ציפי לבני היא המנצחת של הפריימריז בקדימה; ניצחה בהפרש זעום של 431 קולות

ציפי לבני בנאום הניצחון: "המשימה הלאומית היא לייצר במהירות יציבות" ; תתחיל במאמצים להרכיב ממשלה חדשה כבר בימים הקרובים ; כל מדגמי הטלוויזיה הצביעו על ניצחון ברור ללבני בהפרש מוחץ - אולם בתום ספירת הקולות התברר כי ההפרש היה זעום

לאתר חדשות ערוץ 2 (קשת / רשת)

בוקר טוב, גבירתי ראש הממשלה: שרת החוץ, ציפי לבני, היא המנצחת הגדולה של יום הפריימריז בקדימה, היא ניצחה בפער בזעום של 431 קולות ותתחיל במאמצים להרכיב ממשלה חדשה כבר בימים הקרובים.

יו"ר קדימה הנבחרת אמרה בנאום הניצחון שלה:

"המשימות הן גדולות, קודם כל קדימה בבית פנימה אין ספק שסיימנו התמודדות אבל בעיני גם מאיר, שאול ואבי היו יריבים לרגע. יש לנו משימות משותפות, אני אכנס את קדימה ונצא לדרך החדשה הזו ביחד. לאור הדברים שאמר ראש הממשלה ששוחח איתי, אנחנו מתחילים לעשות את השינוי. והמשימה הלאומית שהיא לייצר במהירות יציבות. ברמת ממשלה בישראל צריכים להתמודד עם איומים לא פשוטים, יש משימות שצריך לקדם, יש אי יציבות כלכלית, ולכן זה לא רק משימותיי אלא משימות של חבריי, מחר אפגש עם חברי הכנסת".

כל מדגמי הטלוויזיה הצביעו על ניצחון ברור ללבני בהפרש מוחץ. על-פי מדגם חדשות 2 שערכה ד"ר מינה צמח, זכתה שרת החוץ ב-48% מקולות המתפקדים. שאול מופז הגיע למקום השני עם 37%, ואבי דיכטר ומאיר שטרית הרחק מאחור, כצפוי, עם 7% מהקולות לכל אחד. וזה אכן מה שקרה אך בהפרשים קטנים הרבה יותר. לבני מנצחת את מופז בהפרש של כמה מאות קולות בלבד.

במטה הבחירות של לבני פרצה שמחה אדירה עם היוודע תוצאות מדגמי הטלוויזיה והנוכחים שרו ומחאו כפיים למועמדת הנבחרת.

ראש הממשלה אולמרט התקשר לשרת החוץ ובירך אותה על ניצחונה, זאת למרות היחסים הקרירים בין השניים. אולמרט איחל ללבני הצלחה, והם קבעו להיפגש בהקדם. ראש הממשלה הבהיר עוד כי יו"ר קדימה החדשה תקבל ממנו את מלוא שיתוף הפעולה.

במטה מופז, המפסיד הגדול של הערב, השתררה דממה עם פרסום מדגמי הטלוויזיה. פעילי מטה מופז, שהקפידו לשמור על אופטימיות לאורך כל היום, התפזרו הביתה בשקט לאחר היוודע ההפסד הצורב. השר מופז עצמו עזב את מטה הבחירות בדרכו לביתו בכוכב יאיר כחצי שעה לאחר פרסום תוצאות המדגם, זאת מבלי למסור הודעה כלשהי לפעיליו ולכלי התקשורת.

אבי דיכטר ומאיר שטרית בירכו גם הם רשמית את המנצחת הגדולה. שטרית אמר: "אני מברך את ציפי לבני, שניצחה בסיבוב הראשון ובגדול. בפני ראש הממשלה בישראל עומדות משימות כבדות משקל ואתגרים קריטיים בתחום הכלכלי, הביטחוני והחברתי. אני מאחל לה באמת הצלחה רבה". אבי דיכטר, שהודיע כי הוא שבע רצון מהתוצאות למרות ההפסד, אמר כי "אתייצב מאחורי המנצח בפריימריז ואם המדגמים יתאמתו, מאחורי המנצחת" דיכטר הוסיף: "קדימה יוצאת מהפריימריז האלה חזקה יותר, דמוקרטית יותר, ועם מנהיגות שתצעיד את מדינת ישראל קדימה".