גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

עיצוב אופנה

עוד כתבות

קרל לגרפלד, 1984 / צילום: Reuters

מה הפך את קרל לגרפלד לאחד המעצבים הגדולים במאה ה־20?

הוא היה ארסי, חד לשון, אמביציוזי באופן חריג ועם דחף בלתי נלאה להמציא את עצמו כל פעם מחדש • ביוגרפיה חדשה מנסה לפענח את דמותו הגדולה מהחיים

קרל לגרפלד והחתולה שופט / צילום: Reuters, BANG Showbiz

האורחת לה כולם יחכו בגאלה? החתולה של קרל לגרפלד

המעריצים תוהים האם יורשת העצר החתולית של מעצב אופנה ידוע יכולה לעשות היסטוריה על השטיח האדום

מימין: השחקן סת' רוגן, הפסנתרן ליברצ'ה, אדם סקוט / צילום: Reuters

ז'קט טוקסידו הוא הפריט החם של העונה. כך צריך ללבוש אותו

בתצוגות בגדי הגברים שהתקיימו במסגרת שבוע האופנה במילאנו כיכבו מקטורני טוקסידו בגרסתם הראוותנית • חוץ מידוענים שכבר הפציעו איתם בטקסי פרסים, האם גברים יעזו ללבוש אותם?

הזמר פארל ויליאמס, המעצב החדש של לואי ויטון / צילום: Associated Press, Joel C Ryan/Invision

הסלבריטאים הופכים למעצבים הראשיים של בתי האופנה הגדולים בעולם

לידוענים אין ידע בעיצוב, אך הם מביאים איתם קשרים, פרסום ונוכחות ברשתות החברתיות, ובכך מחזקים את כוחם של המותגים • המצב הזה דוחק הצידה את בעלי המלאכה האמיתיים: האופנאים

עפרי כהן / צילום: שלומי יוסף

מה מחפשות ביונסה, נעמי קמפבל וקיילי ג'נר בעמוד האינסטגרם של קיבוצניקית מהצפון?

עפרי כהן הייתה סטודנטית לסיעוד כשהחליטה לפתוח עמוד אינסטגרם שיציג פריטים ייחודיים של מעצבי אופנה צעירים • אלא שבמהרה התברר שהעיצובים שצדו את עיניה עניינו גם פאשניסטות כמו שרה ג׳סיקה פרקר וגווינת' פלטרו, שעוקבות אחריה באדיקות • בינתיים שמלות שחשפה הלבישו בין היתר את ביונסה וזנדאיה • והיא? עדיין בקיבוץ, עם טי-שירט שחורה ונעלי בלנדסטון

אלינור בר, בעלת ״החייטת״ / צילום: תמונה פרטית

מעצבת האופנה ששמה דגש על קיימות: "החשש להיכנס למערבולת של תזרימים שליליים תמיד מרחף"

אלינור בר (30) מנתניה • בעלת "החייטת" – עסק המקיים סדנאות ללימוד אופנה בדגש על עולם הקיימות ושימוש חוזר • "כעסק אקולוגי, אתגר מרכזי הוא לשמור על קיימות המוצר ולהנגיש אותו לשימוש חוזר תוך שמירה על רווחיות" •  גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז 

אלן רובן, עלת המותג ELLEN RUBEN וחנות בשוק הפשפשים / צילום: איליה מלינקוב

מעצבת התיקים והנעליים שחזרה מניו יורק לתל אביב: "הייתי בדיסנילנד למעצבים, פה מתייחסים אלינו כמו ילדים"

אלן רובן, מתגוררת ביפו, בת 51 ובזוגיות • בעלת המותג ELLEN RUBEN וחנות בשוק הפשפשים • " אין בישראל איגוד או ייצוג למעצבי אופנה. אנחנו חלשים מול הרשויות הממשלתיות והעירוניות בכל מה שקשור למסים ואי תמיכה בעסקים מתחילים" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז

מיטל נאמן, מייסדת ובעלת מוצג האופנה Meytal Neeman / צילום: אלבום פרטי

הסבא היה יצרן טקסטיל בתוניסיה, הנכדה ממשיכה אותו: "הבנקים מקשים, רבים נתקעים בשל היעדר אשראי"

מיטל נאמן, תושבת טירת צבי בת 37 • נשואה פלוס 2 • מייסדת ובעלת מותג האופנה Meytal Neeman • "אתגר משמעותי ליצרנים, במיוחד בהתחלה כשהמלאים קטנים, הוא למצוא את תהליך הייצור הכדאי ביותר. בעבר כבר נכוויתי מניסיון ייצור כושל כזה והזול הפך ליקר" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז  

ענת חפץ / צילום: איל יצהר

מעצבת האופנה הישראלית הכי מצליחה שאתם לא מכירים

כשענת חפץ החלה את דרכה כמעצבת אופנה, זה היה מקצוע די נדיר בישראל. היום היא כבר עובדת עם פריימרק, מרקס אנד ספנסר וטומי הילפיגר • הכירו את המעצבת הישראלית הכי מצליחה בעולם, שעכשיו גם מקימה מותג אופנה משלה

קרין מזרחי / צילום: גלית סברו

מעצבת האופנה שניצלה את הקורונה כדי להתכונן ליום שאחרי המשבר: "יצרתי קולקציה חדשה והקמתי אתר"

קרין מזרחי, ממודיעין, בת 37 • נשואה +6 • מעצבת שמלות כלה ובגדי ערב • "הסטודיו במקום בלי הרבה תנועה של קונים, אני לא יכולה להתבסס על לקוחות מזדמנים, זה מצריך שיווק חכם" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז 

רונן סמואל, מנכ''ל קורונית דיגיטל / צילום: כפיר זיו

קורנית תגדיר מחדש את הכללים בשוק האופנה? "נחבר בין הווירטואלי לפיזי"

יצרנית מערכות הדפוס לעולם הטקסטיל מבקשת להרחיב את פעילותה בתחום של עיצוב וניהול בעולם הווירטואלי והעברתם לפיזי • המנכ"ל, רונן סמואל: "העולם הווירטואלי הולך להיות מרגש. לנו זה קצת מוזר, אבל הילדים שלנו כבר 90% שם"

חנות של דולצ'ה וגבאנה / צילום: Shutterstock

דולצ'ה וגבאנה תפסיק להשתמש בפרווה; בוחנת מעבר לפרווה אקולוגית

גוצ'י ופראדה גם הן מפסיקות להשתמש בפרווה • לואי ויטון עדיין מוכרת קפוצ'ון עם פרווה במחיר של 25,900 דולר

אלונה ודניאלה צור, מקימות ובעלות מותג האופנה סיסטארז (Seestarz) / צילום: סיסטארז

איך הפכו עורכת דין ורואת חשבון לאייקון אופנה בזכות האינסטגרם

אלונה ודניאלה צור, מתל אביב • מקימות ובעלות סיסטארז (Seestarz) • "היו פקקים גדולים בנמלים. הכול היה בלגן אחד גדול, והמחירים עלו משמעותית" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז 

שלי אברהם, מעצבת אופנה וסטייליסטית / צילום: דעון אגז׳ה

"בעקבות הקורונה הבנתי שצריך לעשות התאמות של עיצובי בגדים, כדי להגדיל את קהל הלקוחות"

שלי אברהם, בת 38 נשואה +4 מאשקלון • מעצבת אופנה וסטייליסטית • "ההתרגשות בתצוגת האופנה הראשונה שלי הייתה כל-כך בשיאה, שלא הצלחתי לנשום ולהאמין שזה קורה" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז 

הגר קדם, בעלת מותג האופנה DUETIC / צילום: ורד פרקש

"לייצר בארץ אופנה, ובכלל בגדים, זה קשה ויקר. מה שעולה לקסטרו בסין חצי שקל, לי עולה 70 שקל"

הגר קדם, בת 35 מתל אביב, בעלת מותג האופנה DUETIC • "אחרי הסגר החלטתי לקחת הפסקה ולהשקיע את האנרגיה שלי לא בייצור קולקציות, אלא בלהכיר את הלקוחות ולדייק את הפריטים" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז 

שלומית אזרד, מעצבת אופנה / צילום: יערה מרדכי

"היו תקופות שהעסקתי יותר מדי עובדים, וכלכלית זה לא היה נכון. בקורונה למדתי שאפשר לצמצם"

שלומית אזרד, מעצבת שמלות כלה וערב, בת 39, אם לשלושה מבאר יעקב • למדה עיצוב אופנה בשנקר • "למי שמתחיל עסק חדש, אני מייעצת לקחת מישהו שיוריד ממנו את הנטל של האדמיניסטרציה. זו הוצאה, אבל זה משתלם" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז

מיטל סופר / צילום: תמונה פרטית

"בחודש פברואר 2020 שמתי בחלון הראווה את המסכות. אנשים עצרו רק כדי לצלם את הקוריוז"

מיטל סופר (40), נשואה + שני ילדים • בעלת בוטיק ואתר "מיטל סופר" • "הקורונה פתחה לי את הראש וגרמה לי להתרחב לכיוונים שונים שקשורים לאמנות שלי"

ענבל בן זקן, מעצבת בגדים ותלבושות, בעלת המותג MIZO / צילום: אלה גולן

"כסף שיועד לקניית דירה משמש אותנו למחיה בתקופה הזו"

ענבל בן זקן, בת 47, מעצבת בגדים ותלבושות, בעלת MIZO • "המחזור הפך להיות מינורי וקטן, ואני מנסה לא לסגור את העסק, למרות הכול" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז 

קשת נוסצקי / צילום: שי הנסב

"חזרתי להורים. גרתי עם כל הנעליים שעיצבתי בחדר אחד"

קשת נוסצקי, בת 24, מעצבת נעליים וסנדלרית • "אני מתחרטת שלא לקחתי הלוואה כשהקמתי את העסק" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז 

סיביל גולדפיינר מנכ"לית קום אל פו / צילום: איל יצהר, גלובס

"לאנשים אין כסף עכשיו, זה לא הזמן לצאת עם עוד קולקציה חדשה"

סיביל גולדפיינר, מנכל"ית חברת האופנה קום איל פו, על אופנה בימי מגפה • "אחד האתגרים הכי גדולים הוא ניהול מתוך חוסר ודאות. אי-אפשר לחזות ביקוש. אנשים קונים הרבה פחות בגדים, כי אין לאן להתלבש"