ורסצ'ה הישראלית מערערת לעליון על ההחלטה לאסור עליה להשתמש בשמה

טוענת כי ערעורה על ההחלטה מעלה מספר שאלות עקרוניות שטרם נדונו בעליון, בנוגע לזכותה של חברה שמקום מושבה בחו"ל לדרוש את מחיקתם של סימני המסחר הרשומים ביומן סימני המסחר בישראל

הסכסוך בין חברת ורסצ'ה האיטלקית (GIANNI VERSACE) לבין חברת ורסצ'ה 83 הישראלית בבעלות בניהו צדיק-פור סביב שם המותג מגיע לבית המשפט העליון. ורסצ'ה הישראלית הגישה לעליון ערעור על החלטתו של הפוסק בקניין רוחני, נח שלו שלומוביץ, מיולי השנה, לפיה עליה להפסיק לאלתר את הפעילות תחת השם Versace. היא מבקשת לבטל את ההחלטה ובמקביל לעכב את ביצועה עד למתן פסק הדין בערעור.

מאז שנת 2000 מנהל המעצב האיטלקי ג'יאני ורסאצ'ה, באמצעות עוה"ד צבי חוברס ורון קלגסבלד, הליכים משפטיים נגד האחים בניהו ויהושע צדיק-פור, הן בבית המשפט והן בפני רשם סימני המסחר, בעניין השימוש בשם המסחר Versace. ב-2001 חייב בית המשפט המחוזי את ורסצ'ה הישראלית להתקין בחנויותיה, בחזית החנות ובאזור הקופה, שילוט בולט המבהיר כי אין כל קשר בינה ובין הסחורה הנמכרת בה לבין ורסאצ'ה העולמית.

ביולי השנה הורה רשם סימני המסחר באופן תקדימי, לבקשת ורסצ'ה האיטלקית, על מחיקת כל 5 סימני המסחר הרשומים של ורסצ'ה הישראלית מאז שנת 1989, לגבי וריאציות בעברית ובלועזית של הסימן המפורסם Versace. זאת, לאחר שהפוסק בקניין רוחני קבע כי סימני המסחר נרשמו שלא בתום-לב, מתוך רצון להידמות למותג האיטלקי, תוך שהחברה הישראלית "רוכבת על המוניטין של ורסצ'ה האיטלקית ומבלבלת את הציבור לגבי מקור הסחורה שהיא מוכרת".

ורסצ'ה הישראלית טוענת כי ערעורה על ההחלטה מעלה מספר שאלות עקרוניות שטרם נדונו בעליון, בנוגע לזכותה של חברה, שמקום מושבה בחו"ל, לדרוש את מחיקתם של סימני המסחר הרשומים ביומן סימני המסחר בישראל, לאחר שהיא חזרה בה בעבר מיוזמתה וללא תנאי מההליכים שניהלה נגד רישומם והסכימה לרישומם.

עוד נטען כי רשם סימני המסחר אישר את רישום הסימנים, והבקשה למחיקתם מוגשת לאחר שחלפו 16 שנה מיום תוקפם, ולאחר שחלפו שתי תקופת התיישנות מלאות לפי סעיף ההתיישנות המיוחד שבפקודת סימני המסחר. לדברי ורסצה הישראלית, באמצעות עוה"ד יעקב וחנה קלדרון, במשך כל אותם 16 שנה היא פיתחה את עסקה תחת סימני המסחר הללו בהשקעות של עשרות מיליוני שקלים.

עוד נטען בערעור כי הפוסק בקניין רוחני טעה כשהסתמך על סקר טלפוני שנערך כדי להסיק שקיימת הטעיה של ציבור הצרכנים. לפי הסקר, 93% מבין 600 המרואיינים סברו כי VERSACEהיא חברת אופנה בחו"ל ורק 1% סבר שזוהי חברת אופנה שהיא גם מהארץ וגם מחו"ל. (ע"א 7725/08).