מדד מנהלי הרכש בארה"ב ירד בנובמבר ל-36.2 נקודות - הרמה הנמוכה ביותר מזה 26 שנה

הצפי חזה ירידה ל-38 נקודות, מ-38.9 נקודות באוקטובר; קריאה נמוכה מ-50 נקודות, מצביעה על התכווצות כללית בפעילות הכלכלית במשק ; הוצאות הבנייה ירדו באוקטובר ב-1.2% לעומת הצפי לירידה של 0.9%

ב-17:00 שעון ישראל, פורסם בארה"ב מדד מנהלי הרכש (ISM) לחודש נובמבר, המעיד על הפעילות היצרנית בארה"ב. המדד ירד ל-36.2 נקודות, הרמה הנמוכה ביותר מאז 1982

כל מרכיבי המדד היו חלשים, ורשמו ירידה בהשוואה לחודש הקודם, והורידו את המדד הרבה מעבר לקונצנזוס האנליסטים בוול סטריט, שצפו כי המדד יירד ל-38 נקודות, לאחר שבחודש הקודם המדד עמד על 38.9 נקודות.

נזכיר כי קריאה הנמוכה מ-50 נקודות, מצביעה על התכווצות כללית בפעילות הכלכלית במשק. מאז ספטמבר המדד צנח ברציפות לרמה הנחשבת לרמת מיתון.

באותה שעה פורסם דו"ח בנוגע להוצאות בנייה בחודש אוקטובר. הנתון הראה כי הוצאות הבנייה באוקטובר ירדו ב-1.2%. כלכלנים צפו ירידה של 0.9%. הנתון מספטמבר עודכן, כך שהוצאות הבנייה נותרו בספטמבר ללא שינוי, בהשוואה לחודש שלפניו. לאחר עדכון הנתון מספטמבר, עולה כי הירידה בהוצאות הבנייה שנרשמה באוקטובר, עמדה בקנה אחד עם תחזיות האנליסטים.

מתוך הוצאות הבנייה, הנתונים מראים כי ההוצאות של הבנייה הפרטית ירדו באוקטובר ב-2%, והוצאות הבנייה הציבורית עלו ב-0.7%. נתוני הוצאות הבנייה העגומים מהווים עוד אינדיקטור של חולשה בכלכלה האמריקנית, וצפויים לבוא לידי ביטוי בקריאת התמ"ג לרבעון הרביעי, ולמשוך אותו מטה.