גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

אופניים

קורקינט חשמלי

עוד כתבות

קורקינטים חשמליים על מעבר החצייה בתל אביב/ צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב

תאונות הקורקינטים מזנקות, וביהמ"ש מתערב לראשונה: להחיל ביטוח חובה על רוכבי קורקינטים ואופניים חשמליים

השופטת חדוה וינבאום וולצקי קבעה שאופניים חשמליים וקורקינטים הם כלי רכב מנועי, אך לא חייבה את המדינה לפצות הנפגעים במקרה של תאונה • השופטת גם "נזפה" במפקח על הביטוח: "נדמה שהוא בחר שלא להביע עמדה ברורה, אלא לחכות שגורמים אחרים במדינה יפעלו בתחום"

נפגעי הקורקינטים והאופניים החשמליים מתחילת השנה

מתחילת השנה: יותר מאלף רוכבי קורקינטים שנפגעו הגיעו לאיכילוב

חלקם של רוכבי הכלים החשמליים בתאונות דרכים חוזר לעלות אחרי ירידה בזמן משבר הקורונה • אחת ההצעות לשיפור המצב: בדיקת אלכוהול לרוכבי קורקינטים

פקח חניה / צילום: אריאל ירוזלמסקי

רכב פרטי ואופניים - כן. תחבורה ציבורית ושיתופית - לא. כך משגעת הקורונה את מדיניות התחבורה בעולם

דוח חדש של מרכז המחקר והמידע של הכנסת בחן את הפעלת שירותי התחבורה הציבורית בעת משבר הקורונה • על פי נתוני המדינות השונות נרשמה ירידה חדה של 80-90% בשימוש בתחבורה הציבורית

מדרחוב לוינסקי / צילום: דוברות עיריית תל אביב-יפו

מצטרפת למגמה המתרחבת בעולם: תל אביב מסבה רחובות למדרחובים

עיריית תל אביב תסגור לצמיתות 11 מקטעי רחובות בעיר לתנועת כלי רכב על פני 2.1 ק"מ הפרוסים ברחבי העיר • במקום מסלולי כביש, יוצבו שבילי אופניים ומתחמים לרווחת הציבור, כפי שנעשה רק לאחרונה ברחוב לוינסקי בעיר

תל אופן / צילום: תמר מצפי

המספרים המאכזבים מאחורי ההחלטה לסגור את מיזם "תל אופן" של עיריית תל אביב

ירידה חדה במספר המנויים לאורך 9 שנות המיזם ורווחיות תפעולית גבולית משקפות את הצניחה בביקוש עקב התפתחות שוק האופניים והקורקינטים החשמליים בת"א • חברת פרידנזון, מבעלות המיזם, בוחנת את המשמעות המשפטית של הודעת העירייה על הפסקתו, ואת זכותה לפיצוי

תל אופן / צילום: תמר מצפי

עיריית תל-אביב סוגרת את מיזם השכרת האופניים "תל אופן"

עד לאוגוסט ייעלמו האופניים ותחנות העגינה שפזורים ברחבי העיר • עיריית תל-אביב: "בשנים האחרונות חלה ירידה הדרגתית בהיקף השימושים, עקב התפתחות שוק האופניים והקורקינטים החשמליים והשיתופיים" • זכיינית הפרויקט: "החלטה שגויה"

הקורונה בצרפת: אישה עם מסכת הגנה מטיילת עם כלבה בפריס השוממת / צילום: AP

צרפת תצא מהסגר רק בעוד שבועיים. בתכנון: מסכות בחינם והרחבת שבילי האופניים

התוכנית לשבועות שלאחר ה-11 במאי תתפרסם מחרתיים, ולצד השבת גני הילדים, התחבורה הציבורית והעסקים לפעילות מתכננת הממשלה לעודד את התושבים לנסוע באופניים על מנת להימנע מהידבקות בקורונה

שביל אופניים על טיילת תל אביב / צילום: איל יצהר

קידום תחבורה ציבורית ושבילי אופניים: אושרה תוכנית המתאר לתחבורה

התוכנית שמה דגש על קידום תחבורה ציבורית ושבילי אופניים וצמצום הפערים בנגישות למוקדי תעסוקה • החברה להגנת הטבע: "מקווים שבעת יישומה של התוכנית יוחלט לוותר כליל על הקמת דרכים חדשות, ושיינתן דגש מוחלט על מערכות תחבורה ציבורית והסעת המונים"

רוכב על קורקינט חשמלי בתל אביב. / צילום: שלומי יוסף

עם השמש חזרו גם תאונות הקורקינטים

סוף השבוע השמשי גבה מחיר כבד מרוכבי אופניים וקורקינטים: לא פחות מ-21 פצועים הגיעו לבית החולים איכילוב • בעמותת אור ירוק מזהירים כי עם בוא הקיץ והשימוש הגובר בקורקינטים, מספרי הפצועים יוסיפו לעלות

אריק וונג, מייסד–שותף ומנכ”ל חברת הקורקינטים השיתופיים Wind  / צילום: איל יצהר, גלובס

"כשמדברים על קורקינטים מתמקדים בתאונות ולא בתמונה הרחבה. זה לא פייר"

מייסד ומנכ"ל ווינד אריק וונג מסרב לקבל את הביקורת - גם בעיתון זה - על הקורקינטים השיתופיים • מבקש "לבחון בכל תאונה את התנאים שהובילו אליה, בהם הגורם האנושי" • ומסביר למה ביפן, לעומת ישראל, אפשר להשאיר קסדה בחופשיות על הכלי, ואיך זה שלמרות כל האתגרים הוא אופטימי

רוכב על קורקינט חשמלי בתל אביב. / צילום: שלומי יוסף

דעה: הקורקינטים לא מפחיתים את העומס

לא השימוש בכלי רכב דו-גלגליים יקטין את גודש התנועה, אלא קיומה של תחבורה ציבורית, שמציעה להגיע בנוחות ובמהירות למספר גדול של יעדים במרחב העירוני

הפיילוט של ווינד - אופניים חשמליים להשכרה לטווח קצר / צילום: יח"צ

לא רק קורקינט: ווינד יצאה בפיילוט - אופניים חשמליים להשכרה לטווח קצר

החברה ביצעה השקה שקטה ופיזרה עשרות אופניים חשמליים ברחבי ת"א, לצד הקורקינטים שכבר פועלים בהצלחה • עדיין אין תאריך כניסה לפעילות שגרתית, ובשלב זה מדובר בניסוי • האופניים יושכרו תמורת 85 אגורות לדקת שימוש ללא דמי פתיחה

רוכבי אופניים בחירונה / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

רוכבי האופניים מכניסים את שוק הנדל"ן הספרדי להילוך גבוה

שטף של חובבי רכיבה מניע את הפיתוח של נכסים להשכרה בעיר הספרדית – והמחירים עלו השנה ב-15%

שביל אופניים על טיילת תל אביב / צילום: איל יצהר

הקץ לפקקים? התוכנית המדינית לקידום שבילי הליכה ואופניים נחשפת

לנוכח הפקקים, המאבק על זכות ההליכה ברגל על המדרכות ותאונות הקורקינטים, נחשפת היום התוכנית האסטרטגית לקידום שבילי אופניים והליכה ברגל • בהנחה שהתוכנית תאושר ואכן תיושם, הצפי הוא לחיסכון של עד 3.5 מיליארד שקל בשנה

קורקינט על כביש ראשי בתל אביב / צילום:  שלומי יוסף

דעה: המחיר הכלכלי של תאונות הקורקינט

לא ניתן למצוא בשוק ביטוח חובה לרכיבה על כלים חשמליים והפוליסות שכן משווקות יקרות ומוגבלות בכיסוי שהן מעניקות • דעה

הפתרונות לבעיית האופניים החשמליים והקורקינטים: חינוך ואכיפה / אילוסטרציה: אפרת לוי, גלובס

הפתרונות לבעיית האופניים החשמליים והקורקינטים: תשתיות, חינוך ואכיפה

נתוני משטרת ישראל מראים כי בתוך שנתיים הוכפלה כמות הדוחות על רוכבי הכלים החשמליים • אבל בשטח ניכר כי האכיפה עדיין לא מרתיעה, וגם התקנות של העירייה נוגעות בעיקר בכלים השיתופיים המהווים רק כרבע מכלל הרוכבים

משרד הבריאות מרים את הכפפה / אילוסטרציה: אפרת לוי, גלובס

משרד הבריאות מרים את הכפפה: משיק מערכת דיווח למעקב אחרי נפגעים בתאונות קורקינטים ואופניים חשמליים

חודש אחרי שהשקנו ב"גלובס" דיווח יומי על מספר נפגעי הכלים הממונעים, מצטרף היום גם משרד הבריאות למאבק שכולל קודם כול שקיפות של נתונים, ומודיע על מערכת חדשה שתסייע להציף ולטפל בתופעה: "אנחנו מודים ל'גלובס' ולבית החולים איכילוב על הקמפיין והעלאת המודעות לנושא"

מתוך אתר Laka - ביטוח אונליין לאופניים

דעה: לסגור כבישים בשבת לטובת רוכבי האופניים

נחוץ פתרון מיידי שיפחית את מספר הנפגעים מבין רוכבי אופני הכביש • דעה 

נפגעי הקורקינטים והאופניים החשמליים - מאז 18 בנובמבר 2019

עיריית ת"א מטילה מגבלות דרמטיות על חברות הקורקינטים השיתופיים

העירייה מפרסמת היום הנחיות חדשות ומחייבת את חברות הקורקינטים להצמיד קסדה ומספר רישוי • העירייה מצטטת את "גלובס" ובית החולים איכילוב שמפרסמים את מספר הנפגעים היומי מתאונות קורקינטים ואופניים חשמליים • כמו כן, תיאסר לחלוטין הנסיעה בחלקים מהעיר

גם בלי קסדה וגם שניים על קורקינט. / צילום: שלומי יוסף

דעה: אסור שהג'ונגל התחבורתי יהפוך לקרקס תקשורתי

היכולת של אתרי החדשות להקצות מקום לסיקור תאונות הדרכים די מוגבלת, ולפיכך הסטת השיח הציבורי בנושא רק ל"הפקרות של הרוכבים" מסתירה את התמונה הגדולה ופוגעת ביכולת לקיים דיון הכרחי בבעיית תאונות הדרכים בכללותה • דעה