מה שחקני הפוטבול והכדורסל עושים בקולג'ים?

אחוז הספורטאים ב-NCAA שמסיימים עם תואר הגיע לרמה הגבוהה ביותר - 79%. שחקני פוטבול מוסמכים ב-62%, כדורסלנים ב-65%. הזן "המוצלח ביותר": כדורסלניות, ש-91% מהן מסיימות עם תואר

עד לפני פחות מעשור, היה ידוע שהטיול של ספורטאים אמריקנים בקולג'ים אמור להסתיים בכניסה לאחת הליגות המקצועניות. לימודים או תואר לא היו באמת כלולים בעסק. אלא שתוכנית להגדלת מספר הספורטאים שמסיימים עם תואר שנחנכה לפני יותר מעשור, מתחילה להראות סימנים. אחוז הספורטאים שמשתייכים לארגון ספורט המכללות, ה-NCAA, שמסיימים עם תואר הגיע בשנה האחרונה לרמה הגבוהה אי פעם - 79% מהספורטאים ברמה הארצית הגבוהה ביותר (Division 1) מסיימים את תקופת המכללה עם תואר.

הדבר נובע בין היתר מחלוקת בונוסים שהנהיג ארגון ה-NCAA למכללות שיצליחו להגדיל את מספר הספורטאים שמסיימים עם תואר. גם המאמנים החלו לשלב בתנאי העסקה בונוסים במידה שבקבוצת אותן הם מאמנים אחוז הבוגרים שזכאים לתואר יעלה על רף מסוים.

לפי הנתונים שפורסמה התאחדות המכללות עולים שני דברים עיקריים: שחקני הכדורסל והפוטבול ממשיכים להיות אלו עם אחוז ההסמכה הנמוך ביותר, ובנות ספורטאיות רושמות אחוז גבוה משמעותי של זכאיות לתואר בהשוואה לבנים. שחקני הפוטבול במכללות הם אלו שרושמים את אחוז הבוגרים הנמוך ביותר - רק 62.5% משחקני הפוטבול מסיימים עם תואר. שחקני הכדורסל הזכאים לתואר עומד על 65%, בייסבול 72.4%, גולף 79%, כדורגל 80.5%, שחייה 86.2% והתעמלות 86.7%.

הנתונים מפולחים גם לגזעים ולמינים. למשל, בעוד ש-80% משחקי הכדורסל הלבנים מסיימים עם תואר, רק 58% מחבריהם השחורים מוסמכים בסוף תקופת המכללה. 86% אחוז מהבנות הספורטאיות מסיימות עם תואר, לעומת 71% מהבנים. שחקניות כדורסל הן הזן "המוצלח ביותר" - 91% מהשחקניות מסיימות עם תואר.

מתברר שמכללות שהולכות בכל הכוח על תארים ואליפויות לא בהכרח רושמות הצלחות בתחום הלימודים. למשל, קבוצת הכדורסל של מכללת אריזונה שנחשבת לאחת מקבוצות הכדורסל הטובות במדינה - אחוז השחקנים מקבוצת הכדורסל שסיימו עם תואר עומד על 20% בלבד. המצב של קבוצת הפוטבול של המכללה לא טוב בהרבה: רק 40% מהשחקנים סיימו עם תואר, רגע לפני שהם הולכים לעשות מיליונים ב-NFL.