ING תדווח על הפסד של 1.3 מיליארד דולר בסיכום שנת 2008; תפטר השנה כ-7,000 עובדים

[למדור שוקי עולם] החברה ההולנדית תיארה את הרבעון הרביעי כגרוע ביותר עבור שוקי המניות והאשראי בתקופה של יותר מ-50 שנה, והודיעה כי תדווח על הפסד בסך 3.3 מיליארד אירו ברבעון האחרון

חברת השירותים הפיננסיים ההולנדית, ING תדווח על הפסד בסך 1 מיליארד אירו (1.3 מיליארד דולר) ב-2008, ותשתמש בערבויות הלוואה של ממשלת הולנד עבור תיק ההלוואות הבעייתי שלה, הודיעה היום (ב') החברה. בהודעה נאמר גם שהמנכ"ל, מישל טילמנט, יתפטר מתפקידו.

החברה תיארה את הרבעון הרביעי כגרוע ביותר עבור שוקי המניות והאשראי בתקופה של יותר מ-50 שנה, והודיעה כי תדווח על הפסד בסך 3.3 מיליארד אירו ברבעון האחרון, כולל הפסד של יותר מ-2 מיליארד אירו מתיק ניירות הערך בעלי המבנה המורכב.

כמו כן תפטר החברה 7,000 מ-130 אלף עובדיה ברחבי העולם.

ING הוסיפה שכדי לשפר את הלימות ההון, תכסה ממשלת הולנד 80% מ27.7 מיליארד הדולר בתיק ניירות הערך מגובי המשכנתאות לדיור (RMBS) שהבטוחות כנגדו הן משכנתאות סאב-פריים ומשכנתאות Alt-A, שמוענקות ללקוחות בעלי פרופיל אשראי גבוה במקצת מלקוחות סאב-פריים.

ממשלת הולנד תיטול את הסיכון בתיק בשווי נמוך ב-10% משוויו הנקוב, ותקבל 80% מהמזומנים שיניב התיק.

ING הודיעה גם שמישל טילמנט, שכיהן בתפקיד המנכ"ל מ-2004, יתפטר ויוחלף ביו"ר מועצת המנהלים, יאן הומן.

הומן, שכיהן כמנכל הכספים של יצרנית מוצרי הצריכה האלקטרוניים ההולנדית, פיליפס, לפני הצטרפותו למועצת המנהלים של ING ב-2005, ימונה לתפקיד המנכ"ל לאחר האסיפה הכללית של בעלי המניות ב-27 באפריל, אמרה ING. באוקטובר קיבלה ING הזרמת מזומנים בסך 10 מיליארד אירו מממשלת הולנד.