קישורים ממומנים

מפת ההזדמנויות העסקיות ברחבי העולם
מפת הזדמנויות עסקיות אמריקה אוסטרליה אירופה אפריקה אסיה
 

אירופה

 

ראש ממשלת מלטה: "לישראלים כדאי לעשות איתנו עסקים"

כדי לשכנע את הישראלים ברצינות כוונותיהם פתחה ביוני האחרון מלטה שגרירות בת"א ■ בימים אלה היא אף משיקה קו תעופה ישיר לישראל ■ האם היא תצליח להעלות את היקף הסחר ההדדי, שעמד אשתקד על סך 32 מיליון דולר בלבד? ■ בז"ן, תדביק ופריגו הישראליות כבר שם

05/05/2010, 06:13     שלח תגובה במיילספיר פרץ
{2}
{2}
קבלו ניוזלטרים והתראות SMS
קבלו ניוזלטרים
והתראות SMS
עקבו אחרינו בטוויטר
הצטרפו אלינו בפייסבוק
{2}
{2}
 
נושאים: בזן, יבוא, יצוא, יזמות, קשרי תעופה



העיתון המלטזי The times הקדיש את העמוד הפותח בחמישי האחרון לפרשיית שוחד לכאורה בממשל המלטזי. במרכז הפרשה הסכם שנוי במחלוקת שנחתם לפני כשנה עם חברת BWSC הדנית, בעקבות זכייתה במכרז ממשלתי להקמת תחנת כוח בהשקעה של 168 מיליון אירו, עבור חברת האנרגיה הממשלתית.

עפ"י העיתון, אי-פרסום ההסכם מעורר תהיות רבות וגם את חמתה של מפלגת האופוזיציה. ראש ממשלת מלטה, לורנס גונזי, צוטט כמי שאין לו התנגדות לפרסם את ההסכם ברבים ובתנאי שהחברה הדנית תסכים לכך. את תגובת החברה הדנית בעניין לא הצליח העיתון להשיג.

"ההסכם, שנחתם בחיפזון, מדיף ריח חזק של שחיתות, אחרת איך אפשר להסביר שחברת בייטמן-ליטווין הישראלית, שנתנה הצעה זולה יותר, הפסידה. לא נשקוט עד שהנושא ייחקר עד תום", אמר ל"גלובס" אלכס סקיבראס טריגונה חבר אופוזיציה. שגריר ישראל ברומא, האחראי גם על מלטה, גדעון מאיר, אמר ל"גלובס" כי ניסה לסייע בעניין לבייטמן-ליטווין, אך ללא הצלחה. לא התקבלה תגובת קבוצת DSGR מקבוצת בני שטיינץ, אליה משתייכת החברה.

בחמישי האחרון קיים השגריר ארוחת ערב חגיגית לכבוד יום העצמאות של ישראל. לארוחה הוזמנו רה"מ, מ"מ נשיא מלטה, שרים, פקידים בכירים וחברי אופוזיציה. טריגונה, שנכח בארוחה, אמר ל"גלובס" כי רה"מ לא עושה דבר לעידוד קשרי המסחר עם ישראל, והראיה לכך היא היקף הסחר ההדדי הנמוך.

עפ"י מכון היצוא הישראלי, היקף הסחר ההדדי עמד אשתקד על 32 מיליון דולר בלבד, מתוכם 22 מיליון דולר יצוא, בעיקר של כימיקלים וזיקוקי נפט; ו-10 מיליון דולר יבוא, בעיקר של מוצרים כימיים. ברבעון הראשון של 2010 חלה עלייה המיוחסת לעסקת יצוא גדולה בתחום הכימיקלים, כך שהיצוא בו הסתכם ב-48 מיליון דולר והיבוא ב-17 מיליון דולר.

ראש ממשלת מלטה הודף את ההאשמות, וטוען שליחסי המסחר עם ישראל חשיבות רבה בעיניו. בשיחה עם "גלובס" אמר, כי "הישראלים יכולים לתרום למלטה". עוד לדבריו, "לישראלים כדאי לעשות איתנו עסקים כי מלטה, כחברה באיחוד האירופי מ-04', מהווה גם גשר לשאר מדינות האיחוד האירופי". יצוין, כי קרבתה של מלטה למדינות צפון אפריקה יכולה להוות גשר גם לפיתוח העסקים במדינות כמו לוב וטוניס.

אינפו: ישראל מלטה

תיירות: אי קטן, פוטנציאל גדול

לפני כשבועיים נורתה ונפצעה פעילת שלום מלטזית בת 22 מאש צה"ל סמוך למחסום כיסופים, כשהפגינה עם קבוצת פלסטינים במחאה על כך ש-20% משטח הרצועה מוגדרים ע"י ישראל כשטח אסור לכניסה. פציעתה עוררה את כעסה של ממשלת מלטה. שגריר ישראל ניסה להרגיע את הרוחות בנאום שנשא בפני בכירי הממשל: "אני מבטיח שצה"ל בודק את התקרית, וברגע שיהיו ממצאים אדאג להעביר אותם אליכם".

בראיון ל"גלובס" הסביר השגריר כי במלטה אין גילויי אנטישמיות, אך היא ביקורתית מאוד כלפי ישראל בכל הקשור בסכסוך הישראלי-פלסטיני. עם זאת, היא עדיין מעוניינת לפתח ולהעמיק את קשריה איתנו, ולשם כך אף פתחה ביוני השנה שגרירות בתל-אביב".

ג'ני אדמס, בעלת חברת התיירות המלטזית, Special Delivery Travel, לא חוששת שהתקרית תגרום לירידה במספר התיירים הצפויים להגיע לישראל בחודשי הקיץ, במסגרת קו טיסות ישיר שהשיקה יחד עם חברת "קשרי תעופה" הישראלית, הנמצאת בבעלות רמי שביט.

"לישראל תדמית של אזור מלחמה, אך אין לי ספק שנצליח למלא את הטיסות", אומרת אדמס, "אנו נמצאים בקשר שוטף עם כמרים קהילתיים, מפרסמים בטלוויזיה וברדיו, ונעזרים בעיתונות כדי להעביר את המסר שישראל אינה אזור מסוכן. נהפוך הוא, מדובר ביעד תיירותי אטרקטיבי לבני הדת הנוצרית".

יורם מוטעי, מנכ

יורם מוטעי, מנכ"ל "קשרי תעופה", מוסיף כי השנה בניגוד לשנים עברו החליטה החברה לקחת ברצינות את מלטה כיעד תיירותי. "מלטה עונה על כמה פרמטרים חשובים בתיירות: טיסה קצרה בת שעתיים וחצי ואופציה לנופשונים ולטיולים מאורגנים במחירים אטרקטיביים". יצוין, כי מלטה מציעה גם מספר בתי קזינו חוקיים.

*איך אתה מתרשם מהמלטזים כפרטנרים עסקיים?

"המלטזים הם אנשים חמים ומסבירי פנים. הם עובדים איתנו בשת"פ מלא ובכבוד הדדי מוחלט. ההתנהלות שלהם מהירה מאוד, ואופן קבלת ההחלטות שלהם דומה לשלנו. אדמס היא פרו-ישראלית וכיף לעשות איתה עסקים. יש להם רצון עז לחמם את היחסים עם ישראל, התיירותיים ובכלל. על כך למדתי גם מפגישה שהייתה לי באחרונה עם שגריר מלטה בישראל, אברהם בורג. יש לו שם יהודי אבל הוא לא. אני יכול לומר שמלטה היא אי קטן עם פוטנציאל גדול".

יצואן: "בניגוד לישראלים, המלטזים מבינים שנמל הוא נכס לאומי"

בז"ן, חברה ציבורית בשליטת החברה לישראל ומפעלים פטרוכימיים, מייצאת בעשור האחרון למלטה מזוט לאוניות בהיקף של כ-40 מיליון דולר בשנה, שהם כ-100 טון מזוט בשנה. בז"ן נחשבת ליצואנית הגדולה ביותר למלטה. יתר היצואניות הישראליות למדינה, דוגמת "תדביק" ו"פריגו", מייצאות בהיקפים זניחים של כמה עשרות אלפי דולרים בודדים בשנה.

"האווירה העסקית במלטה נוחה לנו מאוד", אומרת פנינה קודנר, מנהלת שיווק מוצרי נפט בבז"ן. לדבריה, מלטה נחשבת לאחד המרכזים הגדולים בעולם לאחסון ולשיווק מזוט לאוניות. "כמה שהיא מדינה קטנה, כך היא גדולה בתחום. גם האקלים העסקי בה מקצועי מאוד", אומרת קונדר. לדבריה, מלטה מהווה מרכז אסטרטגי בינלאומי חשוב בתחום המזוט לאוניות. "היא מחזיקה מיכלי מזוט אדירים, ואוניות רבות שעוברות בדרך עוצרות לתדלק בנמליה".

*איך המלטזים כפרטנרים עסקיים?

"המלטזים הם סוחרים מפולפלים שרבים על כל מה שאפשר. הם ינסו לקבל את המחיר הכי נמוך שאפשר, אך ברגע שנחתמת עסקה הם יעמדו בה. בניהול מו"מ הם די דומים לנו".

*האם קיימים חסמים וביורוקרטיה?

"בניגוד לישראל, במלטה מבינים שנמל הוא נכס לאומי ולא מנסים להערים קשיים ולקחת הרבה כסף במקומות שלא צריך".

*איך נכון לעשות עסקים במלטה?

"כמו בכל מקום אחר בעולם, כדאי למצוא את הפרטנרים המתאימים. בביזנס שלנו הכול מתנהל שם באופן מקצועי. אם זה לא היה ככה, מלטה לא הייתה הופכת למרכז גדול ובינלאומי לתדלוק אוניות".

אינפו: ישראל מלטה

מה יש לישראלים שהמלטזים צריכים?

על-פי ראש ממשלת מלטה, לורנס גונזי

לורנס גונזי, ראש ממשלת מלטה / צלם ספיר פרץ

1. שירותים פיננסיים - לצורך פיתוח הבנקאות במלטה.

2. ציוד רפואי ותרופות גנריות - אשמח שחברות תרופות ישראליות יתקעו אצלנו יתד.

3. אבטחת מידע - לישראלים ידע עצום בתחום זה.

4. טכנולוגיות היי-טק - בעיקר לפרויקט "ערים חכמות": רישות ערים במערכת מצלמות וסנסורים חכמים ובניית מרכז שליטה ובקרה משותף לגופים מוניציפליים, משטרה וגופי חירום אחרים, לטיפול בבעיות תחבורה, פשיעה וונדליזם.

5. תחזוקת מטוסים - לופטנזה טקניק, חברת בת של לופטנזה, פתחה אצלנו מפעל לאחזקת מטוסים. נוכל לספק שירות דומה גם למטוסים ישראלים.

6. תיירות - השקת קו התעופה הישיר ישראל-מלטה צפוי לקדם את קשרי המסחר בין המדינות ולמנף את הפוטנציאל העסקי.

7. אנרגיה - עם הצטרפות מלטה לאיחוד האירופי נפתח שוק האנרגיה בה לתחרות. חברת האנרגיה הממשלתית עוברת כיום תהליך שדרוג תשתיות כדי להגדיל את יכולתה לתמוך בפרויקטי פיתוח גדולים ואת תפוקתה. כמו-כן, צפוי האיחוד האירופי להקצות משאבים לשדרוג תחנות כוח קיימות. יצואני שירותים וציוד בתחום הולכת אנרגיה ובבניית תחנות כוח ותכנון צפויים למצוא קשרים והזדמנויות.

8. התפלת מים ומחזור אשפה - עפ"י שגריר ישראל ברומא האחראי על מלטה, מלטה חייבת להתפיל מים בשל מחסור אדיר במים. לדבריו, פוטנציאל עסקי גם לחברות בתחום מחזור אשפה.

9. תקשורת - עפ"י מכון היצוא הישראלי, מלטה התפתחה מאוד בתחום בעשור האחרון, ונכון להיום 93.5% מהאוכלוסייה מחזיקים טלפונים ניידיים ו-69% במחשבים. חברות ישראליות בתחום התקשורת והאינטרנט ימצאו שוק דינאמי בצמיחה עם הרבה הזדמנויות עסקיות.

10 טיפים לעשיית עסקים נכון במלטה

על-פי מכון היצוא

1. שותף מקומי

המלצות מאיש עסקים מקומי יובילו לעסקאות נוספות ביתר קלות. לפני חתימת חוזה עם שותף מקומי מומלץ לבדוק את הרקע העסקי ואת הדוחות הפיננסים שלו.

2. מידע עסקי

המידע העסקי במלטה זמין ונגיש. פועלות בה חברות ייעוץ מהגדולות בעולם, וניתן להיעזר בהן לצורך קבלת מידע על מיסוי, ביורוקרטיה ועוד לבדיקת עסקאות.

3. רגולציות

מלטה מחויבת לעמוד ברגולציות של האיחוד האירופי. מומלץ לוודא שהמוצר שלך עומד בהן.

4. תרבות עסקית

אנשי העסקים המלטזים מקפידים על כל כללי הטקס. מומלץ להגיע לפגישה מוכנים עם מצגת קצרה, ברורה ומכובדת ולהתנהג בנימוס ופורמליות.

5. ביורוקרטיה

הביורוקרטיה פשוטה יחסית. הרשויות תומכות בעסקים במדינה ומשתדלות לפשט את התהליכים.

6. תובלה ימית

מלטה היא אי שהתובלה הימית בו מפותחת מאוד. מרבית הסחורות מגיעות למדינה באופן ימי ויש לקחת זאת בחשבון ולהיערך בהתאם.

7. מו"מ

בד"כ קולח ואם לא צצות בעיות מיוחדות יסתיים במהרה. אם מדובר במשרד ממשלתי, רוב הסיכויים שזה ייקח קצת יותר זמן.

8. שפה

מלטזית היא שפה שמית המשלבת בתוכה איטלקית וערבית, וישראלים דוברי ערבית יכולים להבין חלק ניכר ממנה. כמו-כן, אנשי העסקים המלטזים דוברי אנגלית רהוטה.

9. יחסים בין-אישיים

ביסוס יחסי אמון וקירבה הינם חלק משמעותי מסגירת עסקה במלטה. מומלץ ליזום בילויים משותפים שישברו את הפורמליות העסקית.

10. תשורות

החלפת תשורות הן מנהג מקובל. מומלץ להביא מתנות צנועות ובעיקר מזכרות מירושלים.

ת"ז: מלטה
שפה: מלטזית, אנגלית
עיר בירה: ולטה
משטר: רפובליקה
מטבע: אירו
עצמאות: 1964
שטח כללי: 316 קמ"ר
אוכלוסיה: 454 אלף תושבים
תמ"ג: 7.8 מיליארד דולר
תמ"ג לנפש: 23,800 דולר
צמיחה שנתית: 2.6%-
מועסקים במשק: 175 אלף, מהם 22.8% בתעשייה, 75.6% בשירותים ו-1.6% בחקלאות
שיעור אבטלה: 6.9%
אינפלציה: 2.1%
יצוא סחורות שנתי: 2.7 מיליארד דולר, בעיקר לגרמניה, סינגפור, צרפת, ארה"ב ובריטניה
יבוא סחורות שנתי: 4 מיליארד דולר, בעיקר מאיטליה, בריטניה, צרפת, גרמניה וסינגפור
מקור: מכון היצוא, נכון ל-09'

הכותבת הייתה אורחת "קשרי תעופה" במלטה




 

"פוטנציאל הצמיחה של פולין גבוה ביחס למדינות האיחוד האירופי" הכתבה הבאה: "פוטנציאל הצמיחה של פולין גבוה ביחס למדינות האיחוד האירופי"
    
פירסומת
 
 
 
 

הוספת תגובה

 
כינוי:    
נושא:
תוכן: Hyperlink in a new window Hyperlink Right Left underline italic bold Bulleted List Ordered List Face1 Face2 Face3 Face4 Face5 Face6
פרסם גם ברשתות שלי
בהגיבי הנני מסכים לתוכן תנאי השימוש, המחייב שמירה על אתיקה, כבוד הדדי ותרבות הביטוי והדיון. תודה.

 
 
 
טוען תגובות...טוען
 

מדינות לפי סדר הא"ב

 
אסיה
אירופה
אמריקה
אפריקה
אוסטרליה
מצרים שנחאי / צלם: Igor Iakovlev, Claudio Zaccherini / Shutterstock.com א.ס.א.פ קראייטיב
מצרים שנחאי / צלם: Igor Iakovlev, Claudio Zaccherini / Shutterstock.com א.ס.א.פ קראייטיב
       
סין סין טורקיה דרום קוריאה
סין סין טורקיה דרום קוריאה
       
הודו סין וייטנאם הרשות הפלסטינית
הודו סין וייטנאם הרשות הפלסטינית
       
יפן תאילנד
יפן תאילנד
       
טורקיה הונגריה בריטניה
טורקיה הונגריה בריטניה
       
בלארוס יוון ליטא פורטוגל
בלארוס יוון ליטא פורטוגל
       
ספרד הונגריה איטליה אירלנד
ספרד הונגריה איטליה אירלנד
       
מלטה דנמרק
מלטה דנמרק
       
מקסיקו ארצות הברית ברזיל וונצואלה
מקסיקו ארצות הברית ברזיל וונצואלה
       
מצרים דרום אפריקה מצרים
מצרים דרום אפריקה מצרים
       
אוסטרליה
אוסטרליה
       
 
קרן בר חוה לא עוד סיסמאות: יש להנהיג קוד אתי לחברי דירקטוריון
אם ארגון רוצה להתנהל בצורה ערכית, אסור שייפול רבב בחברי הדירקטוריון ● לכן יש לעודד קוד אתי והתנהגות ...
ד"ר קרן בר חוה
אלן פלד / איור: גיל ג'יבלי לחשוב מחדש על מבחני PISA
הגיע הזמן ללמוד מהקהילה החרדית איך ללמוד ואיך לאהוב ללמוד ● אין דרך אמיתית ללמד חשיבה ביקורתית בהורא...
אלן פלד
פרופ' אודי לבל / איור: גיל ג'יבלי הזכות להוקיע: ה-BDS ומקומו בעיצוב הקמפוסים האנטישמיים ב...
פרופ' אודי לבל טוען כי הקמפוסים המערביים עוצבו במשך שנים על ידי תנועת ה-BDS וקורא לביקורתיות רבה יות...
פרופ' אודי לבל
 
 




Feedback Form
Feedback Analytics