Whitewater של אורי יוגב וחנה גרטלר תגן על המאגרים של ענקית מים בינלאומית

תספק יחד עם חברת וטרג'נס דו"חות מודיעיניים והתרעות על איומי טרור פוטנציאליים נגד מאגרי המים של החברה

ההתעניינות הגוברת בטכנולוגיה הישראלית המתפתחת בתחום אבטחה והגנה על מי שתייה הובילה אתמול (ב') לעסקה גדולה בין חברת ביטחון המיםWhitewater Security , מקבוצת Whitewater שבבעלות חנה גרטלר ואורי יוגב, לבין ענקית מים גלובלית, המפעילה ומתחזקת מתקני מים בכל רחבי העולם שהעדיפה לשמור את שמה חסוי.

במסגרת ההסכם, ווייטוטר סקיוריטי תשתף פעולה עם Terrogence, חברה ישראלית לשירותי מודיעין שבבעלות גדי אבירן. שתי החברות יספקו יחד שירותי מודיעין כלליים וממוקדים בנוגע לאיומים על מאגרים של מי שתייה מצד גורמי טרור שונים. זרעי העסקה נטמנו בכנס הבינלאומי השנתי של המכון למדיניות נגד טרור (ICT) שנערך בספטמבר השנה במרכז הבינתחומי בהרצליה.

ווייטווטר סקיוריטי הציגה בכנס פתרונות טכנולוגיים ומערכות מתקדמות למניעה, התראה וטיפול במים שעברו זיהום חריף עקב אסונות טבע, תקלות, או חבלות מכוונות. החברה מפתחת מוצרים טכנולוגיים לזיהוי וניטור רעלים, ומעניקה ייעוץ להגנה על מערכות של אספקת מים.

בשיחה עם "גלובס" אומר היום דובב לוינסון, מנכ"ל החברה, כי "ספקי המים בעולם מבינים שמתחייבת חשיבה מחודשת להתמודדות עם האיומים בתחום. החברה חשה איום על מתקניה במספר אתרים רגישים במיוחד. הדו"חות המודיעינים שהתחייבנו לספק מכסים את העולם כולו, כמו גם את האתרים הרלוונטיים לחברה הרוכשת". לוינסון הוסיף כי שירותי המודיעין הם רק חלק מסל השירותים של החברה.

מחפשים מידע בבלוגים

השותפים לעסקה, טרוג'נס מפעילים מערך איתור, איסוף, סינון, ניתוח והערכה של מידע ממקורות אינטרנטיים, בין השאר מאתרים הקשורים לארגוני טרור אסלאמיים. החברה סורקת בקביעות מקורות מידע מפורטלים, מפורומים, מבלוגים ומקבוצות דיון, בעיקר בשפה בערבית.

האלוף במיל' גיורא איילנד, המשמש יועץ חיצוני בשתי החברות, אמור ללוות באופן אישי את הפרויקט. השירותים שיסופקו יכללו דו"חות שוטפים והתרעות נקודתיות על איומים פוטנציאליים על תשתיות מים כלל עולמיות ובמספר ארצות יעד ספציפיות, תוך שימוש ביכולות של טרוג'נס במודיעין רשת.

לדבריו של איילנד, האיומים החדשים של הסייבר טרור הופכים ממשיים יותר ויותר, וגורמי טרור שונים מרכזים מאמצים כדי לפגוע במאגרים ובאמצעי הולכה של מי שתייה על-ידי החדרה של חומרים זרים לתוכם. "ספקי מים בעולם כבר למדו להתמודד עם פיגועים קונבנציונליים, עכשיו צריך ללמוד איך להתמודד עם אירועי טרור לא קונבנציונליים מסוג כזה".

אבירם הלוי מנכ"ל טרוג'נס מסביר כי גורמי טרור משתמשים היום באינטרנט מידע מהותי. "תפקידינו לחדור לאותם אפיקים, לאתר את המידע, למפות את האיומים הרלוונטיים ולהתריע מפניהם".

המוצרים של ווייטווטר סטיוריטי זכו גם לתשומת לב גוברת באירוע החשוב ביותר של ענף טכנולוגיות המים המתקדמות, שנערך לפני כשבועיים בשיקגו. 15 החברות הישראליות שהפגינו שם נוכחות, נמצאו בנחיתות מספרית לעומת יותר מאלף מציגים שהגיעו מ-50 מדינות שונות, ועדיין הביתנים הישראליים רחשו פעילות במשך כל ימי הכנס. בענף אומרים שבשיקגו נרקמו מספר קשרים שעשויים להניב בקרוב עסקאות נוספות. *