להפסד תפעולי של כ-11 מיליון שקל שהציגה בפעילות זו ב-2018

עומס תנועה בניו יורק./  צילום: Mary Altaffer AP

קץ האוטופיה של אובר וליפט: כך התנפצו ההבטחות להפחתת העומס בכבישים

עוד ועוד ערים בארה"ב, בהן ניו יורק, סן פרנסיסקו ושיקגו, מטילות מסים חדשים על נסיעות במסגרת חברות ההיסעים המקוונות, לאחר שמחקרים חדשים הראו כיצד הן מקפיצות את העומס על הכבישים לעתים אפילו בעשרות אחוזים

"קארפולינג" וליסינג לרכבי יוקרה: יבואני הרכב מרחיבים את סל השירותים

יוניון מוטורס תשיק בחודשים הקרובים בישראל את "מותג הניידות" האירופאי החדש, ותיכנס לתחום שירותי שיתוף רכב ו"קארפולינג" • כלמוביל הודיעה על הרחבת פעילותה לתחום הליסינג הפרטי יוקרה

ערן יעקב ומיכל הלפרין / צילומים: תמר מצפי, כדיה לוי, עיבוד תמונה: טלי בוגדנובסקי

בלעדי אובר עוד לא כאן, אבל הרגולטרים כבר מתכוננים: רשות התחרות מקדמת הטבות מיסוי לנהגים בתחבורה שיתופית

ראש רשות התחרות מיכל הלפרין ומנהל רשות המסים ערן יעקב נפגשו כדי לדון במיסוי תחבורה שיתופית • הלפרין תומכת בפטור ממס על נהגים שמבצעים נסיעות • גורם ברשות המסים: "הנהגים הללו אינם שונים מבעלי עסק אחר. אין הצדקה עניינית או מוסרית לפטור דווקא אותם ממס"

שלד במושב הנוסע ברכב / צילום: Arizona Dept. Of Public Safety

השוטר נדהם: שלד במושב ליד הנהג כדי לנסוע בנתיב הציבורי המהיר בארה"ב

הפתרון היצירתי מדי של גבר שרק רצה לנסוע בנתיב המהיר לעבודה מבלי להזדקק לנוסעים נוספים

פקקי תנועה באיילון/ צילום: איל יצהר

אלו הם הכבישים שבהם משרד התחבורה רוצה להפעיל נתיב פלוס

במשרד התחבורה בוחנים את הרחבת "נתיב פלוס" לכבישים נוספים, כשבין היתר שוקל המשרד לייעד נתיבים לתחבורה ציבורית ונסיעה שיתופית בכבישים 1 ו-4 • המשרד מקדם את הנתיבים החדשים למרות שלא מתבצעת אכיפה מספקת בקיימים: אחד מכל 4 נהגים בנתיב נוסע בו בניגוד לחוק

יונדאי ו-Via השיקו בקליפורניה נסיעות שיתופיות ברכב אוטונומי / צילום: Via

דעה: הפתרון למצב התחבורה הוא הוליסטי – תחבורה שיתופית היא חלק בלתי נפרד

אחד החששות העיקריים של הנוסעים במעבר משימוש ברכב פרטי לתחבורה ציבורית, הוא התלות בפתרון תחבורה יחיד שאינו מספיק זמין ונגיש עבורם • פלטפורמות טכנולוגיות יכולות להאיץ את המעבר לתחבורה חכמה שמציעה מגוון שירותים המהווים יחד אלטרנטיבה לרכב הפרטי • דעה

מפגינים נגד אובר וליפט. "תפסיקו להתעלל בעובדים ובערים"  / צילום: Andrew Kelly, רויטרס

אובר וליפט משתפות פעולה נגד חוק חדש שיסדיר את מעמדם של עובדי "כלכלת החלטורה"

החוק יעניק לעובדים מסוימים הגנות וזכויות סוציאליות • לאחר שכשלו מאמציהן למנוע את החקיקה, אובר וליפט הקימו קרן משותפת של מעל 100 מיליון דולר כדי לסייע במאבק

פקק בכניסה לתל אביב / צילום: איל יצהר

באוצר לא מסתפקים באגרת גודש: מתכננים להטיל מס על חניה בעבודה ולהכניס את אובר

"גלובס" חושף כי תוכנית האוצר לצמצום הנסועה ברכב פרטי כוללת שורת צעדים מרחיקי לכת מעבר להטלת אגרת גודש • אבל גם לאחר כינון ממשלה חדשה, התוכנית צפויה להיתקל במוקשים ומכשולים - ממקבלי הרכב הצמוד, דרך הלובי של נהגי המוניות ועד הפוליטיקאים עצמם

פקקים בנתיבי איילון/ צילום: תמר מצפי

כל הדרכים מובילות לאגרת גודש: תוכניות "דרך ערך" ו"נתיב פלוס" למלחמה בפקקים הן רק ההתחלה מבחינת האוצר

במשרד התחבורה השיקו לאחרונה את תוכנית "דרך ערך" שמתגמלת נהגים בגין נסיעה בשעות השפל, לצד תוכנית "נתיב פלוס" שנועדה לעודד תחבורה שיתופית • לפי התוכנית של האוצר, שני המיזמים אמורים להוות בסיס טכנולוגי שיסייע בשלב הבא לגבייה של מס גודש

נתיב פלוס/ צילום: שלומי יוסף

נתונים חדשים על נתיב הקארפול: בכמה הוא באמת מקצר את הנסיעה בכביש החוף?

לפי חברת פיוצ'ר מוביליטי, זמן הנסיעה הממוצע ב-8 בבוקר מנתניה באזור מחלף פולג לקריית עתידים עומד על 45 דקות בנתיב פלוס, לעומת זמן נסיעה ממוצע של 62 ברכב פרטי בנתיב רגיל