אירופה סיימה בטריטוריה השלילית: הפוטסי איבד 0.4%; הקאק ירד ב-1.25%; אמבלייז עלתה ב-4.8%

גלובס tv [לבורסות בעולם] הדאקס נותר ללא שינוי ; האיחוד האירופאי הציע חבילת חילוץ פיסקלית בהיקף של כ-200 מיליארד אירו שמטרתה לשקם את מצבן הכלכלי של חברות האיחוד ; BHP ביליטון זינקה ב-9.9%

המסחר בבורסות אירופה ננעל בנטייה לירידות שערים. זאת למרות ההודעה על חבילת חילוץ פיסקלית של האיחוד האירופאי, בהיקף של כ-200 מיליארד אירו, שמטרתה לשקם את מצבן הכלכלי של 27 המדינות החברות ב-EU.

ההצעה של בארוסו שהוצגה במהלך פגישה סגורה של הועדה, שווה ל-1.5% מהתמ"ג של חברות האיחוד האירופאי וגבוהה יותר מחבילת החילוץ בהיקף של 130 מיליארד אירו, עליה המליצה גרמניה בשבוע שעבר.

בבריטניה התפרסמו נתוני הצמיחה המעודכנים בבריטניה. הקריאה השנייה של התמ"ג הבריטי של הרבעון השלישי אישרה כי הכלכלה חוותה את ההאטה החמורה ביותר מאז 1990-1991.

התוצאות הראו שהתמ"ג ירד ב-0.5% ברבעון השלישי לעומת הרבעון השני אחרי סטגנציה מוחלטת. התדרדרות זו מתרחשת כתוצאה משילוב של מדיניות מוניטרית מצמצמת בבריטניה עד אמצע 2008, התמוטטות מגזר הדיור והיחלשות הביקושים המקומיים והזרים.

אזור האירו נמצא כעת באופן רשמי במיתון בפעם הראשונה אי פעם אחרי שהתמ"ג הצטמק זה הרבעון השני ברציפות בשלושת החודשים עד ספטמבר. "הבנק המרכזי של אירופה צפוי להפחית את הריבית ב-0.5% נוספים כאשר קובעי המדיניות ייפגשו שוב בתחילת דצמבר, והריבית תופחת ב-1.25% נוספות ב-12 החודשים הקרובים", מעריכים במחלקת המחקר של TRIFX.

מדד הפוטסי רשם בסיום המסחר ירידה של 0.44%, הדאקס הגרמני נותר ללא שינויץ הקאק בלט בירידה של 1.24% ומדד ה-SMI השוויצרי רשם עלייה של 0.37% בסיום המסחר.

בזירת המטבעות, האירו יורד ב-1.05% ל-1.2926 דולר לאירו והליש"ט מאבדת 1.15% ל-1.5286 דולר לליש"ט.

בזירת המאקרו

נתוני הצמיחה המעודכנים של בריטניה ברבעון השלישי אישרו כי התמ"ג ירד ב-0.5% ברבעון השלישי לעומת קיפאון מוחלט ברבעון השני.

מדד המחירים לצרכן הגרמני צפוי להראות שהאינפלציה ירדה זה החודש הרביעי ברציפות בנובמבר לרמה של 0.3%-, והרמה השנתית של עליית המחירים היא 1.6%. מדד המחירים לצרכן של גוש האירו צפוי לרשום רמה של 2.4% מתחילת השנה עד נובמבר. הירידה המהירה בשיעור צמיחת המחירים בחודשים האחרונים מאיימת בדפלציה על גוש המטבעות שכן הצמיחה הכלכלית ממשיכה להתדרדר.

מחיר החוזים העתידיים על הנפט למסירה בינואר עולה ב-1.1% ל-51.33 דולר לחבית, במסחר האלקטרוני, בבורסת הסחורות של ניו-יורק.

מניות בכותרות

UBS השוויצרי עדכן מעלה את המלצתו לבנק הבריטי הונג קונגי HSBC ל"קנייה" מ"נייטרלי".

מרסל אוספל, לשעבר יו"ר הבנק השווייצרי UBS , ושניים מעמיתיו לשעבר בבנק, הציע לוותר על תגמולים בסך 33 מיליון פרנק שוויצרי (27.6 מיליון דולר), לנוכח ההפסדים שספג הבנק, ושבגללם נאלץ לקבל סיוע ממשלתי.

חברות הנפט רכזו עניין על רקע העלייה החדה במחיר הנפט: BHP בילטון , טוטל , רויאל דאטש של , בריטיש פטרוליום .

ישראליות באירופה

פורמולה, החברה האם של אמבלייז , פרסמה היום את דו"חות הרבעון השלישי. הכנסות החברה גדלו ב-23% ל-149.7 מיליארד דולר, בהשוואה ל-121.7 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח מפעילות שוטפת ירד ב-45% ל-2.9 מיליון דולר בהשווואה ל-5.24 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

קווינקו , העוסקת בהקמת והפעלת בתי קזינו במדינות המתפתחות, פרסמה את תוצאות הרבעון השלישי. הרווחים לפני מס ירדו ב-48% ל-9.3 מיליון דולר מ-17.9 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות קטנו ב-14.7% ל-48 מיליון דולר מ-56.3 מיליון דולר ברבעון המקביל של 2007.