בכיר לשעבר ב-UBS לא הופיע למשפטו בארה"ב - והוכרז כעבריין נמלט

ראול ווייל, המנהל לשעבר של חטיבת ניהול הנכסים בבנק UBS, מואשם ע"י הרשויות בארה"ב בקשירת קשר לסיוע לאזרחים אמריקנים להעלים מס

המנהל לשעבר של חטיבת ניהול הנכסים בבנק UBS, ראול ווייל, הוכרז אתמול (ג') כעבריין נמלט, לאחר שלא הסגיר את עצמו לידי הרשויות בארה"ב, שהאשימו אותו בקשירת קשר לסיוע לאזרחים אמריקנים להעלים מס.

על-פי גיליון אישום שנחשף בנובמבר, ווייל וכמה בנקאים אחרים קשרו קשר לעזור ל-17 אלף אמריקנים שניסו להסתיר מרשויות המס בארה"ב נכסים בסך 20 מיליארד דולר בחשבונות בנק בשווייץ.

ווייל היה מנהל חטיבת הבנקאות הפרטית הבינלאומית של UBS והיה חבר במועצת המנהלים של הבנק, עד שפרש ממנו בעקבות ההאשמות נגדו. UBS טען שהוא משתף פעולה עם החוקרים בארה"ב.

בנובמבר מסר UBS שהוא גילה כמה מקרים של הונאת מס מצד לקוחות אמריקנים. בשבוע שעבר, בלחץ הרשויות האמריקניות, הודיע הבנק על סגירת כל החשבונות שפתחו לקוחות אמריקנים שלו בסניפים שמחוץ לארה"ב.

השבועון השווייצרי "זונטאג" דיווח ביום א' שב-UBS צופים שעל הבנק יוטל קנס בסך 2 מיליארד פר"ש (1.8 מיליארד דולר), בעקבות החקירה בארה"ב. דוברת הבנק כינתה את הכתבה "ספקולציה טהורה".