פריטים למזכרת מליהמן ברדרס וממריל לינץ' מוצעים למכירה ב-ebay

ספל קפה של ליהמן נמכר ב-40 דולר ; תיק עם סמל הבנק נמכר ב-150 דולר ; חולצת טי של מריל: רק 20 דולר

בנקי ההשקעות ליהמן ברדרס ומריל לינץ' עומדים אולי להיעלם מהנוף בוול סטריט, אך פריטים למזכרת הקשורים לשני הבנקים הללו הפכו למצרך נדיר ויקר המציאות אתמול (ב') עם היוודע על קריסתו של הראשון ועל מכירתו של השני.

ספלי קפה של ליהמן ברדרס וכדור גולף מעוטר בלוגו של מריל לינץ' היו בין הפריטים שהוצעו למכירה פומבית באתר eBay, שעות אחדות בלבד לאחר ההודעה על פשיטת הרגל של ליהמן ברדרס ולאחר מסיבת העיתונאים של מנכ"ל בנק אוף אמריקה ושל מנכ"ל מריל לינץ' שבישרה על המיזוג ביניהם.

חולצת טי של מריל לינץ' קיבלה הצעת מחיר של 20 דולרים, וכפתור מוזהב עם לוגו הבנק הוצע למכירה ב-13 דולרים. לעומת מחיר המניה של הבנק, ספל קפה של ליהמן עשה רווח נאה לבעליו כשהוא נמכר ב-40 דולרים. תיק עם סמלו של בנק ההשקעות נמכר ב-150 דולרים, כובע בייסבול הנושא את הלוגו ליהמן נמכר ב-33 דולרים, לאחר 4 שעות בלבד מהרגע שבו הועמד למכירה.

אבל זה לא הכל: משקיעים שונים הלכו עוד יותר רחוק, וקנו באינטרנט שמות דומיין (מתחם) הרלוונטיים ליום ההתמוטטות ההיסטורי של ליהמן, למשל, Lehmanbrothersbankruptcy.com. בשלב הבא, השמות האלה הוצעו למכירה באלפי דולרים.

מי שרוצה מזכרות כאלה, אבל מסוגל להתאפק, יכול לחכות לגל נוסף של מזכרות שצפוי להגיע ל-eBay אחרי שעובדי ליהמן ברדרס יאספו את חפציהם ממשרדיו של הבנק, לאחר מהלך הפיטורים הבלתי נמנע המחכה למוסד הפיננסי הוותיק.