נסרדישי: רשות המסים תכבד את החלטת העליון בעניין הכרה בהוצאות טיפול בילדים

מנהל רשות המסים אמר את הדברים במפגש עם פורום המסים של לשכת עורכי הדין ; היועץ המשפטי של רשות המסים, עו"ד משה מזרחי: בבתי המשפט "תקועים" כעת 4 מיליארד שקל בהתדיינויות מסים

רשות המסים מתכוננת לבאות: מנהל רשות המסים, יהודה נסרדישי, אמר היום (ה') כי הרשות תכבד את החלטת בית המשפט העליון, באשר היא, בכל הנוגע להכרה בהוצאות טיפול בילדים. נסרדישי דיבר על פסק הדין הצפוי של בית המשפט העליון בעתירתה של ורד פרי להכיר בהוצאות טיפול בילדים לצורכי מס.

בית המשפט העליון רמז כבר כי יש בדעתו לקבוע הכרה בהוצאות טיפול בילדים לצורכי מס הכנסה, ברמה כלשהי, ואף ביקש מרשות המסים להציע תקנות שיסדירו זאת.

רשות המסים תקפה עד כה את פסק הדין של בית המשפט המחוזי ואת העמדה המכירה בהוצאות טיפול בילדים. נציגי הרשות, ובראשם נסרדישי, אף הזהירו מפני העלות התקציבית הפנטסטית של כך. כעת, לקראת פסק הדין בעניין, מצהיר נסרדישי כי הרשות תכבד כל פסיקה של בית המשפט העליון, גם אם תכלול הכרה בהוצאות טיפול בילדים.

נסרדישי אמר את הדברים היום במפגש עם פורום המסים של לשכת עורכי הדין, בראשות עו"ד פרופ' יצחק הדרי. במהלך המפגש הופנו שאלות לנציגי רשות המסים בנוגע לקצב התבררות תיקי מסים בבתי המשפט.

היועץ המשפטי של רשות המסים, עו"ד משה מזרחי, גילה כי למיטב ידיעתו, כספים בהיקף של כ-4 מיליארד שקל מצויים כעת בהתדיינויות בבתי המשפט. לדבריו, הרשות פנתה מספר פעמים להנהלת בתי המשפט ולאגף התקציבים, בניסיון להביא להוספת תקנים לשופטים בבתי המשפט. המדובר בעיקר בבית המשפט המחוזי בתל-אביב, שם קיים הפקק העיקרי. באופן לא מפתיע, נענתה רשות המסים כי יש בעיית תקנים בכל אפיק בשירות המדינה, וכי אין לכך פיתרון.

מזרחי ציין כי קצב ההתנהלות התיקים בהחלט לא משביע רצון, ולא רק זאת: לא אחת, לדבריו, הוא מנוצל לרעה על-ידי הנישומים.

סמנכ"ל בכיר לעניינים מקצועיים ברשות המסים, גידי בר-זכאי, אמר כי לרשות ידוע כי בשנים האחרונות היו לישראלים רווחי הון גדולים והכנסות פאסיביות בחו"ל. לדבריו, במנגנוני המסים החדשים שתפעיל הרשות, יעלה בידה לגלות כספים אלה ולמסותם.