פלאפון תחלק ואוצ'רים ללקוחות VIP לרכישת מכשירי סלולר לרשת החדשה

מקורבים לחברה מציינים כי פלאפון החלה במהלך השיווקי של הרשת החדשה כעת, משום שזו התקופה שהחברה בדרך-כלל משדרגת את המכשירים ללקוחות ה-VIP שלה

חברת פלאפון, בניהולו של גיל שרון, מתחילה בימים אלה את השלב הראשון בשיווק הרשת הסלולרית החדשה שהיא מקימה בימים אלה ושעתידה להתחיל לפעול מסחרית בתחילת 2009. ל"גלובס" נודע כי החברה פונה ללקוחות ה-VIP שלה ומעניקה להם ואוצ'ר בסך 3,500 שקל לצורך רכישת מכשיר סלולרי ברשת החדשה, שייכנס לתוקפו ברגע שהחברה תתחיל למכור מכשירים חדשים.

מקורבים לחברה מציינים שפלאפון החלה במהלך השיווקי של הרשת החדשה כעת, משום שזו התקופה שהחברה בדרך כלל משדרגת את המכשירים ללקוחות ה-VIP שלה - כך, שבמקום לשדרג להם את המכשירים ברשת הקיימת (CDMA), החליטה החברה לשדרג אותם ישירות לרשת החדשה (UMTS/HSPA). בפלאפון רואים בלקוחות ה-VIP כלי שיסייע שיווקית לקידום הרשת החדשה מכיוון שמדובר לרוב במנהלים בכירים שעשויים לסחוף אחריהם את כל הארגון בו הם עובדים.

הערכות בשוק הן שפלאפון מתכוונת לנייד כ-300 אלף לקוחות מהרשת הישנה לרשת החדשה במהלך 2009, אך מדובר יהיה בניוד סלקטיבי. בנוסף, החברה מתכוונת לגייס עוד כ-150 אלף לקוחות חדשים מפרטנר וסלקום. החשש הגדול בפלאפון הוא מהעלויות הגדולות הכרוכות בגיוס לקוחות חדשים לרשת החדשה, כיוון שמדובר בכמות עצומה של מנויים שידרשו סבסוד.

גם העובדה שמחירי הטלפונים הסלולריים בדור 3.5 גבוהים בהרבה מהמכשירים שמשמשים את פלאפון ברשת הקיימת מעוררת חששות לא מעטים מכיוון שהמכשירים החדשים של היצרנים המובילים יזכו לביקוש הגבוה יותר ופלאפון תצטרך לתת לכך מענה.

לכן, החברה אינה מתכוונת לשווק את הרשת החדשה באופן מאסיבי בשלב הראשון והשדרוגים לרשת החדשה יבוצעו באופן מושכל כדי למנוע לחץ כבד של לקוחות שירצו לעבור מהרשת הישנה לרשת החדשה.

בפלאפון סירבו להתייחס לתוכניותיה העסקיות של החברה מעל דפי העיתון.