גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

ארגונים

עוד כתבות

הפקולטה לניהול. איך תחברו בין העובדים שלכם לחברה האזרחית בימי מלחמה / צילום: Shutterstock

זה מה שתוכלו להרוויח משילוב של העובדים ביוזמות התנדבות אזרחיות בזמן מלחמה

ארגונים שיאפשרו ויעודדו עובדים להירתם למאמץ האזרחי במלחמה יסייעו לכולם, לעצמם, לעובדים ולחברה כולה • הפקולטה, מאמרים של חוקרי הפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב 

האהבה שלכם לעבודה עשויה לגרום לקולגות שלכם להרגיש מנוכרים / צילום: Shutterstock, Peiling Lee

המחקר שמגלה מה תשוקה לעבודה יכולה לעשות ליחסים עם הקולגות

מחקר שבוצע בקרב כאלף עובדים מצא כי אלו שאוהבים יותר את העבודה שלהם יגלו שיפוטיות כלפי קולגות עם מוטיבציות חיצוניות, למשל בונוסים ושעות עבודה נוחות • ומה קורה כשמעסיקים מתעדפים תשוקה ככוח מניע?

צילום: אלון מורביץ'

איך חברות גדולות במשק מנהלות בזמן אמת מערכים ארגוניים מורכבים?

הטרנד החדש שחברות גדולות במשק משקיעות בו הוא חדר בקרה מבצעי/ארגוני שמוזרמים אליו נתונים בזמן אמת ועוזר לדרגי הניהול הבכירים, כך אומר יובל בר אור, מנכ"ל PitangoUX מהחברות המובילות בתחום אפיון ועיצוב ממשקי משתמש • "קונטרול טאואר (Control Tower center) הוא המונח שכל חברה ומנהל חייבים להכיר לקראת 2024"

צילום: Shutterstock

היתרונות של שעון נוכחות לעסק

חסכון בעלויות השכר, שיפור בפרודוקטיביות העובדים, מענה לדרישות החוק ועוד – שעון נוכחות עשוי לסייע לעסקים בכל גודל

שינוי ארגוני הוא צעד שלרוב נידון לכישלון. כיצד לבצע אותו נכון? / צילום: Unsplash, glen noble

להתמקד ב'איך' ולא ב'מה': הדרך הנכונה לצלוח שינוי ארגוני רחב

הובלת שינוי ארגוני רחב ושאפתני היא תהליך מורכב, שפעמים רבות לא משיג את התוצאות הרצויות • לעיתים קרובות, מנהלים מתמקדים במה לשנות במקום באיך לשנות, ופשוט לא מגבשים אסטרטגיה • להלן 4 גישות להובלת שינוי נכון בארגון

הפקולטה לניהול.  שמונה עקרונות שיאפשרו לכם לייצר חוסן ארגוני / צילום: Shutterstock

על רקע אי־היציבות הכלכלית העולמית: שמונה עקרונות שיאפשרו לכם לייצר חוסן ארגוני

האינפלציה הגבוהה, המלחמה באוקראינה, ההתאוששות מהקורונה והמצב הפוליטי נוספות מציבים אתגרים רבים בפני חברות ועסקים • אלא שארגונים שמגיעים למשבר יציבים מספיק לא רק מראים ביצועים טובים יותר, אלא גם מסתגלים מהר למציאות החדשה, כך לפי מחקר של מקינזי • הנה כמה טיפים שיאפשרו לכם לעשות את זה

רכבת התחתית המרכזית של סן פרנסיסקו שנפתחה בינואר / צילום: Reuters

הספר שמסביר כיצד לשמור פרויקטים עצומים בתוך מסגרות זמן ותקציב

מדוע פרויקטים גדולים משתבשים לעתים כל כך קרובות? אחת הסיבות היא תכנון מהיר מדי, שגורם לעיכובים ומייקר את העלויות

לוודא שהעתיד מובטח כשהארגון מוביל תהליך של ארגון־מחדש / צילום: Unsplash

איך תשמרו על נחיצות התפקיד שלכם בזמן תהליך של ארגון מחדש

על אף שייתכן שיש לכם השפעה מוגבלת על הארגון מחדש של החברה, עדיין נותרה לכם שליטה על ההתפתחות • להלן מספר אסטרטגיות שיכולות לעזור לכם לנווט בהצלחה בסביבה ארגונית המשתנה ללא הרף

לממש את הפוטנציאל היצירתי והשיתופי של העובדים / צילום: Unsplash, randy-fath

הכירו את הארגון החדש, שמוותר על ההיררכיה בקבלת החלטות

הטכנולוגיה הקיימת מאפשרת לעובדים בדרגים שונים לקבל החלטות לבד, ומבנים ארגוניים צריכים להדביק את הקצב • מהם הצעדים הנדרשים בדרך להשטחה של תאגידים

משרד ריק בניו יורק / צילום: Shutterstock

טרנד? באזז? הנתונים האמיתיים של התופעה הכי מסקרנת בשוק העבודה

קראו לה מילת באזז ואמרו שמדובר בטרנד שלא יעמוד במבחן המציאות, אך נראה כי בחלק ניכר מהארגונים בישראל העובדים לא מעוניינים להשקיע מעל ומעבר לנדרש​ • סקר חדש של עמותת משאבי אנוש ישראל והמרכז האקדמי פרס מציג אומדן ראשוני להיקף התופעה, ואת הקשר לפרקטיקות ארגוניות

איך להניע עובדים לשתף פעולה / צילום: Andrey Pavlov, shutterstock

העובדים לא מתעניינים בחזון האסטרטגי? כך תרתמו אותם

מנהלים רבים מתקשים להטמיע מהלכים אסטרטגיים בארגון, והעובדים לעתים פשוט לא מודעים אליהם או לא מבינים במה הם מועילים • האסטרטג דיויד לנספילד מציע מספר דרכים לפיהן ניתן לעשות זאת בצורה האפקטיבית ביותר ולסחוף את העובדים לתמוך ברעיון

מעדניית ''מן האדמה'' / צילום: אושרי עמר

גבינת ברי וערמונים לצד קרם ממרח ארטישוק: חוויית האירוח המשרדית עולה מדרגה

אם זה מפגש עם לקוחות פוטנציאליים, ישיבת דירקטוריון, או HAPPY HOUR לעובדים, האוכל מהווה תוספת מתבקשת. כשבמוקד נמדדת גם האיכות הקולינרית שלו • אושרי עמר, המייסד והבעלים של רשת מעדניות ופרומאז'ארי "מן האדמה", מסביר כיצד תוכלו לקלוע ולהראות השקעה בכל אירוע משרדי באמצעות מארזי מעדנים ודליקטסים מותאמים מראש • "המטרה היא לייצר חוויה אישית באווירת בוטיק בלי לצאת מהמשרד וללא נוכחות של קייטרינג"

הפקולטה לניהול. על העסקת עובדי קבלן / צילום: Shutterstock

מחקר חדש בדק: עד כמה באמת משתלם להעסיק עובדי קבלן

נדמה שהעסקת עובדי קבלן מאפשרת לארגונים להיות גמישים יותר ולהגיב לסביבה העסקית המשתנה, וכך גם לתרום לאפקטיביות • אלא שהיא מפחיתה את תחושת השייכות של העובדים הקבועים עם החברה, וכך גם את הפרודוקטיביות, היקף המכירות ואיכות השירות

מה אפשר ללמוד מארגונים גדולים על אסטרטגיה / צילום: Unsplash, spencer davis

מיוון העתיקה ועד למרצדס ולגוגל: מה אפשר ללמוד מארגונים גדולים על אסטרטגיה

כמעט כל חברה מצויה בתחרות על לקוחות, עובדים ומשאבים, וחייבת לגבש אסטרטגיה כדי להוביל בענף • במרצדס למשל, ההנהלה שמה דגש על פיתוח מוצרים ושירות לקוחות. בגוגל, לעומת זאת, על שכר ותנאי עבודה • 3 מסקנות על גיבוש אסטרטגיה לארגון

איך ערכים ארגוניים משפיעים על ביצועים של עובדים / אילוסטרציה: Shutterstock

הקשר בין ערכים ארגוניים לביצועים של עובדים

בעוד שרבים נוטים לפרש ערכים רק כאמונות, פול אינגרם ויונג'ין צ'וי, חוקרי התנהגות ארגונית, מתייחסים אליהם כמטרות שצריך לבצע • באמצעות ארבעה שלבים, הם מסבירים איך ניתן ליישר קו בין ערכי הארגון לערכי העובדים, וכך להשפיע על המוטיביציה והביצועים שלהם

צילום: Nespresso

"גיוון ברמה הבוטיקית": הפרסונליזציה מגיעה גם לחוויית הקפה במשרד

באקלים הנוכחי ששם דגש על Well-Being בעבודה, מהווה הקפה מרכיב מרכזי בחוויית המשרד • כשהמגמה היא להציע לעובדים את השפע והמגוון הקיים בשוק, בטעמים, תערובות וגם תחליפי חלב • ניר כץ, סמנכ"ל החטיבה המסחרית העסקית בנספרסו ישראל: "הדגש היום הוא על התאמת מכונת הקפה לארגון ולסקטור העסקי וכוס הקפה לטעמו האישי של כל עובד"

ארגונים חייבים להתאים את עצמם לעולם שמשתנה ללא הרף / צילום: Shutterstock

מה הופך ארגון למצליח? העקרונות שמנהלי העתיד צריכים להפנים

העולם משתנה בקצב מהיר וללא הרף ומחייב ארגונים להתאים את עצמם אליו כדי לשגשג • מהתמקדות בהעדפה האישית של כל לקוח, דרך אימוץ כישורים דינמיים ועד ביזור סמכויות: כך הארגון שלכם ישמור על יתרון בשוק התחרותי

העובדים לא מרגישים חלק מהליך קבלת ההחלטות? תדאגו שהם יתעמתו זה עם זה / צילום: Unsplash

העובדים לא מרגישים חלק מהליך קבלת ההחלטות? תדאגו שהם יתעמתו זה עם זה

במקרים רבים, ארגונים שבהם הליך קבלת ההחלטות כפוף לאיש אחד מתקשים לצמוח ולקדם רעיונות חדשים • היחסים בין חברי הצוותים כנראה לא טובים, והעובדים לא חשים חלק מרוח הרעיונות • מספר שיטות פשוטות עשויות להניע את העובדים ליזום ולהטיב עם הארגון כולו

הפקולטה לניהול. על הטעויות הכי גדולות שארגונים עושים במעבר לדיגיטל, ואיך להימנע מהן / צילום: Shutterstock

הדרך הנכונה להעביר ארגון לדיגיטל - ועל הדרך להגביר תפוקה בצורה דרמטית

המעבר לדיגיטל הוא לא רק מחשוב התהליך הקיים אלא הינדוס מחדש שמגדיל את טווח האפשרויות באופן רדיקלי • חברות שאימצו את המודל שמוצע כאן, האיצו תהליכים פי 10 ויותר והכפילו ושילשו את המענה ללקוחות • הפקולטה, מאמרים של חוקרי הפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב

חצי שעה של השראה עם ערן גפן. 10 עצות זהב ל''סטארט–אפ מבפנים'' / צילום: מנחם רייס

ממה להיזהר ואיך להצליח: 10 טיפים להקמת חממת סטארט-אפים בתוך החברה

יותר ויותר חברות רוצות להקים אקסלרטורים פנימיים כדי לעודד צמיחה וחדשנות בתוכן • מה חשוב לעשות כדי להצליח - וגם מה אסור לעשות • חצי שעה של השראה