UBS: "הירידה בערך של מניית אורמת היתה מוגזמת - המחיר הנוכחי נראה כהזדמנות"

בבנק העלו ההמלצה על המניה ל"קנייה", ומחיר היעד נותר 33 שקל, המגלם פרמיה של כ-28% לעומת שער הנעילה מאתמול בבורסה בת"א

בחטיבת ההשקעות של הבנק השוויצרי UBS, העלו את המלצתם למניית חברת אורמת ל"קנייה" כשמחיר היעד של המניה נותר ללא שינוי על 33 שקל למניה. מחיר היעד משקף למניה פרמיה של 28% לפי מחיר הנעילה של המניה אתמול בבורסה בת"א.

האנליסט רוני בירון ציין כי החברה ניצבת מול גורמים שמאתגרים את המשך הצמיחה של החברה. האתגר הראשון הוא מחירו הנמוך של הנפט שנמצא מתחת ל-50 דולר. דבר שעלול לגרום לירידה בדרישה לפתרונות אנרגיה חלופית שמייצרת אורמת. בבנק ההשקעות אמרו כי המדיניות של הממשל החדש בארה"ב והמודעות הסביבתית לאנרגיה חלופית בעולם יתמכו בהמשך הביקוש למתקני רגיה השיורית של אורמת.

אתגר שני לפעילות של אורמת הוא מימון פרוייקטים חדשים לאור סביבת האשראי הקשה שנוצרה בחודשים האחרונים. ב-UBS ציינו כי החברה נמצאת במו"מ למימון של שלושה פרויקטים חדשים בעלות שנעמדת בסכום של 300-250 מיליון דולר. בבנק ההשקעות ציינו כי החברה יכולה להציג פרוייקטים קיימים או לקראת סיום כערבות למתן האשראי לפרויקטים החדשים וציינו כי לחברה יש הון מספק בכדי להמשיך ולצמוח.

ב-UBS סיכמו ואמרו כי הירידה החדה בשוויה של מניית אורמת הייתה מוגזמת וציינו כי המניה כעת נסחרת בדיסקאונט משמעותי שנראה כהזדמנות.

אורמת נמצאת בשליטת יהודה ויהודית ברוניצקי המחזיקים ב-35.2% מהחברה. בעל עניין נוסף בחברה הוא גזית אינק , החברה האם של גזית גלוב . גזית אינק מחזיקה ב-19.3% ממניות החברה. נזכיר כי חיים כצמן, בעל השליטה בגזית, ניהל בעבר מאבק שליטה על החברה עם הזוג ברוניצקי.