תאגידי הרכב היפניים נמצאים במשבר קשה. לפחות אם בוחנים את היחס שלהם לספורט המוטורי בתקופה האחרונה.
ב-5 בדצמבר הודיעה הונדה שהיא עוזבת את הפורמולה 1, כחלק מקיצוץ רוחבי של 13% בהוצאות החברה. עשרה ימים לאחר מכן, סוזוקי החליטה לפרוש מסבב אליפות העולם בראלי (WRC) בגלל "ההתכווצות בהיקף מכירות הרכבים". אמש (ג') הגיע תורה של סובארו. תאגיד הרכב החליט לפרוש מהראלי אחרי שהשתתף בו 20 שנים רצופות.
"בעקבות ההידרדרות במצב הכלכלי, היינו חייבים לקחת את ההחלטה הזאת", התבטא איקרו מורי, נשיא חברת האם של סובארו. הפרישה אמורה לחסוך לחברה, שרווחיה צפויים לצנוח השנה ב-46%, כ-220 מיליון דולר בשנה.
סובארו זכתה שש פעמים באליפות העולם בראלי, ופרישתה מותירה למעשה את ה-WRC ללא יצרניות יפניות.
הירשם לניוזלטר והתראות ספורט
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.