משפחת הנער שהתאבד לעיני הגולשים באינטרנט זועמת על אדישותם

"כל שצריך היה כדי להציל אותו זה להרים טלפון. במקום זה, סיפרו עליו בדיחות" ; את האצבע המאשימה מפנה המשפחה אל האתר בו שודרו התמונות הקשות, justin.tv, וכלפי הגולשים שלא טרחו לדווח על האירוע הטרגי

בני משפחתו של אברהם ביגס, בן ה-19 מפלורידה שהתאבד אל מול מצלמת האינטרנט כשקהל צופים אדיש צופה במעשה ולא נוקף אצבע כדי להצילו, זועמים על שאירע. את האצבע המאשימה מפנה המשפחה אל אתר האינטרנט בו שודרו התמונות הקשות, justin.tv, וכלפי הגולשים שלא טרחו לדווח על האירוע הטרגי לו היו עדים.

"אנשים צחקו עליו", אמרה אחותו של ביגס, רוזלינד, "סיפרו על זה בדיחות בזמן שזה קרה, הם ראו אותו נושם ואז מפסיק לנשום, וכל מה שהיה צריך כדי להציל אותו היה להרים טלפון. אני יודעת שלאף אחד אין שליטה על מה שאחרים עושים, אבל תמיד יש משהו שמישהו היה אולי יכול לעשות". ביגס אובחן בעבר כסובל מהפרעה דו-קוטבית ואחותו סיפרה שלאחרונה הוא רצה לקבוע פגישה עם פסיכיאטר.

התייסר במשך 12 שעות

ביגס, סטודנט בקולג' בפלורידה, התאבד באמצעות בליעת מנת יתר של תרופות מרשם - כדורי שינה וכדורי הרגעה. לפני המעשה, הוא הצהיר על כוונותיו באתר העוסק בפיתוח גוף. לפוסט שפרסם בפורום צירף ביגס קישור לאתר justin.tv - אתר סטרימינג המאפשר לגולשים לשדר תמונות חיות ממצלמות הרשת שלהם. ביגס אף פרסם ברשת את מכתב ההתאבדות שלו.

הגולשים באתר צפו בביגס מתייסר במשך 12 שעות לאחר שנטל את מנת הכדורים - חלקם אף כתבו באתר הערות מתגרות המעודדות את מעשיו. הטרגדיה הגיעה לקיצה כאשר השוטרים הגיעו לחדרו של ביגס ומצאו את גופתו כאשר המצלמה עדיין פועלת ומכוונת אל המיטה בה שכב.

"כל מי שהיה מעורב במעשה נושא באשמה", אמר אברהם ביגס האב, אביו של הנער. "מדובר בחיי אדם, וכאשר אדם רואה אדם אחר במצוקה אסור לו לשבת ולצפות במעשה מבלי לנסות ולהושיט עזרה".

מייקל סייבל, מנכ"ל justiv.tv, כתב בפוסט בבלוג של האתר כי מדובר ב"טרגדיה שקרתה בקהילה שלנו, ואנחנו מכבדים את הפרטיות של המשדר ומשפחתו בזמנים אלה". הוא הוסיף: "אנחנו מצטערים שזה קרה. יש לנו מדיניות לטיפול בתוכן בעייתי ולכן התוכן זוהה כבעייתי והורד". אלא שהוא מדבר על התמונות לאחר מעשה, ולא בזמן אמת, בזמן התרחשותן.

במספר פוסטים שפרסם ביגס בפורום האתר לפיתוח גוף, הוא חלק עם הגולשים את הלבטים והמשברים שעברו עליו בשנתיים האחרונות. בשנה שעברה מצא ביגס טעם חדש לחייו כאשר חברתו בישרה לו שהיא בהריון. "הלכנו היום לקנות בגדי תינוקות וסיפרנו לכולם את החדשות", כתב ביולי 2007. אך לבסוף הפילה חברתו של ביגס את התינוק והזוג הצעיר נפרד.

לאחר מכן פרסם פוסט בו הוא מספר כי הכניס להריון חשפנית מקומית והביע התלהבות רבה מהעניין. "הגיע הזמן שאהיה גבר ואדאג לתינוק כשהוא ייוולד", כתב. בסופו של דבר ביצעה החשפנית הפלה. "עד שחשבתי שיש סיכוי שהחיים שלי שווים משהו, היא הפסיקה את ההיריון", כתב בינואר השנה.