JP מורגן-צ'ייס נגד רוס פרו: הבנק מבקש לעקל נכסים של פארקסנטרל שבבעלות משפחת פרו

רוס פרו, מייסד EDS, התמודד פעמיים על נשיאות ארה"ב כמועמד עצמאי ; חובות החברה עומדים על 753 מיליון דולר

בנק ההשקעות JP מורגן-צ'ייס הגיש לבית המשפט תביעה לעיקול נכסים נגד פארקסנטרל קפיטל מנג'מנט, חברת השקעות הנמצאת בשליטתו של רוס פרו, שהיה פעמיים בעבר מועמד עצמאי לנשיאות ארה"ב. היקף החוב של פארקסנטרל לבנק נאמד ב-753 מיליון דולר והיא עומדת בפני חידלות פירעון על החוב כולו.

במסמכים שהגיש ג'יי.פי. מורגן-צ'ייס נטען כי בשנת 2002 הוא חתם על הסכם עם החברה של פרו, ובה פארקסנטרל רכשה נגזרים תמורת "ערבויות בסחירות וודאית". החברה הודיעה השבוע שהיא תממש השקעות משום שכבר אין לה הון זמין, וכי בכוונתה גם למכור את שארית אחזקותיה כדי להחזיר את ההלוואות שקיבלה.

פרו, בן 78, המייסד של EDS (אלקטרוניק דאטה סיסטמס, Electronic Data Systems) וכמה מבני משפחתו הם בעלי האחזקה הגדולה ביותר בפארקסנטרל. ב-JP מורגן טוענים שהחברה הגיעה למעשה ב-20 בנובמבר למצב של חידלות פירעון, לאחר שלא הצליחה להעמיד לרשות הבנק 125 מיליון דולר כבטוחות אשראי. הבנק דרש את הבטוחות הללו לאור מצבה של פארקסנטרל. הבנק טוען כי לפי ההסכם בין הצדדים, החברה התחייבה להעביר לו בטוחות נוספות במקרה שתידרש לכך.

בכתב התביעה טוען הבנק כי פארקסנטרל סירבה לדרישתו, למרות ההסכם שנחתם ב-2002. בג'יי.פי מורגן אף טוענים שהם הגישו שלוש בקשות לעיקול על נכסי החברה משום שפארקסנטרל גרמה לה הפסדים של 573 מיליון דולר, בגלל הפרת ההסכם שהחברה חתומה עליו.

שווי השוק של פארקסנטרל צנח השנה ב-40% לרמה של 1.5 מיליארד דולר בלבד.