חברת GES תובעת את הסמנכ"ל לשעבר: גנב סודות מסחריים והקים חברה מתחרה

GES, מקבוצת גרנית הכרמל שבשליטת דוד עזריאלי, תובעת כ-1.1 מיליון שקל מהסמנכ"ל לשעבר רן בגם, בטענה כי גנב ממנה סודות מסחריים ועל בסיסם הקים חברה מתחרה - טכנולוג'י קרוס מטריאלס

חברת GES (לשעבר טמבור אקולוגיה) מקבוצת גרנית הכרמל שבשליטת דוד עזריאלי, תובעת בבית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב כ-1.1 מיליון שקל מהסמנכ"ל לשעבר, רן בגם, בטענה כי גנב ממנה סודות מסחריים על בסיסם הקים חברה מתחרה - טכנולוג'י קרוס מטריאלס.

בגם כיהן כמנכ"ל טקסמה כימיקלים, שב-2002 נרכשה על-ידי GES, המתמחה בטיפול במים ושפכים. עם הרכישה הוא מונה לסמנכ"ל ב-GES, האחראי על יחידת הכימיקלים שלה.

באמצעות עו"ד אשר חלד נטען כי בגם הודיע בנובמבר 2007 על התפטרותו מ-GES בשל "תחושת מיצוי ורצון למצוא אתגרים חדשים ולקדם את הקריירה במסגרות אחרות". הוא אמר שברצונו לעבוד בתחום התעשייה הקיבוצית. בסוף ינואר 2008 הוא סיים סופית את עבודתו.

אלא שלטענת GES, הסיבה האמיתית להתפטרותו "היתה כוונתו לגזול את התוכן העסקי של יחידת הכימיקלים שלה, לגנוב את הסודות המסחריים ולרשת אותה", וזאת "כשכל האמצעים כשירים מבחינתו והכל לצורך רווח אישי ובתחרות בלתי הוגנת ופסולה".

לדבריה, באפריל השנה הקימו בגם ודרור מאירי את חברת טכנולוג'י, והם פונים רק, או בעיקר, ללקוחות וספקי GES, מולם הם עושים שימוש בידע העסקי הסודי שלה ומפיקים ממנו יתרונות מסחריים בלתי הוגנים.

אם לא די בכך, טוענת GES, בגם גייס לשירותיו צוות בכיר שעבד ביחידת הכימיקלים שלה - מנהלת רכש, מנהל מכירות ומנהלת שיווק, שרק שמשיקולי מדיניות היא אינה תובעת אותם.

GES טוענת כי בתגובה למכתב התראה ששלחה לבגם, הוא שלח דוא"ל שבו איים על מנכ"ל GES שאם תוגש נגדו תביעה משפטית הוא ייאלץ להפוך "לחושף שחיתויות" ו"לחשוף" מידע מפליל לכאורה על המנכ"ל.

התובעות טוענות כי בגם הפר את חובות האמון ותום-הלב והפר את התחייבותו בהסכם ההעסקה לשמור על סודות החברה ולא להתחרות עימה במשך שנה. טרם הוגש כתב הגנה. (עב' 9598/08).