קריאת תיגר: סוני משיקה מכשיר חדש מסדרת e-Book

לקראת חודש הספר הלאומי בארה"ב יושק מכשיר הקריאה האלקטרוני: כבד יותר, יקר יותר, מכיל יותר זיכרון ; המתחרה אמזון מתכוננת גם היא להיכנס לתחרות עם מכשיר חדש

עד לאחרונה, רעיון הספר האלקטרוני נראה היה כפיתוח נחמד שייקח לו זמן רב לתפוס תאוצה. הפיתוחים האחרונים מכיוון החברות בתחום, יחד עם תחזיות של אנליסטים, מראים שזה אולי יקרה מהר מהצפוי.

כך, סוני תשיק דגם נוסף של מכשיר ה-e-Book שלה עבור קהל לקוחותיה בארה"ב, שיכיל חומרה משודרגת וישווק החל מנובמבר הקרוב.

המכשיר החדש, PRS-700, יכיל מסך נייר אלקטרוני בגודל של 6 אינץ', בדומה למסך שבמכשיר שכבר נמצא היום בשוק (PRS-505). אך בניגוד אליו, יכיל המכשיר החדש גם מסך מגע ותאורת קריאה מובנית.

באמצעות מסך המגע יוכלו המשתמשים במכשיר להחליף עמודים ואף לבצע חיפוש בספרים האלקטרוניים בעזרת מקלדת שתוצג על המסך. כמו-כן, יוכלו המשתמשים במכשיר להדגיש קטעים מחומר הקריאה המוצג בו באמצעות עט מיוחד המיועד לכך.

בדומה לדגם הקיים, גם הדגם החדש יוכל להכיל כ-350 ספרים אלקטרוניים על גבי הזיכרון המובנה שבו.

מידע נוסף יוכל להיות מאוחסן על גבי כרטיס זיכרון מסוג SD. הסוללה של המכשיר תהיה בעלת אורך חיים המאפשר קריאה של עד 7,500 עמודים אלקטרוניים, והוא יתמוך במספר תוכנות.

בסוני לא סיפקו פרטים נוספים על המכשיר פרט לעובדה שגודלו צפוי להיות כגודלו של ספר קטן ודק, ומשקלו יעמוד על כ-280 גרם.

מחירו של המכשיר החדש יהיה 400 דולר, כ-100 דולר יותר ממחירו של הדגם הקודם. סוני עדיין לא סיפקה אינדיקציות על המועד בו יגיעו המכשירים מחוץ לארה"ב.

ההשקה של המכשיר החדש של סוני תלווה בקמפיין לשיווק המכשיר החדש בפרט וה-e-Book בכלל, במקביל לחודש הספר הלאומי בארה"ב.

במסגרת קמפיין השיווק נערך אירוע בעיר ניו-יורק ובו דייב פארו, מומחה זיכרון ובעל מיומנויות קריאה מהירות במיוחד, שעבר להתגורר בחזיתה של חנות ספרים למשך חודש בו קרא ספרים באמצעות המכשיר.

על כל ספר שקרא פארו התחייבה חברת סוני לתרום 100 ספרים אלקטרוניים להורדה חינם עבור בית-ספר כלשהו. מאה בתי הספר הראשונים שיחלו בהורדת הספרים יזכו לבונוס של חמישה מכשירי e-Book כל אחד.

לאחרונה נודע גם כי מתחרתה העיקרית של סוני בתחום מכשירי הקריאה האלקטרוניים, אמזון, עומדת להשיק גם היא דגם חדש של מכשיר הקריאה האלקטרוני שלה, ה-Kindle.