גלובס מציג מדד חדש הבוחן את היקף הקניות בכרטיסי אשראי בישראל • נתוני הפניקס גמא מצביעים על התנהגות צרכנית נבונה יותר בתחום המזון והימנעות מגישת "העגלה העמוסה"
הדור הצעיר מעצב את יחסו לכסף בהתאם לדוגמה האישית שהוא מקבל מההורים • לקראת סיום החופש הגדול ולרגל החזרה למסגרות החינוך, גלובס מציע מספר דרכים להוביל את הילדים לעצמאות כלכלית • ניהול החיסכון המשפחתי
הקמת התא המשפחתי נחשבת לאירוע משמעותי, אם לא המשמעותי ביותר, בחיינו הבוגרים • אך הדרך רצופה במכשולים שכדאי להיערך אליהם מראש: החל מהחתונה כמבחן ראשון להון המשותף ועד לאתגרים הכלכליים עם הרחבת המשפחה • ניהול החיסכון המשפחתי: כתבה 18 בסדרה
דוד בנג'ו הוא מנהל "עוגן לבית" - ארגון חברתי שמנסה לסייע למשפחות להגיע להון העצמי הדרוש לרכישת דירה • "70% מהמשפחות שמגיעות אלינו הן גירעוניות, בגלל הלוואות שנלקחו לממן צריכה"
הסתרת כסף בדרכים יצירתיות לא רק מייצרת סרטונים משעשעים אלא יכולה לעזור לבסס מנהגים פיננסיים טובים
העלייה במחירים מדאיגה מאוד, ואין סימנים לבלימה • ישראלים רבים יתקשו לעמוד בהוצאות לקראת החג הקרוב • הממשלה חייבת לטפל בריכוזיות במשק, ועלינו לנהוג כצרכנים נבונים
אנחנו מכורים למותגים, לקניות ולמעגל האינסופי של קניות לא חכמות ותלונות על יוקר המחיה • אם נרצה לשנות זאת, עלינו לנהוג אחרת
גם אם יש ריכוזיות בענף המזון, היא נובעת בעיקר מצרכנות לא נבונה • עוד תחרות תעזור אך ורק אם הצרכנים יקפידו להשוות מחירים
כאשר אנחנו קונים מוצרים יקרים, הכי קל לבקש לפרוס לתשלומים וכמה שיותר, כך קל לנו יותר לכאורה "לבלוע" את ההוצאה • כמה זה עולה לנו באמת?
בזכות הקורונה אנחנו שומרים על הכסף שלנו יותר מתמיד ומסרבים לקבל שירות שלא מעניק תמורה הולמת לכספנו • ההתפתחות הזו, ולאו דווקא הקורונה, היא נקודת אל חזור עבור לא מעט עסקים וחברות במשק שחושפת חברות ועסקים רבים במערומיהם ומציבה להם גבול
מי שביקר החל מאמש במתחם הישראלי של אמזון עשוי לחשוב שהסוחרים הישראלים בסך-הכול העלו את הקטלוג שלהם לאתר, ולא יותר מזה • "גלובס" מציג חמש נקודות שחייבים להתייחס אליהן לפני שלוחצים על כפתור הצ'ק-אאוט מענקית הסחר המקוון
הגיעה העת שמערכת החינוך תכשיר את הילדים שלנו לעתיד כלכלי חכם יותר
ביקורות באינטרנט למוצרים ושירותים מקבלות את אמון הצרכנים ומצליחות להגדיל את המכירות של עסקים, אך ביקורות מזויפות הפכו למכה עולמית ומערערות את מודל הצריכה באינטרנט • איך הפך אדם מסעדה מדומיינת לאטרקטיבית, כמה שילמו אתרי תיירות רוסיים כדי לקבל דירוג גבוה לפני המונדיאל ברוסיה, ואיך משאבה לאופניים הפכה למטען לאייפון?
רק 50% מהצרכנים בודקים את חשבוניות הקנייה שלהם • 60% לא קוראים את ההסכמים שהם חותמים עליהם • הישראלים לא מודעים לזכויות הצרכניות שלהם • האם כולנו פראיירים?
אריזות קטנות או סימון פקיעת תוקף אחיד יכולים לסייע לצריכה נבונה יותר
מאגר ממשלתי להשוואת מחירים שאיש לא משתמש בו, חוקים שלא מודעים לקיומם, חשבוניות שלא נבדקות, אותיות קטנות שלא נקראות, קופות עצמיות שנותרות ריקות • סקר של רשות ההסתדרות לצרכנות מראה שהישראלי אמנם לא אוהב שעובדים עליו, אבל לא עושה יותר מדי למנוע את זה
להזמין הרבה זמן מראש, להשוות את המחיר מול החברות הסדירות ולהימנע מתשלום על צ'ק-אין בשדה התעופה • מה הסודות הקטנים שצריך לדעת כדי שבאמת ישתלם לכם לטוס בזול
מתיירות וקניות, דרך בעלי מקצוע ועד לתרבות - אין היום שום תחום שבו לא מסתמכים על דירוג הגולשים ■ עד כמה המדדים האלה אמינים? איך נלחמים במניפולציות? ומתי לביקורות שליליות יש דווקא השפעה חיובית?
2 יצרניות לדוגמה, אחת מהן עם פערי שכר גדולים בין המנכ"ל לעובד הממוצע והשנייה עם פערים לא משמעותיים - ממי תקנו מוצר?
VOD במקום טלוויזיה רב-ערוצית ■ השכרת מכונית לטווח קצר במקום בעלות על רכב ■ ואפילו מגורים במיקרו-דירות עם חללים ציבוריים משותפים במקום לקנות בית ■ ניתוח G