*** הכתבה בשיתוף לשכת יועצי המס
אנחנו מגיבים באופן פיזי לצבעים. צבע הוא אורך גל. אדום הוא הגל הארוך ביותר וכחול הקצר ביותר. לכן לצבעים יש אנרגיה והם יוצרים אפקט. בבחינה של הצבעים בארון הבגדים שלנו, נוכל לחדד את המסרים שאנו מעוניינים להעביר לאנשים שמסביבנו.
אדום: מעלה את לחץ הדם שלנו, מה שעוזר מאוד לזכירה של חומר. לכן כשאנו מעבירים פרזנטציה אפשר לשלב אדום בבגד. יש בו כוח ונוכחות. האדום עלול לגרור אימפולסיביות ולכן אינו מומלץ כשמבשרים בשורות קשות, או עובדים עם קהל קשה ואנטגוניסטי כמו למשל במחלקות גביית תשלומים.
עניבה אדומה תעביר את המסר של נועזות, נחישות וכוח.
שחור: השחור ממלא את ארון הבגדים של נשים רבות, מאחר שטענה רווחת היא כי מדובר בצבע מרזה. זו טעות. שחור הוא צבע עירוני שמשדר תחכום ואלגנטיות. הוא מסתיר פגמים, אך כאמור, אינו מרזה. הוא מאפשר לשמור על מסתוריות, אך אינו מתיר קרבה ואינטימיות, ועלול ליצור תחושה של דיסוננס.
עניבה שחורה תשדר עוצמה, מכובדת, תחכום וקור.
צהוב: זהו צבע של תשומת לב, אי אפשר להתעלם ממנו. הוא הבולט ביותר בטבע, חמים ומשדר אופטימיות בגווניו הבהירים. מדובר בצבע מאוד אנרגטי ולכן מתאים פחות לעולם העבודה. ככלל צהוב אינו מומלץ בקרב ילדים עם טמפרמנט תזזיתי. השילוב בין שחור לצהוב הוא מבהיל. בטבע השימוש בצבעים אלו מאותת על ארסיות וסכנה.
עניבה צהובה מעבירה מסר של התלהבות, עירנות, אופטימיות, ביטחון ומוחצנות.
כתום: צבע שמח, אנרגטי וחם, מתאים מאוד לאירועים ספורטיביים ולפעילות מחוץ למשרד. צבע חזק שלאורך זמן עלול ליצור תחושה לא נעימה, ולכן אינו מומלץ לעולם העבודה.
עניבה כתומה תשדר שמחה, חמימות ופתיחות.
ורוד: הצבע שגורם לאנשים להראות יותר צעירים מכפי גילם. ורוד מאפשר לאנשים להתקרב אליך מיד. הוורוד מרגיע תוקפנות ומומלץ ללבוש אותו כשרוצים להעביר מסרים קשים כמו רה-ארגון. הוא אמנם נחשב לצבע נשי, אך כיום נהנים גברים שלובשים אותו מריכוך המסר הנוקשה הגברי ובכך מאזנים את התקשורת איתם, וזו הופכת קלה יותר.
עניבה ורודה היא מרגיעה, חברותית וזורמת.
סגול: צבע שמקושר לעתים קרובות לרוחניות, גווניו הבהירים מקלים על תקשורת וחיבור בין אנשים. גווניו הכהים משדרים יוקרה ותחכום. מתאים לאנשים שעוסקים בטיפול, מכיוון שיש בו משהו שמוריד את החרדות ומרגיע.
עניבה סגולה בגוון כהה מעבירה מסר של תחכום ושיק יחד עם חשיבה מחוץ לקופסה.
ירוק: צבע של רעננות וטבע, מרחב וחשיבה חדשנית בגווניו הבהירים. צבע שמשאיר תחושה של רוגע ונעימות. קיים בו משהו מאוד הרמוני.
עניבה ירוקה משדרת שקט, שלוה, הרמוניה ויעילות.
כחול: הצבע האולטימטיבי בעולם העבודה. משדר אמינות ולויאליות. התמקדות ודבקות במטרה. יציבות ותחושה של שליטה. הוא מרגיע ומעביר סמכות. הכחול מצטלם טוב בטלוויזיה ולכן פוליטיקאים מעדיפים צבע זה.
עניבה כחולה תשדר נאמנות, אינטליגנציה, אמינותיושר ורהיטות.
חום: צבע פרקטי ומחובר אל הקרקע, עוזר לאנשים להתחבר למציאות. צבע של עבודה, בעיקר עבודת כפיים, ולכן בעולם העסקים הגברי פחות נפוץ. בגווניו הכהים נשים בהחלט יכולות לעשות בו שימוש.
עניבה חומה תעביר מסר של "אפשר לסמוך", נגישות, יציבות וסבלנות.
*** הכותבת היא מאמנת אישית בתחום הפיתוח העסקי